Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #33 Sinterklaas-gerelateerd

Amalia en Anna gaan naar een pakjesavond Amalia en Anna gaan op vijf december naar de pakjesavond van hun vriendin. Natuurlijk hebben ze samen een cadeautje voor haar gekocht. Eerst willen ze het cadeautje inpakken. Amalia en Anna zijn vergeten cadeaupapier te kopen. "We hebben geen cadeaupapier," zegt Amalia in paniek. "We maken zelf het cadeupapier," zegt Anna. Anna pakt een paar vellen tekenpapier en een potlood. Ze tekent er Sinterklaas met glimlach op. Amalia pakt een doos met kleurpotloden. Ze kleurt alle Pieten in met groen, geel, blauw en rood. Dat ziet er feestelijk en Nederlands uit! Amalia en Anna worden er heel vrolijk van. Het cadeautje is een grote spelletjesboek. Anne pakt het spelletjesboek in met het feestelijke papier. Amalia doet de plakbandjes op de randjes en het blijft stevig plakken. Samen hebben ze er een mooi pakje van gemaakt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hemelgeest81, Het conflict is duidelijk en wordt handmatig en creatief opgelost. :) Ik zou graag nog eens (een iets langer) verhaal van je willen lezen. Ik zie dat je net lid bent, dus welkom hier! Mag ik je vragen hoe oud je bent?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hemelgeest81, Het conflict is duidelijk en wordt handmatig en creatief opgelost. :) Ik zou graag nog eens (een iets langer) verhaal van je willen lezen. Ik zie dat je net lid bent, dus welkom hier! Mag ik je vragen hoe oud je bent?
Dag Johanna B. Bedankt voor het welkom heten en nog een verhaal van me willen lezen. Beide leuk om te nemen en weten en ik ben 33 jaar oud :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hemelgeest81,
Dat ziet er feestelijk en Nederlands uit! Amalia en Anna worden er heel vrolijk van.
Je lijkt me een wolf in schaapskleren :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hemelgeest. Dit is volgens mij een verhaal die speciaal voor kinderen geschreven is. Leuk gedaan.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hemelgeest! Lief verhaaltje inderdaad. Is het - zoals Siv ook veronderstelt - een kinderverhaaltje? In de eerste alinea komt wat vaak het woord 'cadeautje' en cadeaupapier' voor. Dat kan misschien wat strakker. Leuk dat je die gekleurde pieten als feestelijk Nederlands bestempelt. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hemelgeest81,
Dat ziet er feestelijk en Nederlands uit! Amalia en Anna worden er heel vrolijk van.
Je lijkt me een wolf in schaapskleren :)
Dag Woodpecker, Bedankt voor je reactie :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hemelgeest81,
Dat ziet er feestelijk en Nederlands uit! Amalia en Anna worden er heel vrolijk van.
Je lijkt me een wolf in schaapskleren :)
Dag Woodpecker, Bedankt voor je reactie :)
Maar is dat zo? Ben je een wolf in schaapskleren? Mij bekroop een soortgelijk gevoel. Ik ben benieuwd. Blijf hier nog maar een tijdje rondhangen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hemelgeest. Dit is volgens mij een verhaal die speciaal voor kinderen geschreven is. Leuk gedaan.
Dag Siv, Inderdaad een verhaal die speciaal voor kinderen geschreven is :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hemelgeest! Lief verhaaltje inderdaad. Is het - zoals Siv ook veronderstelt - een kinderverhaaltje? In de eerste alinea komt wat vaak het woord 'cadeautje' en cadeaupapier' voor. Dat kan misschien wat strakker. Leuk dat je die gekleurde pieten als feestelijk Nederlands bestempelt. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage.
Dag Fatamorgana, Bedankt voor het welkom heten en inderdaad een kinderverhaaltje en je hebt gelijk over het kunnen van strakker. :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hemelgeest. Het verhaal is inderdaad lief, maar de worsteling heb je heel kort beschreven, waardoor je de kans om spanning op te bouwen een beetje laat glippen. Laat ze rommelen met het pakje en laat iets meer fout gaan, dan duurt jouw verhaal langer en is het spannender. De oplossing komt iets te vroeg. Verder raad ik je aan om eens te gaan lezen over 'show, don't tell'. Hierover kun je veel discussies vinden op het forum, door de zoekfunctie te gebruiken. Dan leer je hoe je jouw verhaal nog sprekender kunt maken. Lief verhaal!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hemelgeest. Het verhaal is inderdaad lief, maar de worsteling heb je heel kort beschreven, waardoor je de kans om spanning op te bouwen een beetje laat glippen. Laat ze rommelen met het pakje en laat iets meer fout gaan, dan duurt jouw verhaal langer en is het spannender. De oplossing komt iets te vroeg. Verder raad ik je aan om eens te gaan lezen over 'show, don't tell'. Hierover kun je veel discussies vinden op het forum, door de zoekfunctie te gebruiken. Dan leer je hoe je jouw verhaal nog sprekender kunt maken. Lief verhaal!
Dag Odile, bedankt voor alle reactie. Ik ga me er zeker op focussen en mijn best doen om ze goed te gebruiken

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Odile. Dat het verhaal voor kinderen is maakt veel voor me duidelijk. Inderdaad een lief verhaal.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Odile. Dat het verhaal voor kinderen is maakt veel voor me duidelijk. Inderdaad een lief verhaal.
Dag Anne Borneman, Bedankt voor je reactie.