Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#33 Noem dat een verlanglijstje

De Bijenkorf telt vijf verdiepingen. Misschien moeten ze bij de ingang een map geven, zodat je direct weet waar je moet zijn. Handig voor mensen zoals ik, die geen oriëntatievermogen hebben. Is dit nou de speelgoedafdeling? Ze wil wel kinderen, maar in de verre toekomst als ik haar goed begrepen heb. ‘Kies maar iets, maar geen oorringen want die heb ik al,’ stond er zoals altijd op haar verlanglijstje. Misschien had ik beter gewoon neef Lucas kunnen trekken, die ik twee keer per jaar zie. Kan ik bij ontevredenheid gewoon zeggen dat ik zijn smaak niet zo goed ken. Want ja, bekend maken wie je getrokken hebt hoort erbij in mijn familie (die niet van verrassingen houdt). Haar uitbarsting vorig jaar toen ze hoorde dat het boek dat ze had gekregen om een of andere vage reden niet meer te ruilen viel. Nichtje Sophia, die verdomme voor het eerst als 'ongelovige' meedeed met de surprises, wist niet hoe snel ze uit de kamer moest zijn. Zuslief wierp een vernietigende blik op de dader en deed een verwoede poging haar dochter te troosten. Dit jaar heeft ze afgezegd, reden was dat ze het liever 'intiem binnen het gezin' wilde houden. Ik neem de roltrap naar beneden, naar de sieradenafdeling. Ze kan niet alle oorringen in de wereld hebben. Deze in de vorm van een lieveheersbeestje heeft ze niet, denk ik. Prijs? Acceptabel en binnen het vastgestelde budget. En als ze ze wel heeft? Ik zie haar ogen al verwijden en haar die vraag stellen die ze zo graag stelt, omdat ze o zo dol op evalueren is; ‘wat denk je hier nou zelf van?’ En ik weet mijn antwoord al; ‘ik denk dat je maar eens moet leren een fatsoenlijk verlanglijstje in te leveren schat.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een feestterrorist in de familie. Vrij herkenbaar, ik denk dat veel mensen er een hebben. De eerste alinea had van mij anders gemogen. Dat met dat oriëntatievermogen en de grote van de Bijenkorf. Ik vind het geen toevoeging. Maar dat is misschien persoonlijk. Graag gelezen weer.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk verhaal en lekker vlot geschreven. Met Johanna eens dat de eerste alinea niet echt iets toevoegt. Het lijkt informatie die je, nu je toch aan het schrijven bent, ook nog even wilt spuien. Maar zonder deze informatie blijft je verhaal perfect overeind en eigenlijk vind ik de tweede alinea een verrassender begin van je verhaal. (kill your darlings :) )

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, waarbij het ergerlijke van dit vieren binnen dit gezin fijn uit de doeken wordt gedaan. Dit feest is meer een strijd dan een plezier en er zijn al slachtoffers gevallen, maar het gaat maar door. Ik vind de Bijenkorf toevoegen aan de context en de plaatsing van dit tafereel. Het contrasteert met het einde, ik dacht dat ze de weg niet kende, maar blijkbaar vindt ze de weg naar de oorbellen wel, jaar na jaar.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk verhaal. Ik vond de Bijenkort met geen gevoel voor oriëntatie juist wel grappig. Zo zie je maar weer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
is map uberhaupt een Nederlands woord? Ik vond de eerste alinea heerlijk, omdat hij mij deed denken aan die ene keer dat ik het idiote idee gehad had dat Macys de ideale plek voor uitgebreide inkopen zou zijn ... maar hij staat voor mij ook wat wankel tegenover de rest van het verhaal; terwijl het verband, de verdwaling op zoek naar het juiste cadeau, omdat duidelijke aanwijzingen ontbreken, er weldegelijk is.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een plattegrond van de Bijenkorf zal voor mij ook handig zijn. Een vlot geschreven verhaal. Iedere familie heeft wel zo'n persoon in de familie zitten. Zowel degene die nooit zijn/haar best doet als degene die onduidelijke lijstjes inlevert. Herkenbaar geschreven dus. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die familie moet maar geen sinterklaas meer vieren. Leuk verhaal, maar het kan nog iets vloeiender.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank voor alle feedback en leuk dat het herkenbaar is. De eerste alinea had ik erin gezet om de stress van het hoofdpersonage goed weer te geven; hij baalt van zijn vriendin, en dan raakt hij ook nog verdwaald. @ schrijvenmaar Map is zeker een Nederlands woord, maar 'plattegrond' of 'kaart' zou hier denk ik wel een betere woordkeuze zijn geweest.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, Sinterklaasstress, inderdaad herkenbaar. Van mij had naast het 'balen - boos' er nog meer onzekerheid in mogen zitten. Dat het personage het graag goed wil doen, Want dit maakt voor mij de stress compleet :) Leuk verhaal om te lezen.