Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #33 – Sinterklaas-Gezellig Sinterklaas

Ik kijk uit over de overvolle tafel. Pakpapier, halve gedichten en cadeaus vormen een chaotische massa, bijeengehouden door klodders lijm en glitter. Rechts van de tafel staat een kartonnen robot voor zijn broertje, links een aluminium kapspiegel voor mijn nichtje. Dit jaar zou het anders zijn. Ik zou niet meer overal ja op zeggen, het zou gedaan zijn met de cadeaus, surprises en zelfbedachte gedichten. Maar ja, het is Julie’s eerste sinterklaas. En hoe vaak zien we mijn ouders nou? Ja, maar als we naar jouw broer gaan, moeten we ook naar mijn zus! Ik graaf tussen de rotzooi tot ik mijn ‘to-do list’ vind. Nog twee dagen: Zaterdagmiddag met de kleintjes van zijn kant, ’s avonds borrelen bij mijn ouders, zondagmiddag mijn zus en zondagavond met de gezamenlijke vriendengroep “want dat is toch elk jaar ook zo gezellig?” In mijn hoofd maak ik een snelle berekening: als ik vannacht doorhaal, morgen boodschappen doe in mijn lunchpauze en ’s middags een half uurtje eerder naar huis ga dan moet het allemaal net lukken. Ik haal diep adem en met een glimlach op mijn gezicht verzeker ik mezelf dat ik het allemaal nog onder controle heb. “Lieverd, waar zit je? Oh,” ik kijk hoe mijn vriend binnenkomt en zijn werktas op de dichtstbijzijnde stoel gooit “ik sprak net m’n collega, je weet wel, die net getrouwd is. Hoe dan ook, hij nodigde ons uit om vrijdagavond een sinterklaas borrel bij hem thuis te doen. Niks bijzonders, alleen gedichten en een klein cadeautje. Trouwens, kan jij vanavond koken, dan ga ik zo nog even langs de sportschool. Hee, laat dat allemaal maar liggen! Ik zei toch dat ik dat morgen middag wel even doe. Hoeveel tijd kost zoiets nou?” Nog voor ik kan reageren verdwijnt hij naar de slaapkamer. Met open mond kijk ik hem na. Ik voel de spanning in mijn lijf toenemen en terwijl een dikke traan over mijn wang rolt denk ik: Volgend jaar zal het anders zijn, dan zeg ik niet meer overal ja tegen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede voornemens horen ook in de maand januari thuis. Ik heb dat ook altijd, dat ik overal maar voor de karretjes gespannen kan worden

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben meer een neezegger. Nu zie je waar het toe leidt, Retlak, als je alles accepteert. (sinterklaasborrel) (morgenmiddag) Volgend jaar gewoon tijdens sinterklaas met vakantie gaan. Je moet wel bekaf zijn. Ik heb echt met je te doen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier! :) Jij hebt een goed verslag van de voorbereidingen voor sinterklaas omschreven. Ik begrijp de dikke traan van de HP. Er bestaan boeken en zelfs cursussen om Nee te zeggen, ook time management boeken zijn de HP aan te raden! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet nee kunnen zeggen is onhandig. Geen ja kunnen zeggen trouwens ook. Van deze Sinterklaasviering zou ik helemaal naar worden. Veel drank, dat is misschien een plan. Een gepaste verdoving voor dit feestweekend. Leuk bedacht, graag gelezen zo. O je, welkom hier!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ocharme jouw HP, ik vrees dat ze volgend jaar toch ook weer ja zal zeggen. Maar uiteindelijk, zal ze zich wel amuseren op de feestjes hé.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n sinterklaasfeest zou voor mij ook niks zijn, maar voor sommigen is de sociale druk helaas hoog. Gelukkig vier ik het zelf al jaren niet meer. Op het pepernoten en chocoladeletters eten na natuurlijk. ;)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een drama! Voor veel mensen is de decembermaand om deze redenen de meest stressvolle maand van het jaar, daar raak je dus beslist ook een realiteit. Deze zin loopt niet helemaal lekker voor mij:
"Lieverd, waar zit je? Oh,” ik kijk hoe mijn vriend binnenkomt en zijn werktas op de dichtstbijzijnde stoel gooit “ik sprak net m’n collega, je weet wel, die net getrouwd is.
Misschien zo: "Lieverd, waar zit je? Oh!” Mijn vriend komt binnen en gooit zijn werktas op de dichtstbijzijnde stoel. “Ik sprak net m’n collega, je weet wel, die net getrouwd is. (enz)" Pakkend geschreven verhaal! Welkom op het forum Retlak.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een echte worsteling, met de planning. Het ziet ernaar uit dat ze het echt niet gaat redden. De hele nacht surprises moet maken... Wat een ellende. Goed drama! Volgend jaar is de herinnering niet meer zo vers en kan ze weer geen nee zeggen, ben ik bang.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien zo: "Lieverd, waar zit je? Oh!” Mijn vriend komt binnen en gooit zijn werktas op de dichtstbijzijnde stoel. “Ik sprak net m’n collega, je weet wel, die net getrouwd is. (enz)"
Die zin had ik zelf ook al een aantal keer herschreven, kwam er niet helemaal uit. Jouw oplossing loopt inderdaad beter!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, vijf feesten in een weekend, suprises moeten maken en een vriend die even doodleuk naar de sportschool gaat. Kan me de frustratie wel indenken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, drinken is de enige manier om dit te doorstaan. De hectiek van de feestdagen heb je goed beschreven. Ik denk dat veel mensen een hekel hebben aan december: al die verplichtingen....