Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#32 - De Zwerver

Het was een merkwaardige dag vandaag. Toen ik vanmorgen de Macarena stond de dansen op de Dam, zag ik haar lopen. Net zo lelijk als eerder. Dat ik het op haar kon, dat verbaast me nog steeds. Misschien had ik het destijds moeten zien als een voorteken. Het begin van het treurige einde van mijn gespeelde heteroseksualiteit. Ik besloot haar achterna te rennen. De honger, de kou en het geldgebrek lieten me geen keuze. ‘Andrea, stop!’, riep ik over straat. Ze keek achterom, zoekend naar wie haar riep. Toen ze me zag gaf ze geen blijk van herkenning. ‘Ik ben het, Harrie. Weet je nog? We hebben, nou ja, je weet wel….’ ‘Harrie, de bruggenbouwer met hoogtevrees? Ik herkende je niet. Ik bedoel, die legging met tijgerprint, een pruik van engelenhaar en stiletto hakken? Je was destijds iets mannelijker’. Ik zag aan haar blik dat ze van me af wou. Toch besloot ik het te proberen. ‘Zullen we een koffie drinken? Een paar herinneringen ophalen?’ ‘Eh nee, ik moet een kerstster gaan kopen. En dan naar huis. Je weet toch dat ik nu met je broer ben? Je broer is soldaat geworden, wist je dat eigenlijk? Hij is ook vrij jaloers.’ ‘Nee, ik heb geen flauw idee. Heb je misschien nog wat kleingeld voor me?’ ‘Nee.’ Terwijl ze weg wilde lopen schold ik haar uit. ‘Lelijk egoïstisch rotwijf!’ Ze draaide zich om en sloeg vol met haar vuist in mijn gezicht. Al wankelend viel ik achterover. Mijn spaargeld, mijn gouden tand, rolde zo mijn mond uit een rioolput in. Nu, een aantal uren later, lig ik in een warm bed. Schijnbaar ben ik in een ziekenhuis. De zuster vertelde me dat ik door een ambulance binnen ben gebracht. Ik lag knock-out op de Dam. Een gevoel van geluk bekruipt me. ‘Heeft u misschien een kopje koffie voor mij en een boterham?’, vraag ik aan de verpleegster.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Damn, jij bent er snel bij! Een welkome verrassing zo voor het slapen gaan. Alle elementen gebruikt en ook nog eens een heerlijk lopend verhaal. Die boterham zal wel gesmaakt hebben :D

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Dat ik het op haar kon' heb ik wel driemaal moeten lezen om volledig door te hebben. Een zwerver op stiletto hakken. Het zorgt voor een vreemd zicht in mijn hoofd. Ofwel heeft die man geen grote voeten, ofwel verkeerde prioriteiten. Zijn benen zullen in ieder geval wel mooi gevormd zijn. De zinloze poging bij zijn ex-vriendin heeft hem dan toch nog een kopje koffie en boterham opgeleverd. Ik vraag me af wat er met de man gebeurd is, want de tegenstelling met zijn broer is wel groot. De verplichte woorden heb je mooi verwerkt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna: Absurdistisch en daarom voor mij heel leuk om te lezen. Waar haal je het vandaan? De opgegeven woorden te gek voor woorden gebruikt hoewel ik een lichte twijfel had bij één vuistslag van Andrea die Harry in een ziekenhuis deed belanden maar hij liep natuurlijk op stilettohakken en hoezo weet Harry niet dat zijn broer Andrea doet maar dat komt natuurlijk omdat hij een glitterzwerver is. Pfff, na deze zin ga ik mij maar ter ruste leggen. Heel geinig geschreven Johanna.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Jij bent idd snel! Ik moet de opdracht nog bevatten. En dan heb jij ook nog eens aan alle voorwaarden voldaan. En dan is het ook nog eens een vlot lopend en lezend verhaal. In Amsterdam op de Dam kan alles dus dit ook. Goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal Johanna! Nee eigenlijk zielig verhaal. Of juist fijn verhaal omdat de hp in een warm bedje beland aan het eind en een koffietje krijgt. Knap gedaan. Eén dingetje vind ik wat minder - Ik besloot haar achter na te rennen - (achterna) Besluiten te gaan rennen is minder krachtig dan meteen gaan rennen, kan die man rennen op stiletto's? Kan best hoor, ik kijk naar mijzelf en struikel al over die dingen als ze nog in de doos zitten :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B.
Harrie, de bruggenbouwer met hoogtevrees?
Prachtig! Origineel verhaal. taalzeur na ! en ? hoeft geen komma.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gevoelig hoor Johanna B. Ach, zo zielig die gouden tand in de put. Je hebt je fantasie flink gebruikt. Leuk en bizar!

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker maf verhaaltje Johanna, hoe verzin je het allemaal bij elkaar! Dat rennen op die stilettohakken had ik, herlezend, ook wat moeite mee, zelfs in de bizarheid van het verhaal. Maar verder met een grote grijns gelezen. En eind goed al goed, toch weer even een dak boven zijn hoofd, en koffie met een boterham! :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk verhaal. Dat het absurd is kan ook niet anders dan met die verplichte woorden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@RichardOtten, Dank voor je reactie. En damn, jij was er ook snel bij. Het was een lekkere boterham trouwens. @Lilithx, Of zijn kuiten mooi gevormd zijn? Ik weet het niet. Een legging met tijgerprint aan mannenbenen is misschien enigszins afleidend :). Dank voor jouw reactie. @Mili, Een beetje absurd is het inderdaad. Ik kon maar geen verhaal verzinnen bij de opdracht. Dus toen ben ik maar gewoon begonnen met schrijven. Toevallig had ik wel de Macarena gehoord op de radio. En via een sociaal netwerk werd ik geattendeerd op een nummer van Armand (alweer, onvrijwillig) 'Je broer wordt ook soldaat'. En voila, daar was het verhaal. Bedankt voor de reactie. @Marietje, Inderdaad, op de Dam zie ik met enige regelmaat merkwaardige dingen gebeuren. Dank je voor reageren. @Angelieke, Je kunt echt rennen op stiletto's. Geen marathon misschien. Maar met enige regelmaat heb ik op hoge hakken of stiletto's treinen, bussen, taxi's en sluitingstijden gehaald. Met een beetje oefenen kom je ver. @JanP, Dank je. Maar die komma's mogen stiekem wel toch? @Maddbrug, En dan krijgt die de gouden tand niet eens meer terug denk ik. Dank voor je reactie. @Fata, Dank voor reageren. Met betrekking tot de stiletto's, zie mijn reactie bij Angelieke :) @Tja, Dank je. Absurd is ook niet erg natuurlijk. Met name absurd.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanna, Leuk verhaal. Met veel plezier gelezen. Toppertje:
Mijn spaargeld, mijn gouden tand, rolde zo mijn mond uit een rioolput in.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Probeer het deksel eraf te halen en de tand eruit te vissen. Toch jammer van al dat goud? Och, dat heb je natuurlijk al gedaan.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig verhaal. En ik vind dat je de verplichte gegevens er heel mooi in hebt verwerkt, want ze storen nauwelijks.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! ik zie Harrie zo voor me :-) Twee kleine zuurtjes: Zullen we een koffie drinken? klinkt bij mij een beetje raar. Zullen we koffie drinken of zullen we ergens koffie drinken, of zo Al wankelend viel ik achterover. Volgens mij als je valt heb je het stadium van wankelen al achter je.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi maf verhaal, Johanna, dat goed in elkaar steekt met die verplichte nummers, waar ik zelf zo'n moeite mee had. Stiletto's verbazen mij nog steeds. Ze doen mij denken aan lotusvoeten van dames uit het oude China. Toen was het mode om meisjesvoeten op heel jonge leeftijd in te binden zodat ze klein en spits misvormd werden. Dat gold toen als een sexy schoonheidsideaal. Die stiletto's van nu zijn daar ook voor ontworpen. Ze zijn niet zo desastreus misvormend als met de Chinese voetbinding, maar het schoonheidsaspect erachter is even absurd. De dames die ze dragen schreeuwen om waardering, ten koste van hun gezondheid. Heb ik gelijk of niet? http://tagmag.be/images/uploads/news/_framed/foot2_UZurItgm-500-376.jpghttp://basictrainingacademy.files.wordpress.com/2012/05/foot-binding.jpg

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos: omdat ik zelf nogal kleine voeten heb, zei ik vaak voor de grap dat mijn moeder mijn voeten had opgebonden. Echter nooit foto's gezien tot de jouwe hier. Wanstaltig. En wat een pijn moet dat je hele leven doen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi maf verhaal, Johanna, dat goed in elkaar steekt met die verplichte nummers, waar ik zelf zo'n moeite mee had. Stiletto's verbazen mij nog steeds. Ze doen mij denken aan lotusvoeten van dames uit het oude China. Toen was het mode om meisjesvoeten op heel jonge leeftijd in te binden zodat ze klein en spits misvormd werden. Dat gold toen als een sexy schoonheidsideaal. Die stiletto's van nu zijn daar ook voor ontworpen. Ze zijn niet zo desastreus misvormend als met de Chinese voetbinding, maar het schoonheidsaspect erachter is even absurd. De dames die ze dragen schreeuwen om waardering, ten koste van hun gezondheid. Heb ik gelijk of niet?
Dos, Dank voor je reactie. Ik weet niet of het een goed idee is dat jij hebt geleerd hoe je foto's kunt plaatsen in dit forum. Kunnen we jouw nieuwe gave nog terugdraaien? :) Zoals ik begrijp heb jij niet zoveel met hoge hakken? Ikke wel. Ik geloof niet dat ik schreeuw om waardering ten koste van mijn gezondheid. Maar ik weet niet of ik in het bezit ben van veel zelfkennis. Het schijnt dat we onze zelfkennis doorgaans behoorlijk overschatten. (Overigens draag ik nooit schoenen waarop ik niet prettig kan lopen. Netjes zoals mijn moeder mij dat heeft geleerd.) Die ingebonden voeten zijn geen lust voor het oog. Hopelijk komt dit voorlopig niet in de mode in de Achterhoek. Het lijkt me lullig om dit bij mijn dochter te doen omwille van de mode. Zie nou onderstaande schoenen (zo'n beetje mijn favoriete), prachtig toch? Maar uiteraard mogen smaken verschillen. http://e-shoes-store.com/d/edhardy/pimg/f58DIEH11FAE101W.jpg Ps. Hoe was het oneindige van Robert Dijkgraaf? Ik moet het terug gaan kijken. We hadden (gevoelsmatig) oneindige visite.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, ik hou van stiletto's, maar ik krijg er altijd zo'n ongelooflijke rugpijn van, dus draag ik ze maar weinig :( En dit is weer volledig off-topic hé.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Woodpecker, Dank voor je reactie. @Tja, Nog niet. Misschien moet ik dit verhaal verwijderen. Gelukkig staat er niet bij in welke put de tand is gerold. @Schrijvenmaar, Ja dat klopt inderdaad. Stilettorun, ik heb het weleens gezien. Een vrij absurd gezicht. Maar er zaten een aantal profs bij. @PetraO, Dank voor de reactie. @Conny, Ook dank voor je reactie. @Bart, Tja, die koffie. Ik zeg dat eigenlijk altijd op deze manier. Wel als een niet als één. Over dat wankelen en vallen ga ik nog even nadenken. Ik zag het eigenlijk wel voor me. Dank voor je reactie. Overigens had ik niet gezien dat jij ook al had uitgesproken dat het wellicht niet zo verstandig is dat Dos foto's kan plaatsen. Dat hebben we nu dubbel gedaan :) @Lilithx, Ze hebben toevallig met dit verhaal te maken toch? Lijkt me compleet ontopic. Das wel jammer, dat stiletto's jouw rugpijn geven.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi maf verhaal, Johanna, dat goed in elkaar steekt met die verplichte nummers, waar ik zelf zo'n moeite mee had. Stiletto's verbazen mij nog steeds. Ze doen mij denken aan lotusvoeten van dames uit het oude China. Toen was het mode om meisjesvoeten op heel jonge leeftijd in te binden zodat ze klein en spits misvormd werden. Dat gold toen als een sexy schoonheidsideaal. Die stiletto's van nu zijn daar ook voor ontworpen. Ze zijn niet zo desastreus misvormend als met de Chinese voetbinding, maar het schoonheidsaspect erachter is even absurd. De dames die ze dragen schreeuwen om waardering, ten koste van hun gezondheid. Heb ik gelijk of niet?
Dos, Dank voor je reactie. Zoals ik begrijp heb jij niet zoveel met hoge hakken? Ikke wel. Ik geloof niet dat ik schreeuw om waardering ten koste van mijn gezondheid. Maar ik weet niet of ik in het bezit ben van veel zelfkennis. Het schijnt dat we onze zelfkennis doorgaans behoorlijk overschatten. (Overigens draag ik nooit schoenen waarop ik niet prettig kan lopen. Netjes zoals mijn moeder mij dat heeft geleerd.) Ps. Hoe was het oneindige van Robert Dijkgraaf?
Johanna, begrijp me niet verkeerd. Ik hou van stiletto's. Uit ervaring weet ik dat er over het algemeen mooi gevormde vrouwenbenen in zitten. Ik en vele andere mannen houden daar van. De vrouwen weten dat en hebben het ongemak er graag voor over om ons te behagen. Ze krijgen er waardering, glimlachjes, tonggeklak en nog veel meer - ook geslijm - voor terug. Tegen die vrouwen zou ik willen zeggen: denk over die mannen 'fuck you' en trek een paar makkelijke schoenen aan. Het is toch eigenlijk belachelijk dat je op hoge hakken gaat lopen omdat het in de mode is. Eerstdaags komt een ontwerper met korte stelten die ze jullie om de onderbenen vastsnoeren en na een gewenningsperiode, volgen jullie slaafs. Maar zolang jullie nog op die sierlijke stiletto's lopen, geniet ik er van. Dijkgraaf heeft me aan het denken gezet. Ook de stiletto's zullen zich tot in het oneindige herhalen. Daar helpt geen moedertje lief aan. De voorbode is er al. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/6e/fa/9a/6efa9ac36f5d384dd04f21066d1e6e2d.jpg

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, Op stelten lopen is niet eenvoudig. Ik heb het al eens geprobeerd. Mocht dit in de mode komen dan sla ik over. Ik hoop voor alle modeslachtoffers dat jouw vooruitblik geen rage raakt.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest hardop lachen toen ik dit verhaal las :) Het enige onnodige vond ik het punt dat de broer soldaat is. Ik zou graag een vervolg lezen over t uiteindelijke 'treurige einde van mijn gespeelde heteroseksualiteit'.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lotte, Dank je. Fijn dat je het grappig vond. Die soldaat was inderdaad niet nodig. Ik heb de gewoonte om altijd een of twee dingen in de opdracht te zetten waarvan ik iets hoorde, las of mee heb gemaakt. Die soldaat was er eentje van.Volledig onnodig kwam hij in het verhaal terecht. Vandaar, als ware.