Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#30: Oefening baart kunst

(Stiekem een tweede poging :P) ----------------------------------------------- Oefening baart kunst De beltoon van Snow Patrol schalt luidt uit haar telefoon, terwijl de hele tafel mee dreunt door de vibratie. Ze staart naar het schermpje. Een onbekend nummer, dan weet je het wel. Ze overweegt niet op te nemen. Ze denkt aan de afspraak die ze heeft gemaakt met haar therapeut. Ze zou deze week gaan oefenen. Deze kans wordt haar luidkeels voorgeschoteld. Elk sprankeltje moed dat ze in haar lurven en kladden kan vinden, raapt ze bij elkaar. Dan neemt ze op. “Hallo?” “Goedemiddag mevrouw, u spreekt met Jan-Willem Koppenroller van de Postcode Loterij.” Helaas, ze had gelijk. “Goedemiddag...” “Ik zie dat u onlangs uw loten heeft opgezegd, klopt dat?” “Ja...” Zou het als geslaagde opdracht gelden als ze nu gewoon ophangt? “Mevrouw, mag ik u een interessante aanbieding doen?” Dit is haar kans. “Nee.” Dat was een makkie. “Dus u heeft geen interesse in twee maanden gratis meespelen met twee loten?” Gewoon volhouden. “Nee.” “Mevrouw, de loten zijn ínclusief jackpot en straatprijsverdubbelaar, weet u wat dat betekent?” “Nee.” Shit, verkeerde antwoord. “Dat betekent dat u gratis kans maakt om met uw hele straat wel veertig miljoen euro te delen. Daar kunt u toch geen nee tegen zeggen?” Wat had ze ook alweer geleerd? Nee zeggen, nee herhalen. Oh ja! Tegenargumenten. “Dat slaat nergens op meneer. Mijn huis is het enige in de straat. Ik heb niemand om de prijs mee te delen.” “Maar mevrouw, dat is fantastisch. Dan is al het geld voor u! Gefeliciteerd!” Ze knijpt haar handen samen en perst haar tanden op elkaar. De gefrustreerde schreeuw kan ze nog net onderdrukken. Achterin haar hoofd fluistert een stemmetje. Iets in de trant van trap er niet in? Ze kan het niet verstaan. Het wordt overschreeuwd door het duivelse drammertje pal naast haar oren. Veertig miljoen, dat is duizend keer de schuld die je nog moet afbetalen. Verslagen laat ze haar schouders zakken. “Nou, vooruit. Doe maar dan.” Ze zegt het over twee maanden wel weer op. Misschien.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie je wel! Echt heel goed Gaya. Je hp laat zich hopeloos in de val lokken. Werk jij soms op een callcenter? Dat ritme met die nee-antwoorden en dan opeens 'Shit, verkeerde antwoord', prachtig. Ik vind alleen de eerste alinea niet zo sterk. De eerste zin, mwa, maar dit: 'Ze staart naar het schermpje en overweegt niet op te nemen. Het is een onbekend nummer, dan weet je het vaak al wel.' Dat kan wel krachtiger, lijkt me. 'Ze staart naar het schermpje. Een onbekend nummer, dan weet je het wel. Bijna drukt ze op Weigeren.'

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net als #Ostinato vindt ik dit stukje prachtig. "Weet u wat dat betekent?” “Nee.” Shit, verkeerde antwoord. Jammer dat de hoofdpersonage er alsnog intrapt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nee, ik werk niet op een callcenter. Wel met mensen die willen leren nee te zeggen ;)
En dan geen inspiratie hebben? ;) Leuk geschreven. [“Nee.” Shit, verkeerde antwoord] Dit pareltje is er al uitgehaald. Die zin doet me glimlachen!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontzettend leuk stukje, zat het met een brede glimlach te lezen. Erg herkenbaar trouwens ook. Je zou denken dat je heel erg overdreven hebt, maar dat valt reuze mee, die gesprekken gaan gewoon echt zo en als je dat zo zwart op wit ziet staan besef je pas écht hoe belachelijk het is dat je er nog regelmatig intrapt ook! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuke tweede stiekeme poging. Shit, verkeerd (het verkeerde) antwoord. Mijn huis is het enige ... Doorgaan met nee zeggen, behalve wanneer het ja moet zijn.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaya, Ik noem 'm nog een keer:
“Mevrouw, de loten zijn ínclusief jackpot en straatprijsverdubbelaar, weet u wat dat betekent?” “Nee.” Shit, verkeerde antwoord.
Echt heel goed. Graag gelezen,