#30 schrijfopdracht- Een bevestigende NEE!

Een bevestigende NEE! ‘Dit is mijn papa, juf.’ ‘Kees, aangenaam.’ Zijn donkerbruine stem prikkelt mijn trommelvlies. Gouden vonkjes dansen in het groen om de zwarte pupil heen, gevangen in de donkere kring rond zijn iris. Middenin –goedemorgen- zakt mijn mond op pauze. De radertjes in mijn hoofd crashen en mijn emoties plegen een coup. Zijn zoeklicht verlicht de bodem van mijn ziel. Mijn hart tikt af voor een drumsolo. Zijn aanwezigheid dempt het alarm. Een föhn rolt over mijn lippen, ze krullen. Zijn blik daalt en ik hap in mijn onderlip. Als hij me weer aankijkt duwen zijn pupillen de vonkjes tegen de donkere grens aan en wordt hun dans vuriger. Mijn hand kronkelt en zijn grip wordt inniger. De trouwring functioneert. De tweede schoolbel start mijn verstand weer op en mijn gevoel geeft de macht uit handen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig geschreven op de vierkante milimeter, Marietje. Elke zin is een klein pareltje op zichzelf. De trouwring functioneert... oh oh oh de desillusie! :o Heel mooi gedaan!
16 november 2014 - 18:39

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dit is een ander genre chicklit dan ik van je heb kunnen lezen. Deze tekst ontstijgt de andere door een heftige intensiteit van pakweg een paar seconden. Geen appeltaarten, geen verloren kledingstukken, geen high heels, nee, alleen maar een stem en met name een blik. Wat moet er van je terechtkomen als je ooit gaat publiceren. Doorbuigende boekenplanken ...
16 november 2014 - 20:40

Dag Marietje, Dit is absoluut niet mijn smaak:
Zijn zoeklicht verlicht de bodem van mijn ziel. Mijn hart tikt af voor een drum solo. Zijn aanwezigheid dempt het alarm. Een föhn rolt over mijn lippen, ze krullen.
Toch las ik het met veel plezier.
16 november 2014 - 21:08

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Complimenten, Marieke. Ik heb al veel van dit soort scènes gelezen, maar door jouw originele woordkeuze blijft het ver weg van het cliché en krullen mijn lippen ook in een uitbundige glimlach.
Heel erg fijn jouw reactie! Bedankt! :)
16 november 2014 - 23:32

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig geschreven op de vierkante milimeter, Marietje. Elke zin is een klein pareltje op zichzelf. De trouwring functioneert... oh oh oh de desillusie! :o Heel mooi gedaan!
Dank je wel voor jouw compliment. :nod: De trouwring als alarmbel! Soms werkt het alarm niet... ;)
16 november 2014 - 23:37

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dit is een ander genre chicklit dan ik van je heb kunnen lezen. Deze tekst ontstijgt de andere door een heftige intensiteit van pakweg een paar seconden. Geen appeltaarten, geen verloren kledingstukken, geen high heels, nee, alleen maar een stem en met name een blik. Wat moet er van je terechtkomen als je ooit gaat publiceren. Doorbuigende boekenplanken ...
Ik hou ervan om momenten onder een vergrootglas te leggen maar het is idd intensief schrijven. Ik ben blij dat het zo goed uitpakt. Dank je wel voor jouw buigende boekenplanken! :D
16 november 2014 - 23:42

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Dit is absoluut niet mijn smaak:
Zijn zoeklicht verlicht de bodem van mijn ziel. Mijn hart tikt af voor een drum solo. Zijn aanwezigheid dempt het alarm. Een föhn rolt over mijn lippen, ze krullen.
Toch las ik het met veel plezier.
:thumbsup: Ik ben blij dat jij het toch met veel plezier hebt gelezen! Dank je wel voor jouw reactie! :)
16 november 2014 - 23:46

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Chicklit - kwadraat :) Maar wel goed. Ik voelde bij het lezen jouw plezier van het schrijven - echt! Zeurtje: drumsolo - 1 woord.
Ja, ik gebruik synoniemen.net veel! ;) Schrijven is heerlijk, toch? De zoektocht naar de meest perfecte samensmelting van fantasie en woordgebruik! :nod: En weer bedankt voor jouw kritische blik! :thumbsup:
16 november 2014 - 23:52

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje,
Schrijven is heerlijk, toch? De zoektocht naar de meest perfecte samensmelting van fantasie en woordgebruik! nod En weer bedankt voor jouw kritische blik!
Ja schrijven is heerlijk - en graag gedaan.
16 november 2014 - 23:54

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zoveel ervaren in zo'n kort moment, ik houd ervan en vind het treffend geschreven. sommige zinnen doen mij wel even fronsen, maar andere lachen en het totaal is gewoon een erg lekker stukje, leuk. Ik snap alleen de titel niet.
17 november 2014 - 9:49

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg leuk, Marietje! "Middenin –goedemorgen- zakt mijn mond op pauze" heerlijke bewoording :D
Dank je wel voor jouw reactie! :)
17 november 2014 - 10:18

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. Wat moet ik me voorstellen bij 'mijn emotie pleegt een coup'? Misschien mijn emoties plegen een coup? (Dit is alleen om even wat te zeuren te hebben) :nod:
Jij mag altijd zeuren want jij zeurt terecht: ik heb op het laatst emotie en gevoel verwisseld en ben vergeten de rest van de zin aan te passen. Dus dank je wel! :thumbsup:
17 november 2014 - 10:20

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou nou... Die juf toch! Heeft ze dat vaak? Het is maar goed dat die kindjes niet in haar hoofd kunnen kijken :) Bijzonder mooi geschreven verhaaltje dit.
Once in a lifetime heeft iedereen dit, toch? Dank voor jouw reactie! :)
17 november 2014 - 10:22

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zoveel ervaren in zo'n kort moment, ik houd ervan en vind het treffend geschreven. sommige zinnen doen mij wel even fronsen, maar andere lachen en het totaal is gewoon een erg lekker stukje, leuk. Ik snap alleen de titel niet.
Ze laat haar emoties gaan en de NEE in haar moest daarom even bevestigt worden. Een ontkennende JA! had ook gekund, maar ik ga hier uit van een nee. Volgens de opdracht. Grappig is dat deze ervaring ook makkelijk in 1 zin kan worden verteld. :nod: Dank voor jouw reactie!
17 november 2014 - 10:27

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze laat haar emoties gaan en de NEE in haar moest daarom even bevestigt worden.
dan is het een bevestigde nee
:nod: Ja dus! :p
17 november 2014 - 10:48

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het omdat ik een man ben? Dit werkt absoluut niet voor mij; ik haakte eigenlijk al af bij de donkerbruine stem. Maar gezien de andere enthousiaste reacties hou ik het hier maar bij. :)
Smaken verschillen, gelukkig! ;) Bedankt voor het lezen en jouw reactie. :)
17 november 2014 - 11:56

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig creatief gebruik van woorden ik leef helemaal mee. Alleen heb ik het idee dat die laatste zin er niet helemaal bij past. De tweede schoolbel? Betekent dit dat de jongen in de lunchpauze zijn vader voorstelde? En wat bedoel je precies met 'mijn gevoel geeft de macht uit handen'?
18 november 2014 - 17:30