Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 33 Zie ginds komt de stormram

De deuren vlogen open en de dienstdoende bewaker kreeg meteen een dubbelloops jachtgeweer in zijn smoel gedrukt. De bewaker keek met een verbaasde blik de overvaller aan. ‘Tegen de grond en snel een beetje.’ Hij hield zijn handen omhoog en ging plat op zijn buik liggen.’ Het bankpersoneel en bezoekers zagen het gebeuren, maar deelden de verbazing van de bewaker. Sinterklaas en drie hulppieten liepen zwaar bewapend richting de mensenmassa. Met een simpel gebaar kreeg Sinterklaas de hele meute tegen de grond. ‘Dank jullie voor de medewerking. Ik weet dat het pakjesavond is en dat u vanavond lekker met de kindjes op de bank warme chocomelk wil drinken, dus alsjeblieft geen rare fratsen.’ Twee pieten hielden het bankpersoneel onder schot. ‘Wij zijn niet gemeen,’ zei de een, ‘we willen alleen het geld in de kluis en dan kan iedereen zonder problemen naar huis.’ Een medewerkster schoot in de lach. De piet liep naar haar toe. ‘Wat is er zo leuk? Waarom lig je in een deuk?’ ‘Voor een bankovervaller, zit je goed in je rol. Daarom heb ik zo’n lol.’ ‘Ik ben een echte piet, wat denk je wel niet. Wij werken vier weken per jaar, dat is korter dan zes maanden, zo kan ik fluiten naar mijn ww-duiten.’ Sinterklaas hoorde de conversatie en riep zijn hulp piet toe. ‘Geen gesprekken met het personeel, Rijmpiet, we hebben niet veel tijd.’ De bankmedewerkster keek de piet begripvol aan en begeleidde hem naar de kluis. Terwijl Sinterklaas iedereen onder schot hield, maakten de pieten zes zakken buit. Maar lang konden ze niet van hun geld genieten Buiten begon een calvarie aan politieagenten te schieten Geen van hen die het overleefde Alleen het vreemde Bij de inslag van de schoten Lagen alleen pepernoten

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal! :D Knap de rijm erin verwerkt! Zeurtjes: [Terwijl Sinterklaas iedereen onder schot hield, leegden de drie pieten de kluis. Ze maakten zes zakken buit.] Om twee keer kluis te vermijden misschien beter: -Terwijl Sinterklaas iedereen onder schot hield, maakten de pieten zes zakken buit.- ? Deze klopt m.i. niet: [Wij werken één maand per jaar, dat is korter dan zes maanden, kan ik fluiten naar mijn ww-duiten] ,verder ? kan ik fluiten... Fantastisch om te lezen, fantasierijk! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahaha.... Dit werkt wel op de vroege ochtend. Wat een verschrikkelijk grappig verhaal. Wel jammer dat ze dood gingen. Hun aankomst en intake bij de gevangenis had hilarisch kunnen zijn.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk verhaal Richard, mooie combi, met die rijmelarij erin verwerkt. Je neemt me mee in een soort weirde fantasie-twist. Intrigerend verhaaltje, en los van het absurdisme zou het nog zomaar echt kunnen gebeuren ook. Je bent trouwens sowieso wel een een rijm-mood deze dagen hè? :D

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje Dank voor je taalzeurtjes Heb ze een beetje... opgefleurtjes (?) :D @Johanna B. Op de vroege ochtend kun je wel wat ermee @Fatamorgana Zoals je ziet om te stoppen met rijmen, lukt me niet

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zal je maar gebeuren dat Sinterklaas en zwarte piet je overvallen in een bank op het heerlijke avondje... De spanning zit er meteen in, in dit verhaal. Maar ik mist de worsteling, waar het verhaal om zou draaien. Heb je echt geen behoefte aan worstelen? Ik vind het nogal tegenstrijdig als een piet roep dat hij wel aardig is als hij een loop op je richt. Het rijmen maakt het verhaal humoristisch. Goed verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha dat rijm, dat maakt het mooi af; lekker absurd (en jij denkt toch vaak aan films? ik toch een beetje aan Quick Change, in dit geval, maar dat is uitsluitend positief)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer leuk gedaan, Richard! De rijm heb je er geweldig goed in verwerkt. De tekst leest ook zeer vlot en aangenaam. Wat zijn ww-duiten? De kogels waren pepernoten? Heb ik het juist?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dubbelloops in zijn smoel is een goede binnenkomer lijkt me. Ik voelde je al aankomen toen je het over 'verbaasde' blikken had. Typo: chocomelk willen/wil. Je hebt een oorspronkelijke geest Richard. En daar komen knettergekke verhaaltjes uit :). @Lili: ww staat voor werkloosheidswet.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@odile, ik ging ook meer voor absurd en humoristisch Dat tegenstrijdige is apart maar typisch @Schrijvenmaar Films zijn een grote inspiratie van mij. Dat je quick Change noemt (met de meesterlijke Bill Murray) maakt mijn blij. De film waar ik aan denk is Point Blank @Lilith WW is in Nederland de werkeloosheidswet Denk dat je zoiets ook wel in België hebt het idee van de pepernoten is dat er geen bloed wordt vergoten (in mijn absurditeit zie ik de pieten en sinterklaas pepernoten bloeden ipv van echt bloed ;) ) @Siv Het doet met goed dat je je hebt vermaakt Dat het verhaal de goede snaar heeft geraakt @Mili Geweldig dat je mijn stijl kan appreciëren Ik zal mijn best doen om de volgende keer iets nieuws te fabriceren

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah zo, wel leuk gevonden die pepernoten. Aja wij hebben de werkloosheidsuitkering of Vlaamser 'den dop', vandaar dat ik ww niet kon plaatsen, maar ik dacht het wel dat het zoiets was :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Heel creatief en fantasievol. Met een glimlach gelezen, vooral de absurde dialogen a la Tarantino. (buik liggen', die ' hoort daar niet)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap gedaan, die rijm in je verhaal. Hoewel ik dat ook wel verwacht had gezien je reacties. Een grappig verhaal ook. Schieten met pepernoten is nog eens leuk!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ongewone invulling van een sinterklaasavond. Ik vind dat de overval als een surprise gezien kan worden. De betrokkenen die het overleefd hebben zullen er jaren later nog met verve over vertellen. Dat kunnen ze niet van elk sinterklaascadeautje zeggen. Vele worden achteloos in de hoek gegooid. Zo'n gebeurtenis zorgt ook voor extra werkgelegenheid. Veel psychologen en -iaters zullen er een dikke boterham aan verdienen. Zou meer moeten gebeuren. Leuk verhaal Richard.