Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#31 wat is er aan de hand? (Katinka, deel 7. Slot)

Alle flesjes Black Label zijn leeg. Moeizaam zak ik van de vensterbank en zwalk naar de minibar, dan maar een bier. Het deurtje klemt – als het uiteindelijk meegeeft, val ik achterover. Het lukt me zo gauw niet om op te staan. Mijn God, wat is er aan de hand? Ik schuur met mijn wang over het tapijt. 'Ik dacht dat je het wel wist,' zei Kees. 'Nee, lul. Achter mijn rug, hoe achterbaks.' 'Stel je niet aan, man. Wat doe je zelf met Katinka?' Ik keek naar de poster van Keith Richards op zijn muur met de quote: Five strings, two notes, two fingers and one asshole. Ja, die klootzak. Dat ben ik. Marieke met sloddervos Kees, het is toch niet te geloven. De sloerie. Het lukt me overeind te komen. De kou van de minibar is aangenaam. Ik grijp een flesje Heineken – gelukkig met een draaidop. Gulzig zet ik het flesje aan mijn mond. Dus daarom vroeg ze niet door toen ik bekende bij Katinka te zijn geweest. De gewiekste slet. Ik veeg mijn mond af en kruip naar het raam. Ik had Kees voor zijn bek moeten slaan, maar sloop weg naar Katinka. Ze lag als Pippi Langkous op de bank met haar benen over de leuning. In twee zinnen deed ik mijn verhaal. 'Dus, ik dacht... Misschien kan ik bij jou?' 'Luister,' zei ze. 'Seks oké. Blijven slapen, nee.' Ik liet mijn auto staan en slenterde het Noordereiland af. Op de stieltjesstraat schoot ik hotel Pincoffs binnen en legde mijn Goldcard op de balie. Kamer met uitzicht op de Maas. Ik hijs me weer op de vensterbank. Het is mistig geworden. De Pyloon van de Zwaan maakt een grimas. Deel 1 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 2 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 3 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 4 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 5 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… deel 6 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/…

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die had ik niet verwacht. Marieke met Kees. Wel jammer voor HP, we zagen allemaal denk ik wel aankomen dat hij de touwtjes langzaam uit handen zou verliezen. Hij schijnbaar niet. Zoals ik vorige week al begreep was dit de laatste episode? Ik vind het jammer. Hopelijk komen we ze in de toekomst nog eens tegen. Echt graag gelezen. Ik heb de laatste weken iedere keer uitgekeken naar een nieuwe Katinka.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B.
Echt graag gelezen. Ik heb me de laatste weken iedere keer uitgekeken naar een nieuwe Katinka.
Dank je wel. Het is echt de laatste Katinka - denk ik :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk krijg jij Katinka niet uit jouw hoofd als jij 15 minuten stil zit! ;) Life sucks voor de HP. Onverwachte wending maar ik had de HP wel wat meer geluk toegewenst met Katinka. Pipi Langkous is een leuk beeld en de brug sluit het verhaal waardig. :thumbsup: Heerlijk! Dank je wel voor 7 weken Katinka! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
gelukkig met draaidop :thumbsup: en gewiekst is toch ook een prachtig woord, wat te weinig gebruikt wordt het totaal is een mooi, triest maar realistisch, verhaal geworden, zonder dat het ooit echt voorspelbaar was en dat is knap gedaan al verbaas ik me wel dat de Katinka die hem toch vroeg te blijven, hem niet wil laten slapen, maar ach, ze leek me wel al een tikkeltje wispelturig, dus het stoort me niet echt

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar,
al verbaas ik me wel dat de Katinka die hem toch vroeg te blijven, hem niet wil laten slapen, maar ach, ze leek me wel al een tikkeltje wispelturig, dus het stoort me niet echt
ja, dat is idd een beetje een noodgreep, maar ik wilde het verhaal eindigen met HP in zijn eentje. Dank voor je reactie en compliment!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi slot Jan P en het verbaast me niks van dat Marieke. Dat Kantinka hem uiteindelijk ook alleen maar voor de seks neemt... dat had ie kunnen weten. Heel realistisch neergezet en mooi geschreven. Ik heb van heel het verhaal genoten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over een jaar komt de hp Marieke wel weer eens tegen. Zij is inmiddels ook niet meer bij Kees. Dat was alleen even een spannend uitstapje. En zie hier is deel II geboren van een nieuwe reeks Katinka's. (zij is inmiddels verlamd omdat ze uit haar paal is gestuiterd) Ben benieuwd of je echt stopt met deze reeks. Ze zal toch stilletjes door je hoofd blijven spoken op zoek naar een heel boek.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig hebben we de herinneringen nog, zeg je dan weleens. Goed geschreven, het zat niet goed tussen die twee, jammer maar niet getreurd. Vrijheid is een groot goed. Dank je voor de mooie serie verhalen, jp.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst was ik voor Katinka. Toen voor Marieke. Nu stellen ze me beiden teleur en weet ik ook niet waar ik vannacht moet slapen. Het beste in mijn eigen bed naast mijn eigen vrouw die ik voor alle zekerheid nog maar eens extra lief benader om alle eventuele foutjes van vandaag glad te strijken. Geen relatie beter dan een beste relatie. Veel geleerd van jouw verhalen, Jan.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, je schreef:
Geen relatie beter dan een beste relatie. Veel geleerd van jouw verhalen, Jan.
Dank je - en ik ben het met je eens. (je vrijt met één of geen :) )

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Degelijke mannen, hoor. Nee, fatsoenlijke mannen. Nee, trouwe mannen. Goed slot van je verhaal. Ik ga ervanuit dat je die vijftien minuten op de vensterbank hebt doorgebracht.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja,
Ik ga ervanuit dat je die vijftien minuten op de vensterbank hebt doorgebracht.
Nee, op mijn tuinbankje - best fris, maar ik bedacht het slot wel in exact 15 minuten. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp: je hebt ons in de ban weten te houden met jouw Katinka en Marieke. Dat is toch heerlijk :-).