Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #32 - De zwerver

Ik heb het altijd al gezien als een voorteken, alsof het een geheime boodschap was, alleen voor mij bestemd. Net zoals de drie wijzen door een kerstster naar het kindje Jezus werden geleid, zo werd ik geleid naar mijn doel. Iedere keer wanneer er een gezellige dame voorbij liep, die haar benen moedig in een strakke legging met tijgerprint had gestoken, dan begon het in mij te kriebelen. Je zou het een natuurlijke aanleg kunnen noemen. Men vraagt zich af of ik geen eendagsvlieg ben. Ik hoor ze over me praten als ik in de trein zit. Ze vragen zich af hoe lang ik nog op de buis te zien ben. Ze vinden dat ik geen echt talent heb. Als ze nou maar voor één dag in mijn schoenen zouden staan, dan wisten ze wel beter. Ze vinden het afschuwelijk dat ik geld als goud verdien. Ik word erop aangekeken dat ik een villa heb gekocht, net buiten de stad, om me in terug te trekken. Ze snappen niet dat ik rust wil. Ze weten niet hoe mijn leven hiervoor eruit zag. Ze zien alleen maar wat ze willen zien. Het enige wat ik wilde was vrouwen engelenhaar bezorgen. Mooie pakken voor ze maken. Ik wilde geen eigen show. Ik wilde niet dom overkomen. Ik haat worstenbroodjes. Maar het productieteam zegt me dat ik anders inderdaad die eendagsvlieg word. Dat ik het publiek wat moet geven om over te roddelen. Want anders zou ik nog wel eens terug naar de goot moeten gaan.. Het is dat ik hoogtevrees heb, want anders was ik het dak van mijn villa opgeklommen... ______________________________________________________________________________________________ Ik wil me verontschuldigen. Ik heb meegedaan aan NaNoWriMo en daardoor heb ik de wekelijkse schrijfopdrachten laten vallen, omdat ik me alleen maar wilde concentreren op mijn eigen verhaal. Ik heb deze nog steeds niet af, maar NaNoWriMo heb ik ondertussen al wel gewonnen. Daarom pak ik de wekelijkse schrijfopdrachten weer op. Ik heb ze erg gemist. Ik voelde me dan iedere woensdag ook schuldig, omdat ik niet mee heb gedaan. Ik zal proberen om op zoveel mogelijk verhalen te gaan feedbacken! Ik heb er weer erg veel zin in! :D

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een zwerver met een ongelooflijk modetalent :) Dat is eens iets anders! We zijn nog maar aan 32 hoor, gelukkig heb je niet zoveel opdrachten gemist! Ik ben blij je weer opnieuw te lezen. Enkel de 'ik haat worstenbroodjes' kan ik niet zo goed plaatsen :) Voor de rest zeer knap en vlot geschreven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een zwerver met een ongelooflijk modetalent :) Dat is eens iets anders! We zijn nog maar aan 32 hoor, gelukkig heb je niet zoveel opdrachten gemist! Ik ben blij je weer opnieuw te lezen. Enkel de 'ik haat worstenbroodjes' kan ik niet zo goed plaatsen :) Voor de rest zeer knap en vlot geschreven.
Ik wil nog niet al te veel weggeven, maar het gaat om een bestaand persoon. De situatie eromheen, voornamelijk dat hij eerst een zwerver was en dat hij nu zelfmoord wil plegen is natuurlijk verzonnen. Bedankt voor je compliment ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
originele invuling en weervprettig. geschreven. Ik heb wel het idee, bevestigd in jouw #, dat ik enkele referenties mis, maar ach ... een mens kan niet alles hebben.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
oh wacht ... Nederlandse visite heeft me afgelopen zomer verteld over zoiets als een juichpak ... daar moet ik nou ineens toch wel heel erg aan denken ...?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh wacht ... Nederlandse visite heeft me afgelopen zomer verteld over zoiets als een juichpak ... daar moet ik nou ineens toch wel heel erg aan denken ...?
:thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juichpak googelen en je bent aardig op de hoogte. Als ik de persoon kende, zou ik de worstenbroodjes waarschijnlijk kunnen plaatsen. Nu komen ze me een beetje vreemd voor. Wel een leuk verhaal Anne. NaNoWriMo heeft je zeker niet geschaad.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joepie, she's back! :D Complimenten, ik ben nog steeds met mijn invulling van deze weekopdracht aan het worstelen ( ligt aan mezelf: ik vind niets goed genoeg! :( ) en jij rolt uit de Nanowrimo meteen door de schrijfopdracht in! Ik herkende de persoon meteen hoewel ik niets met deze BNN-er heb. ( Sorry! ) Origineel om hem vanuit deze situatie te beschrijven. Het verhaal leest soepel. Heel erg graag weer gelezen! Off topic: na de plaatsing van #32 ga ik mezelf verdiepen in jouw proefversie van MM. Intussen schrijf jij zo goed dat de verdieping nodig is om zinnig feedback te geven! :thumbsup: Ik beloof het: begin deze week via de mail! :nod:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart verhaal. Ik denk te weten over wie dit gaat. Heel knap geschreven. De verplichte woorden hebben mij absoluut niet gestoord. Fijn dat je er weer bent! Goed om te lezen dat Nanowrimo goed is gegaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Complimenten, ik ben nog steeds met mijn invulling van deze weekopdracht aan het worstelen ( ligt aan mezelf: ik vind niets goed genoeg! frown ) en jij rolt uit de Nanowrimo meteen door de schrijfopdracht in!
Bedankt voor je compliment. Ik heb zelf ook niks met hem hoor ;). Maar terwijl ik bezig was rolde het er gewoon uit. Bedankt voor je reactie Johanna :).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn inderdaad een aantal mensen rijk geworden door van niets te komen. Als ze eenmaal daar zijn dan weten ze niet wat ze moeten doen met de roem. Ik vind dat je dit goed heb verwoord.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, Leuke invulling van de opdracht. taalzeurtje:
dan begon het binnen in mij te kriebelen
'binnen' kan je schrappen - het is dubbel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt RichardOtten en janpmeijers, ik heb je taalzeurtje aangepast. Ik zat er zelf al over te twijfelen tijdens het schrijven ;).

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anne, Weer met plezier gelezen. En ja, het blijft ergens inderdaad toch een zwerver, op zoek naar zichzelf. Ik denk dat hij zich wel eens zou kunnen herkennen in dit stukje :thumbsup: Ik denk trouwens ook dat hij zich 'terugtrekt' in zin villa en niet dat hij zich daar 'weg trekt'. Dat was mijn taallzeurtje.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dus helemaal niet door over wie het gaat hé, Anne. Wil je de persoon op het einde van deze wekelijkse schrijfopdracht kenbaar maken?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx...echt niet? De modekoning van het zuiden? Zeer jammer dat deze onnozelheid op deze manier zijn zakken vult. Mijn aandacht is aan hem niet aan besteed , gelukkig wel aan jou. Ik kan geen verbeterpunten aandragen. De schrijvers boven mij hebben dit al gedaan. Moest even zoeken naar de zwerver, maar die zit idd in hemzelf. Dat vond ik wel mooi gevonden.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, leuk dat je weer terug bent! De worstenbroodjes schoten bij mij ook even verkeerd, maar na het lezen van de reacties vallen de stukjes op hun plaats. Originele invulling!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne: niet om afbreuk te doen maar je verhaal is eigenlijk uitermate geschikt voor Story of Privé. Een blik in het juichpak van Donders (zo heet ie toch?)? Leuk dat je er weer bent plus een nieuwe foto. Het lijkt wel alsof je gegroeid ben na MM ;-). O ja, die worstenbroodjes hangen te los in je verhaal.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks het feit dat ik nu een naam heb en het internet heb afgezocht, gaat er echt geen belletje rinkelen. Waardoor ik je verhaal jammer genoeg ook echt niet volledig kan plaatsen. Sorry, maar het lijkt me logisch:)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer met plezier gelezen. En ja, het blijft ergens inderdaad toch een zwerver, op zoek naar zichzelf. Ik denk dat hij zich wel eens zou kunnen herkennen in dit stukje thumbsup
Bedankt voor je reactie :).
Ik denk trouwens ook dat hij zich 'terugtrekt' in zin villa en niet dat hij zich daar 'weg trekt'. Dat was mijn taallzeurtje
Bedankt! Ik zal hem zo gelijk aan gaan passen.
Ahh juist, die. Ik moest even googelen. maar inderdaad hij zou het zomaar kunnen zijn. Leuk geschreven!
Dankjewel Angelieke. Ik moet wel zeggen dat de helft ik erbij gefantaseerd heb hoor ;).
Ik heb dus helemaal niet door over wie het gaat hé, Anne. Wil je de persoon op het einde van deze wekelijkse schrijfopdracht kenbaar maken?
De stylist van het zuiden! Oftewel: Roy Donders. In ieder geval, daar is het op gebaseerd ;).
Ik kan geen verbeterpunten aandragen. De schrijvers boven mij hebben dit al gedaan. Moest even zoeken naar de zwerver, maar die zit idd in hemzelf. Dat vond ik wel mooi gevonden.
Dankje voor je reactie, Indrany. De zwerver zit inderdaad in hem, maar hij is vroeger ook zelf zwerver geweest, voor hij stylist was. Daarom zag hij het als een voorteken, alsof het voor hem bestemd was, dat vak. Ook moet hij nu meewerken met het programma, omdat hij anders weer op de straat belandt.
Hoi Anne, leuk dat je weer terug bent! De worstenbroodjes schoten bij mij ook even verkeerd, maar na het lezen van de reacties vallen de stukjes op hun plaats. Originele invulling!
Bedankt voor je reactie!
Anne, fijn je weer te lezen, met veel plezier.
Altijd fijn om dat te horen ;). Dankjewel voor je reactie.
@Anne: niet om afbreuk te doen maar je verhaal is eigenlijk uitermate geschikt voor Story of Privé. Een blik in het juichpak van Donders (zo heet ie toch?)?
Grappig dat je dat zegt, ik heb er inspiratie voor op gedaan uit de story. Ik zat in de wachtkamer van de tandarts en dat was het enige leesvoer wat ik nog niet had gelezen en wat me enigszins kon vermaken. Daar stond een verhaal in dat hij naar een verafgelegen villa was verhuisd. Ook was hij een nieuwe reality serie gestart. Hierin kwam naar voren dat hij rust wilde. Ik vond dit gek, omdat je geen reality serie moet starten als je rust wilt. Daarom had ik ook dit idee opgedaan.
Leuk dat je er weer bent plus een nieuwe foto. Het lijkt wel alsof je gegroeid ben na MM ;-).
Dankjewel, dat groeien valt zo onderhand wel mee ;), hoop ik dan, haha!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Anne, dankzij onze gezamenlijke vriend Dos, in een andere thread, weet ik dat je onlangs jarig bent geweest. Van harte gefeliciteerd! Als ouwe knar kan ik je maar één glashelder advies geven. Vier het! Vier elke verjaardag! Statistisch onderzoek wijst keer op keer uit dat mensen die oud worden gemiddeld vaker hun verjaardag hebben gevierd, dan mensen die niet oud worden. Ik wens je een mooi leven vol prachtige verhalen!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik voeg me bij Bart, Anne, nog gefecliciteerd met je verjaardag!!! Wat je verhaal betreft: bij de worstenbroodjes begon me iets te dagen. Ik denk dat voor wie Roy Donders niet kent, er veel vragen blijven hangen. Maar ik vind je invulling wel heel leuk en origineel. Welkom terug, goed dat het je gelukt is met NaNoWriMo. Respect hoor ! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Anne, dankzij onze gezamenlijke vriend Dos, in een andere thread, weet ik dat je onlangs jarig bent geweest. Van harte gefeliciteerd! Als ouwe knar kan ik je maar één glashelder advies geven. Vier het! Vier elke verjaardag! Statistisch onderzoek wijst keer op keer uit dat mensen die oud worden gemiddeld vaker hun verjaardag hebben gevierd, dan mensen die niet oud worden. Ik wens je een mooi leven vol prachtige verhalen!
Bedankt :). Ik zal dan trouwens heel oud worden. Elke verjaardag wordt bij mij 3x gevierd. De eerste keer op de dag zelf, op school in de pauze. De tweede keer het weekend erop met familie. En de derde keer een paar weken later met vriendinnen! ;).
Nou, ik voeg me bij Bart, Anne, nog gefecliciteerd met je verjaardag!!! (...) Welkom terug, goed dat het je gelukt is met NaNoWriMo. Respect hoor ! smile
Dankjewel, Fatamorgana :o