Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #33 – Sinterklaas

Een klodder lijm droop van zijn vinger en kwam terecht op het gehavende vloerkleed. ‘Dat kan er ook nog wel bij’, dacht hij mismoedig. De kamer verkeerde in een toestand van algehele chaos en weerspiegelde de innerlijke staat van zijn bewoner. Harry had een hekel aan december, de zogenaamde 'feestmaand'. De hele ochtend was hij in de weer geweest om het deurtje van het poppenhuis passend te krijgen. Toen het bijna volbracht was, bleek dat hij een randje teveel van het delicate karton had afgeknipt. Het corrigeren van het poppenhuisdeurtje door een extra randje karton eraan te plakken, duurde langer dan verwacht. Zijn grove handen en gebrek aan finesse zaten hem in de weg bij het afronden van de surprise voor zijn zes jaar oude dochtertje. De lijm plakte niet alleen aan het extra fijne randje bestemd voor het deurtje, maar nestelde zich in een hoekje van zijn duim. Daar droogde het in een mum van tijd op en veroorzaakte een trekkend gevoel. Harry krabde het stukje opgedroogde lijm van zijn duimhoek af en veroorzaakte daarmee een klein wondje. Een druppeltje bloed ontsproot aan zijn vinger en voordat het de kans kreeg om van de bovenkant van zijn duim naar zijn hand te lopen zoog hij het met zijn mond ferm weg. De punt van een satéprikker leende zich uitstekend voor het aanbrengen van de lijm op het deurtje. Jammer dat hij gisteren nou net de laatste satéprikker had gebruikt om het vuil onder zijn nagels mee te verwijderen. Dan maar een nietje, verzuchtte hij.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuke setting en zeer vlot geschreven. Enkel met 'Toen het bijna volbracht was' had ik even problemen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan maar een nietje, verzuchtte hij.
Geen drama zo groot of er is wel een simpele oplossing voor. Sterk slot, mooie dramatische opbouw.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel de frustratie van HP. Ik kan me de depressieve gevoelens van Harry goed voorstellen. Dat is dus goed omschreven. O ja, en welkom hier!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal zou passen in een hoofdstuk dat een begin en een einde heeft. Zoals het nu is is het niet rond, in de zin van dat het ergens naartoe leidt. Maar als het een onderdeel is van een groter geheel met wel een plot, geeft dat niet. Het is onderhoudende geschreven en een echte worsteling met een surprise. Zo'n worsteling heb je nodig in een verhaal om spanning te creëren. Ik vind dat dat goed gelukt is. Maar na de spanning gebeurt er iets nieuws, en dat mis ik hier.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum! Ik voel mee met je HP, niks zo verschrikkelijk dan een surprise te moeten maken. Laat me dan maar dichten, dat is veel gemakkelijker. Vlot geschreven.