Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#31 Whatever

Moet ik hier gaan liggen, is dit de goede plek? Ze hebben de opdracht uitgekozen zeg, willen ze soms dat we onze spirituele ‘ik’ opzoeken? Ontspannen, alsof dat mogelijk is. Zou het geen vorm van zelfbedrog zijn om de toekomstige spanningen te negeren? Mijn cynische buien mogen het dit keer niet winnen. Ik ga nu hier gewoon liggen, ja dit is de goede plek. En nu moet ik dus goed naar mijn lichaam luisteren. Mijn lichaam dat al zevenentwintig jaar de verkeerde signalen afgeeft. Nee, nu moet je niet zo doorgaan. Wat bespreken mijn flatmaten daar? Nee, niet door laten afleiden. En zet Genesis eens uit, ik weet dat ze goed zijn maar toch. Die muziek gaat niet uit. Muziek kan ervoor zorgen dat ik me beter concentreer, zeg ik altijd tegen mezelf. En nu focussen op de ademhaling. Jahoor, die is snel en oppervlakkig. Ok, ik ben een stresskip, maar dat wist ik toch al? Was hier nu een zelfonderzoek voor nodig? Ik moet maar doen alsof het een audio mindfulness oefening is, met de stem van zo’n relaxte Belg. ‘En ale nu verplaatst gij de aandacht naar de tenen.’ Wat moet ik eigenlijk morgen allemaal nog doen? Zal zeker wel niet de bedoeling van de oefening zijn dat ik daar nu even over na ga zitten denken. Ok, doe ik het niet. En mijn lichaam, hoe reageert die? Prima in orde denk ik, behalve mijn rechteroor dan. Die lijkt ontstoken te zijn, voor de zoveelste keer. Zou je die dokter niet die zei dat ik er als volwassene overheen zou zijn gegroeid? Komisch zeg, dat ik daar nu over na ga zitten denken. Kan ik nog de aandacht terugbrengen naar het lichaam? Nee, ik hoor het irritante geluid van het alarm van mijn mobiel al…

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die Belgen ook altijd...Als die je niet rustig krijgen, lukt niemand het. Opmerking: Ok is Operatie Kamer...

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik zal dan de relaxte belg spelen. Moet me wel lukken als ik een beetje een zwoele stem opzet en rustig praat. Als ik muziek zou opzetten zou ik de hele tijd meezingen/neuriën in gedachten, dus voor mij zou dat niet werken, maar voor jou blijkbaar wel.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vind het een knap verhaaltje. (Ja hoor) ale(?) Geen idee wat je bedoelt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Rust in lijf en leden (en in je hoofd), dat is niet eenvoudig. Gedwongen niet nadenken over dagelijkse zaken is volgens mij een praktische onmogelijkheid. Het is een rotopdracht. Jouw invulling zou de mijne kunnen zijn. Leuk geschreven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Virtuosuo wil alé zeggen van allez. En Virtuoso, lag je nu ergens of zat je ergens? Je bent wel streng voor je lichaam, zevenentwintig jaar de verkeerde signalen ... Kan je niet wat liever voor jezelf zijn :nod: Ik vind dat je een open en eerlijke invulling aan de opdracht hebt gegeven, hoe rottig die ook is deze keer.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou nou, krijgen die arme Belgen alweer de schuld? Niet normaal zeg. Ik ben er zelf eentje hoor :) Een relaxte Belg is trouwens een associatie die ik nog nooit hoorde. Verder heel veel afleiding en tot slot natuurlijk dat akelige mobieltje. De oefening lijkt me echter wel gelukt.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt weer voor alle reacties. @Mili klopt ik bedoelde alé, wat Belgen vaak aan het begin van een zin zeggen (hoop dat dat geen vooroordeel is). Enne lief voor jezelf zijn is nog niet zo makkelijk:D. @ W Rynlandt Ik bedoelde het niet negatief hoor, hoop niet dat ik Belgen beledigd heb. Vindt het accent zo relaxt, vandaar.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We nemen je niks kwalijk hoor Virtuosuo. Sinds Caesar ons de dapperste aller Galliërs noemde hebben wij een ijzersterk zelfbeeld. :) :) :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Net nu je ergens begint te komen, is je tijd al om. Je zou elke dag een kwartiertje moeten nemen ... ik ben wel benieuwd wat je allemaal nog meer bedenkt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De onverschilligheid straalt uit jouw verhaal. Ik ging bijna vanzelf mijn schouders ophalen: Whatever! :D Ik weet niet of het fictie is maar tussen de regels door kan ik heel wat privé informatie halen. Goed gedaan om het niet te benoemen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Virtuosuo Heb met een brede glimlach je tekst gelezen. Het valt me op hoeveel onwil en onrust je tekst uitademt en ook het aantal onzichtbare middelvingers (fuck you) dat je heft, is niet licht! . Jouw schrijven is echter een doorsnee "eerste reactie" op een opdracht als deze. "Verzet" is namelijk het eerste dat aan de oppervlakte komt wanneer je je lichaam dwingt stil te zitten. Heel normale reactie dus, die van jou, maar de kunst ligt er in die ook grappig, beeldend, helder en vlot neer te zetten. En daarin ben je meer dan geslaagd. Waarvoor dank! Maar wat als je deze oefening nogmaals zou doen? En nogmaals? Wat ligt er achter dit verzet? Ben jij daar niet benieuwd naar? PS aan Johanna B.: meditatie staat niet gelijk aan "gedwongen niet nadenken". Gedachten kan je namelijk niet dwingen te stoppen. Never. Nooit. De sleutel naar ontspanning vind je in het niet-dwingen, niet-forceren. PS: waarom deelnemen aan een "rotopdracht"? Misschien toch een beetje nieuwsgierig? :-)