Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#32 Bruggenbouwer pur sang

Aangeland op de dertiende etage krijg ik direct last van hoogtevrees. Een slecht voorteken. Tijdens het gesprek drie weken geleden had ik nergens last van. Gerbrand droeg precies hetzelfde pak als tijdens mijn afscheidsceremonie, te lang geleden. Hij gebruikte ook weer eens veelvuldig zijn favoriete slogan ‘goud blinkt niet, mensenkracht wel’. Geen idee wat hij ermee bedoelt. In de kamer tegenover was Berty de secretaresse bezig met het ophangen van de kerststerren aan de plastic kerstboom. Ook zij zag er nog hetzelfde uit. Het is bijna eng. Het is pas zes jaar, maar misschien had ik gewoon zo moeten worden. Ik was toch al niet erg materialistisch ingesteld. Mijn PC Hooftstraatjasje had ik gelukkig nog. Die hoefde Georgina niet. Het meisje met het engelenhaar en haar legging met het tijgerprint had misschien wel gewoon gelijk. De rechter had het me ook al verteld. Gerbrand glimlacht, als ik binnen kom lopen. Naast hem zit Arend, die iets minder vrolijk kijkt. De aktetas, het hele tafereel is er weer. Gebrand zet alvast de champagne klaar. Ik ken die voorbarigheid nog wel. Het papiertje ligt er en wacht op mijn handtekening. Ik pak de pen, en breng hem langzaam naar het papier. Kleine lettertjes? In orde. Met de handtekening maak ik een einde aan mijn vrijbuitersbestaan. Gerbrand’s hand is stevig (die van Arend een stuk lichter). ‘Welkom terug bruggenbrouwer’.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Je tijden rommelen mijns inziens. Toch graag gelezen. Dingetje: 'Gerbrand’s hand is...' - Gerbrands hand V&D - maak daar een luxe zaak van :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuoso, hoewel ik met name de eerste alinea heel intrigerend vind, snap ik eigenlijk je verhaal niet goed. HP gaat weer werken voor een bedrijf waar hij lang geleden is weggegaan, zoveel begrijp ik uit de tweede en derde alinea. Maar vooral de eerste alinea snap ik in dat verband niet. Hóe had hij gewoon moeten worden? Wie is Georgina en waarin had ze gelijk? En het was al die tijd haar huis? Is hij het (haar) huis uit gezet? Ik krijg dat alles niet aangesloten op de volgende twee alinea's.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit een beetje met dezelfde vraag als Fatamorgana, wie is Georgina? Verder vind ik het een aardig verhaal. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
tja, ook ik zie wat tijden rammelen en vind de eerste alinea te wazig ... ik denk dat je dit verhaal mooier kunt uitwerken als je er nog even de tijd voor neemt; de observaties over de collega's zijn leuk om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank voor de feedback. Zag dat het een beetje vreemd in tijden stond dus heb het veranderd. Wie Georgina is laat ik het liefste de lezer raden uiteraard.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal kan idd mooier. Ik sluit me bij de vorige reacties aan. Wel graag gelezen want ik vind het een originele invulling. Voor zover ik het begrepen heb krijgt de zwerver weer zijn oude baan terug.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Virtuosuo, de complimenten voor de bijzondere insteek, een zwerver die zijn oude baan terugkrijgt. Toch mis ik nog wat, b.v. een dialoog in het stukje. Ook vind ik het nog wat afstandelijk geschreven, het HP beschrijft de gebeurtenissen om hem heen alsof hij een observant is. Je zou b.v. iets meer over zijn gevoelens kunnen schrijven. Een uitdaging om het hier en daar nog wat bij te schaven? Wel graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmmm, ik snap niet helemaal waarom de zwerver zijn baan terugkrijgt. Wel raar dat iedereen er hetzelfde uitziet, dat vind ik een mooi detail, alsof de tijd daar heeft stil gestaan.