Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#30 Ik heb het toch gezegd?

Ik heb het toch gezegd? Ik was toch duidelijk toen ik zei dat je op moest houden? Je gaat altijd door als ik al lang heb gezegd dat ik het niet meer wil hebben. Ik heb je duidelijk gewaarschuwd, meerdere keren zelfs maar je stopte niet. Zo gaat het nu al zo lang. Het is een keer genoeg geweest. Dat snap je toch wel? Hoe lang moet ik het blijven pikken dat je me niet respecteert? Andere vrouwen accepteren dat ook niet. Die staan veel meer op hun strepen en dan is precies wat ik vandaag gedaan heb. Je had het kunnen voorkomen als je gewoon gestopt was toen ik “nee” zei. Je had het allemaal zelf in de hand. Nu lig je daar en moet ik het straks allemaal uit gaan leggen aan je vader. Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ik niet aan een man met kinderen moest beginnen. Ik ben er niet geschikt voor.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Joyce, een typische vrouwenmonoloog boven een gevloerde man. Je hebt er toch geen messen bijgehaald of zo? Slechts een knietje? En komt zijn vader zo langs? De laatste zin vind ik een fraaie conclusie; het legt gewoon alles uit :-).

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig zijn er veel dingen in het leven die je kunt leren. Misschien is er stilletjes toch nog hoop al denk ik dat in deze relatie de hoop verloren is.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Joyceje, Ik lees het zo: de ik heeft een kind van haar partner geslagen omdat het niet luisterde. De partner/vader komt zo thuis... Dan heeft ze wat uit te leggen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies! Ik was heel verbaasd dat het op een andere manier begrepen werd. Toch altijd grappig om te zien hoe verschillend een boodschap opgepakt kan worden.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep 'm meteen :) Wel een moeilijke toestand hoor. De emotie blijft wel erg onder controle. Na het heftige conflict met het stiefkind staat je hp natuurlijk te sidderen van de adrenaline. Dat voel ik niet helemaal.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep hem ook meteen hoor! Vroeg me alleen af of het kind nog wel leeft? Anders is het wel een enorm drama wat zich hier in een paar regels afspeelt. Ik ben met Ostinato eens dat er wat meer emotie bij de HP voelbaar mag zijn (zeker als bovenstaande klopt! )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Joyce, begreep het anders door deze zin: [Andere vrouwen accepteren dat ook niet.] Semi-moeder, stiefmoeder, aangetrouwde moeder, ingetrouwde moeder, gewettigde moeder, in-de-schoot-geworpen moeder, plaatsvervangende moeder? Pfff, klinkt allemaal niet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan heb je toch wel een klein agressie-probleempje denk ik. Als je het kind van je vriend te lijf gaat, mag die vriend zelf ook uitkijken wat hij zegt :) Zonder verdere gein. Een geladen onderwerp. Het vervelende aan dergelijke verhalen vind ik altijd dat ze realistisch zijn. Het is wat mij betreft een goed geschreven verhaal. Ik kijk mee in het hoofd van HP. Die stijl leest prettig.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies! Ik was heel verbaasd dat het op een andere manier begrepen werd. Toch altijd grappig om te zien hoe verschillend een boodschap opgepakt kan worden.
M.i. Werkte je dat wel zelf in de hand door 'andere vrouwen' op te voeren. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las hem wel zoals bedoeld, maar haakt toen inderdaad op de 'andere vrouwen'zin - die past dan niet echt. En ook ik twijfelde of ze het kind nu werkelijk doodgelagen zou hebben, dat lijkt me wat veel namelihk, maar anders is het 'daar liggen' weer wat veel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kind kan ook gewoon even huilend op de bank zijn gaan liggen nadat ze het koekje niet heeft gekregen. Ik begreep meteen de juiste relatie en het is altijd een beladen onderwerp nieuwe vriendinnen of vrienden van gescheiden ouders. Voor alle partijen moeilijk, lijkt mij. Leuk geschreven deze terugblik. Alsof de HP zichzelf moet steunen, bevestigen dat het logisch is wat ze gedaan heeft.