Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 33 Vijf (voor) twaalf

Ik zou eigenlijk gedichten moeten schrijven, maar in plaats daarvan zit ik met oneindig lege blik op het puntje van mijn stoel wat te verstijven. Was die Sinterklaas nog maar gewoon in leven, dan zat ik tenminste niet als mislukte zielepiet alle woorden op hun rijmgewicht te wegen. Sint, als ik u nu beloof dat ik écht in u geloof en u heus wel zie ’s nachts op die koude daken zou u dan, het liefst meteen, ook al is het er maar één maar bij voorkeur al mijn rijmpjes willen maken? Als u niet weet wat u mij best zou kunnen schenken, dan kunt u misschien een keer aan zoiets denken. En ze mogen ook best klein. Lieve Sint, ‘k zal u voor altijd dankbaar zijn

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vind ik een heel leuk gedichtje! Als je zoveel rijmpjes moet schrijven, elk jaar weer, kan ik me wel voorstellen dat de inspiratie zoek raakt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Een smeekbede aan Sinterklaas. Erg grappig gedaan. Ik hoop voor je dat hij toch echt blijkt te bestaan. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn gedicht Annetteke. Ik ben niet heel erg van de gedichten, vind het rijmschema wel boeiend, ben benieuwd of dat een bestaand metrum is? Eén klein dingetje: wilt u dan, het liefst meteen, ook al is het er maar één maar bij voorkeur al mijn rijmpjes willen maken? Volgens mij klopt het beter als die strofe begint met Zoudt (of Zou).

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Fatamorgana. Of het een bestaand metrum is? Nú wel :) En dank voor je opmerking. Je hebt gelijk, dat klopte niet. Ik heb het veranderd