Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 31 Ik heb het geweten...

Goed, ogen sluiten en… ‘Hey, Lapzwans, waar ben je mee bezig?’ ‘Verdomme, man, nog geen twee seconden en moet je me nu al onderbreken?’ ‘Ja, je weet toch, je doet niets zonder dat ik ervan af weet.’ ‘Pff, ik probeer een opdracht uit te voeren, kun je niet even weggaan?’ ‘Weggaan, haha, dat is een goeie. Met wat voor een domme opdracht ben je nu weer bezig dan?’ ‘Als je het zo nodig moet weten, een interessante schrijfopdracht, waar ik mijn volste concentratie voor nodig heb.’ ‘Wat saai, hoe lang gaat dat duren?’ ‘Vijftien minuten.’ ‘Jezus, wat een lange tijd en wat gebeurt er daarna?’ ‘Dan moet ik alles wat in mijn gedachten en omgeving heb gevoeld opschrijven op een kladblok, zonder mijn pen van het papier af te halen.’ ‘Wat ga je daarmee bereiken?’ ‘Datgene dat ik noteer, redigeer ik tot een goedlopend verhaal of dialoog en dat deel ik over twee dagen dan met medeschrijvers.’ ‘Dus je wilt zeggen dat er nog meer gekken zijn die op dit moment met hun ogen dicht zitten te niksen?’ ‘Ik wil het niet niksen noemen. Ben er van overtuigd dat er een hoop positieve ervaringen uit voort komen.’ ‘De laatste keer dat ik jou iets positiefs heb zien doen…’ ‘Dat is omdat jij er altijd doorheen lult!’ ‘Hey, hey, rustig, ik ben een deel van jou, of je dat nu wilt of niet.’ ‘Ik weet het, je kent mijn temperament toch.’ ‘Daar hoef je mij niets over te vertellen, ik ken je niet anders.’ ‘Ik kan heus wel veranderen!’ ‘Nee hoor, jou kennende staat dit verhaal vanavond al online, in plaats van over twee dagen.’ ‘Dat is niet waar!’ ‘Welles.’ ‘Nietes.’ ‘Welles.’ ‘Nietes.’ ‘Je mobieltje trilt.’ Ogen open en… Shit, het staat al online…

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee, grappig. Ik dacht eerst echt dat je gestoord werd door iemand waarmee je samenwoont. Het leest in ieder geval ontzettend vlot. En als je nog gaat redigeren, dan zeg ik niets over 'me temperament' :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, leuk Richard. Zo druk in je hoofd dat je lichaam er niet aan te pas komt. Ben benieuw naar de eindversie. (Misschien is het dan gewoon lapzwans).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Grappig verteld. Ik zeg wel iets over me temperament - mijn temperament. Anders weet hij het misschien niet. Ik ga ook voor lapzwans.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lapschwanz, dat klinkt lekker Duits. Is jouw inwendige stem een Limburgse Duitser? Dat is interessant. Een vrij grappige inwendige dialoog. Je moet er wel voor gaan zorgen dat jouw inwendige Duitser meer in je gaat geloven, denk ik.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, zijn het twee mannen die in je binnenste praten? De ene die zeurt zou een vrouw kunnen zijn ;-) Ik heb het weer eens met heel mijn interesse én plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen bedankt voor het lezen. @Mili Zou zo maar kunnen... Kan ook een Duitser zijn zoals Johanna aangeeft...Het is een eigenaardig karakter dat Geweten.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie formule Richard. Die innerlijke dialoog heb je leuk ingevuld. Ik zat eerst op het verkeerde been en dat was natuurlijk je bedoeling. Wel... het is je gelukt al voelde ik mij helemaal niet verongelijkt toen ik de ware toedracht ontdekte. Natuurlijk had je twee stemmetjes in je hoofd. Schitterend bedacht. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik dacht ook in eerste instantie dat er iemand tegen je aan kletste. Je vrouw ofzo. Leuk bedacht om je eigen "ik" aan het woord te laten. Ik kan me deze innerlijke strijd erg goed voorstellen. Leuk stukje!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
W, angelieke, mad Bedankt voor jullie terugkoppelingen. Leuk om te lezen dat het jullie beviel. @W... twee stemmetjes... soms wel wat meer :D

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag een flinke wandeling gemaakt tussen de Limburgse heuvels. De auto geparkeerd op de berg in Camerich en via de Heijmansgroeve, het Zinkviooltje en Epen weer terug naar de parkeerplaats. Daar zag ik dat een lapzwans zijn hond pal achter onze auto had laten schijten. In Limburg lopen veel lapzwanzen rond. Soms ben ik er ook een. Een lapzwans heeft vele hoedanigheden. Eén lui momentje voor jezelf en je kunt al als zodanig bestempeld worden. Maar los hiervan: een originele invulling van de opdracht. Doet me denken aan de wijze waarop Marietje haar opdracht heeft ingevuld; een omschrijving van de opdracht zelf. Mooi gedaan en dus met veel plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht ook eerst dat een buitenstaander zich er mee ging bemoeien! Een goede en leuke dialoog dit gesprek met jezelf. :thumbsup: De bezoekjes aan jezelf zijn drukker dan die van @maddbrug! ;) Originele invulling deze vlot geschreven dialoog.