Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#33, Pokkensinterklaas

Rond deze maand krijg ik van schrik elk jaar weer spontaan de hik een aanslag op mijn portemonnee het is bekend. ik ben een krent mijn beurs verstop ik in de plee Sinterklaas heeft de pokken gekregen onder ons gezegd en gezwegen komt dat wel op het juiste moment het is bekend, ik ben een krent maar toch geen erg beroerde vent Jawel al komt het mij goed uit toch vind 'k het zielig voor mijn spruit nu heeft hij voor niets Sintliedjes gebruld Ik heb het bekend, ik ben een krent maar wel eentje die de pap goed vult Terwijl ik in 't geniep mezelf vervloek ga ik voor mijn knulletje speciaal op zoek hij zal een cadeautje krijgen, al is het klein al kost het me centen, het past goed bij krenten 't schoentje zal dit jaar gevuld zijn met een rozijn

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik had het woordje en er tussenweg gelaten omdat ik dat beter vond klinken, maar officieel hoort het ertussen, dus... En schaam schaam, ik heb het bekend, foei Dana, zulke slordigheidsfoutjes horen niet thuis in je dichtprutsdingettjes, ook niet rond sinttijd. Dank je wel Lilithx. Juist. de Nederlandse krent staat voor gierigaard

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer genoeg ben ik niet zo'n gedichtenmens (dat wil ik nog wel een keer worden). Ik weet nooit zo goed of een gedicht 'goed' is ja of nee. Wat mij betreft is het leuk om te lezen. Een zinnetje kan ik absoluut niet plaatsen. -mijn beurs verstop ik in de plee- Is dat een afleiding van een uitdrukking? Graag gelezen in ieder geval.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zinnetje kan ik absoluut niet plaatsen. -mijn beurs verstop ik in de plee- Is dat een afleiding van een uitdrukking?
Dat is een teken dat ik echt zo'n geweldige gierigaard ben dat ik zelfs zover ga om mijn beurs in de wc te verstoppen (grinnik) Ik ben ook geen dichtfanaat, een sintrijmpje waag ik mij net aan. Blij dat je het leuk te lezen vond Ik ben normaal ook meer van de verhalen, ik ben totaal niet poëtisch aangelegd. Met schrijven ben ik beginnend, dus vaak nog struikelend, stotterend. Maar bereid tot verbeteren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig gedicht. Probeer eens dubbelopisme te vermijden. Zo kwam het woord krent wel vaak terug. Maar goed, het mag ook bewust om te ergeren. Je boodschap van een krent is ergerlijk wordt daarmee wel onderstreept.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig gedicht. Probeer eens dubbelopisme te vermijden. Zo kwam het woord krent wel vaak terug. Maar goed, het mag ook bewust om te ergeren. Je boodschap van een krent is ergerlijk wordt daarmee wel onderstreept.
Ja precies, daarom heb ik het ook bewust herhaald. Ik ben normaal gesproken ook niet zo van het herhalen, ik zal er in het vervolg een beetje op proberen te letten, te erg ergeren kan doen besluiten af te haken, en dat willen we niet ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, ik moest erg lachen om je gedicht. Ik vond het leuk geschreven en heb het met plezier gelezen.
Dat vind ik leuk en doet me plezier, dank je wel

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Wat een leuk 'zeurend' sinterklaas gedicht! :)
Ik kan geweldig zeuren zonder zelfs mijn hemd op te beuren :D

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Dana ik ben ook niet zo van de gedichten en rijmsels, maar in deze tijd kan ik het wel hebben! Erg leuk, met plezier gelezen :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie
Dag Dana, Het was een meenemende gedicht voor mij en dat heb ik niet zo vaak met gedichten.
Wat bedoel je met meenemende Hemelgeest81?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Dana ik ben ook niet zo van de gedichten en rijmsels, maar in deze tijd kan ik het wel hebben! Erg leuk, met plezier gelezen :)
Dank je Fatamorgana :D Ik mag graag onzinnige gedichtjes schrijven in deze tijd van het jaar, lekker knullig

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, een gedicht uit het sinterklaasleven gegrepen. Ik bedoel, een sinterklaasgedicht zoals er zovele zijn, met krom- en dwangrijm. Maar wel grappig.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, een gedicht uit het sinterklaasleven gegrepen. Ik bedoel, een sinterklaasgedicht zoals er zovele zijn, met krom- en dwangrijm. Maar wel grappig.
In sinterklaastijd mag dat (ook van mezelf) :D

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, een gedicht uit het sinterklaasleven gegrepen. Ik bedoel, een sinterklaasgedicht zoals er zovele zijn, met krom- en dwangrijm. Maar wel grappig.
In sinterklaastijd mag dat (ook van mezelf) :D
Ook dat bedoeld ik. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, een gedicht uit het sinterklaasleven gegrepen. Ik bedoel, een sinterklaasgedicht zoals er zovele zijn, met krom- en dwangrijm. Maar wel grappig.
In sinterklaastijd mag dat (ook van mezelf) :D
Ook dat bedoeld ik. :)
Ook dat je dat bedoelde begreep ik, dank voor je reactie Dos :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie
Dag Dana, Het was een meenemende gedicht voor mij en dat heb ik niet zo vaak met gedichten.
Wat bedoel je met meenemende Hemelgeest81?
Ik bedoel induiken en meeleven Dana M :nod: