Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 32 Roze

De bruggenbouwer noemden ze me. Niet dat ik echt bruggen kon bouwen, maar wel ezelsbruggetjes. Verscheidene klasgenoten hebben veel aan mijn geslepenheid gehad. Zo gauw ik wist dat ik geslaagd was, ben ik gaan zwerven. Ik had geen zin om weer in de schoolbanken te zitten. Met hier en daar een tijdelijk baantje redde ik me wel. Als je op straat leefde, hoorde je veel. Daarom wist ik ook hoe je zonder te betalen in een hotel met ontbijt kon overnachten. Mijn laatste baantje was als avondveger bij de gemeente Groningen. Toen op een avond de burgemeester binnenkwam, stapte hij op me af en zei dat hij me een plezier wilde doen. Ik mocht een gouden kerstster boven op de Martinitoren plaatsen. ‘Echt goud?’ vroeg ik. Hij knipoogde. Mijn rijkdom had een tel geduurd. Ik zei tegen mijn medeveger dat ik hoogtevrees had. Hij was van mening dat als ik andere kleding droeg, ik me ook een ander mens zou voelen. De volgende dag kwam hij met een doos kleren binnen. ‘Van mijn zuster,’ glunderde hij. Ik deed de doos open en het eerste wat ik zag, was een legging met tijgerprint. Ik gooide het ding gelijk naar hem toe. ‘Die kan terug. Veel te klein.’ Het leek me een voorteken voor de rest van de inhoud. Ik moest vreselijk lachen toen ik een lange roze jurk, roze ondergoed, roze teenslippers en een bos engelenhaar zag. ‘Ik dacht dat je me wilde helpen? Wat stelt dat engelenhaar voor?’ ‘Dat zet je op je eigen haar.’ ‘Moet ik als zuurstok met een suikerspin op mijn kop de straat op of ga ik als kerstvrouw naar de toren?’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je wat ik zo grappig vind? Toen ik het verhaal las had ik aangenomen dat HP een man is. Maar eigenlijk staat dat helemaal niet vast. Leuk verhaal weer. Enigszins absurd, maar dat was bijna de enige mogelijkheid bij deze opdracht. Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt gelijk, Johanna. Als iemand zulke opdrachten geeft, kun je alleen maar absurde verhalen verwachten. Zal Jo zelf ook absurd zijn? Dat moet haast wel. :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
je bent je weeknummer in de titel vergeten en deze opdracht is weer van Alice maar dat alles terzijde absurd was 'ie wel En je verhaal ook wel een beetje, ja. De overgang van hoogtevrees naar tijgerlegging is zo willekeurig, dat het briljant lijkt. Leuk gedaan.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, hest weer veur'n kander. Weer een typisch nuchter, onderkoeld Tja-aans verhaal. Maar betereft het hier wel een echte zwerfster? Ze werkt bij de gemeente, staat dus op de loonlijst. Jou kennende gaat ze als Grunninger zuurstok de straat op. Gek verhaal en graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hij werkt er nog maar net, Dos. Het is dus een hij. Langer dan een maand houdt hij het nergens vol. Schrijf ik onderkoeld? Hoewel ik mijn leven lang al in de provincie Groningen woon, is mijn Gronings heel beroerd. Erg, hè? Gelukkig versta ik wel alles. Als ik probeer Groningse te praten, krijg ik steevast te horen dat ik daar niet ben geboren. Ik zal dan ook maar even bloot gaan. Ik ben in Ter Apel geboren.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja, dan red je het nooit :P Ik ben een echte import-groninger, ik kan het Gronings meestal wel lezen, maar verstaan doe ik t alleen als t langzaam gaat.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stuk. Eerst dacht ik dat de hp een man was, toen kwam die legging tevoorschijn en dacht ik oh nee een vrouw. Vreemd, want waarom zou een man geen legging met tijgerprint willen dragen. -

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO: Waarom zou een vrouw een legging met tijgerprint willen dragen? @Tja: Er gaan veel dingen boven Groningen maar bij deze weekopdrachten gaat er maar weinig boven Tja. Lekker absurd verhaal, weer!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn rijkdom had een tel geduurd. ’
:D Leuk verhaal! Jammer dat Groningen voor mij ver rijden is anders was ik zeker komen kijken!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: een verhaal vol van onvermoede wendingen. Zoals de hp die de tijgerlegging teruggooit ... omdat hij te klein zou zijn, verwacht je niet. Een tekst van een onderscheidende gekkigheid.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Nee dat valt heel erg mee. Beter een import-Groningse dan helemaal geen Groningse :) En ik ben met een echte Groninger getrouwd. Er gaat niets boven Grunn :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een typisch Tja-verhaal, zoals al eerder werd gezegd. Toen ik de opdracht las, verheugde ik me al op jou invulling en je stelde me niet teleur. Ik heb gelachen :thumbsup: