Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 31- Megagat

Zouden al die Sollers nu echt met hun ogen dicht op een stoel hebben gezeten? Een kwartier lang nog wel. Oh shit, ik ben de wekker vergeten te zetten. Dan maar op mijn gevoel een kwartier blijven zitten. Moet die kat nu echt op de bak? Bah, lekker hoor, zit ik hier in de poepdampen. Ach, als ik een groot schrijver wil worden moet ik er ook iets voor over hebben. Er komt nu vast een mooi verhaal in mijn hoofd over een katje dat op het sterfbed van zijn baasje zit en zo trouw is dat hij niet naar de kattenbak wil gaan. Hoor ik de telefoon? Laten gaan, ik ben met een oefening bezig. Dit is toch echt te zot, straks is het de advocaat die ons belt over de papieren van het huis in Spanje. Zal Frank leuk vinden als ik zeg dat ik de telefoon niet heb opgepakt omdat ik voor het forum een kwartier stil moest zitten. Het was niet de advocaat. Moet ik nu weer opnieuw beginnen of kan ik verder gaan bij de resterende zeven minuten. Trouwens wel vreemd dat ze in films altijd zeggen: “Ik wil dat u mijn advocaat belt.” Onze advocaat doet er drie weken over voordat hij terugbelt. Oei, er zijn vast advocaten op dit forum die ik hiermee op hun tenen trap. Nou dan zet ik erbij dat wij waarschijnlijk die ene hebben uitgekozen die niet zo vlot reageert. Ze zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde. Als ik schrijf dat ik de honden een mega gat zie graven in de tuin dan verraad ik mezelf. Ik moest mijn ogen dichthouden. Is het “megagat” of “mega gat”. Straks even Googelen. Lieve Sollers ik houd het voor gezien en zal jullie verder niet vervelen met mijn oefening.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke,
Zouden al die Sollers nu echt met hun ogen dicht op een stoel hebben gezeten?
Dat zullen we nooit te weten komen. Ik heb het wel gedaan. Het is volgens mij: mega gat Leuke invulling vd opdracht.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angelieke; ik houd het op megagat. Staat ook lekkerder. Je houdt van dieren - dat kon ik al afleiden uit je avatar - en van Frank. [Onze advocaat doet er drie weken over voordat hij terugbelt.] vind ik een ultradroge opmerking. M.i. heeft hij een pepertje ergens nodig. Ik vind - mocht de hp ook de auteur zijn - de tekst goed bij je passen in de zin dat ik je ook zo 'zie'. Dank je voor jouw belevenissen en tot gauw.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Johanna, dank je wel. Het stukje is idd helemaal realistisch. @ Richard, ja en een dag heeft heel veel van dit soort kwartiertjes dus weinig rust. @ JanP, dank je wel. Ik had graag even bij iedereen in huis gekeken om te zien hoe ons Sollers een kwartier rust namen. @ Mili, de hp was inderdaad gelijk aan de auteur. Ik ga op jouw aanraden pepers kopen :) Leuk dat je zegt dat de tekst bij mij past. Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar ik ben wel zoals ik dit geschreven heb.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke, een realistische invulling van een kwartiertje mediteren. Als je eventueel storende factoren niet lam legt kan er vanalles gebeuren. Je hoeft dan maar te noteren wat je heeft gestoord en klaar is kees. Een volgende keer doe ik het zoals jij het hebt gedaan. Of ik ga in een kroeg zitten, bestel wat en voor de bestelling komt doe ik of ik helemaal van de wereld ben. Kan ook leuk worden.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, Angelieke, al die sollers hebben keurig een kwartier met hun ogen dicht gezeten. Moest jij nu echt weer anders doen? Ik vond het een lekker lachstukje.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was niet de advocaat.
Dit ene zinnetje verteld een heel apart verhaal. Wie had jij dan aan de lijn? :D Leuk geschreven dit verslag van jouw vijftien minuten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos, misschien wordt dat wel de volgende opdracht. Bedankt voor het lezen. @ Tja, zouden Sollers zo braaf zijn? Jij? Bedankt voor het lezen. @ Marietje, dank je wel voor je compliment. De buurvrouw belde, was niet zo interessant.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke, Dat heb je mooi opgelost hoor. Mij blijft ook dat ene zinnetje bij 'het was niet de advocaat'. Grappig dat je na die mededeling gewoon weer doorgaat. Heel leuk en interessant geschreven vind ik.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke wat een heerlijke tekst, hoe je alles in de gaten houdt behalve jezelf even stilte te gunnen. Ik moest om je lachen, dank je .

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Rynlandt, dank je wel voor je mooie commentaar. @ maddbrug, er zit inderdaad niet echt een aan/uit knop op mijn hoofd. Graag gedaan en jij ook bedankt!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees twee fantastische zinnen. De eerste zin: "Het was niet de advocaat." Daarmee open je een waaier aan vragen, verwachtingen ... bij de lezer. Want wie was het dan wel? De tweede zin: "Als ik schrijf dat ik de honden ... dan verraad ik mezelf." Door dit neer te schrijven verraad je inderdaad jezelf, net zoals je even daarvoor bijna had verraden dat ... (?? moet je nog invullen, bijvoorbeeld een stiekeme vriend aan de telefoon). Start je tekst bij de zin "Moet die kat nu echt op de bak?" en je hebt de lezer meteen mee. Ik vind deze tekst méér dan zomaar een grappige invulling van een vreemde opdracht. Ik weet niet of je het beseft, maar je schreef het begin van wat een boeiend verhaal kan worden.