Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #30 - Heb jij een pen?

'Nee.' 'Nee?' Zijn wenkbrauwen gaan omhoog. 'Nee.' 'Ik verbaas me hier ernstig over meneer. U hoeft maar een paar vragen..' 'Neehee.' '1 vragenlijst meneer, en u kunt zien of u op uw energiekosten kan besparen. Het is geheel gratis. Geen addertjes onder het gras' 'Geen zin in, net dit huis gekocht, druk aan het klussen.' Hij spreid zijn armen. 'Nou' zegt hij triomfantelijk, 'Net een huis gekocht, dan is dit toch het ideale moment om te besparen?' 'Meneer, het zal wel. Ik ga de deur dicht doen.' Hij zet zijn voet tussen de deur. 'U wilt wel besparen, iedereen wil besparen!' De lucht lijkt opeens wat zwaarder te zijn geworden. 'Wilt u die voet even weghalen?' Hij kijkt me met een rare blik aan. Een venijnig glimlachje komt opzetten. 'Nee'. 'Zeg, doe is normaal!' 'Vul die vragenlijst dan in!' 'NEE' bijt ik hem toe. 'Klootzak'. Hij gooit zijn klembord op de grond. Voor ik het doorheb beland zijn vuist op mijn linkeroog. Een regen aan klappen volgt. Ik probeer met mijn armen mijn gezicht te beschermen, maar hij is vliegensvlug en ramt er tussendoor. Uiteindelijk zak ik in elkaar. Ik heb een metaalsmaak in mijn mond. Hij pakt zijn klembord, ziet dat hij zijn pen kapot heeft gegooid. 'Ik ben echt helemaal klaar met types zoals jij, altijd hetzelfde. Altijd nee, nee, nee. Geen interesse.' Hij wappert wild met zijn handen, zet een hoge stem op. 'Altijd maar nee meneer, geen interesse meneer. Ik ben er klaar mee! We gaan nu deze vragenlijst invullen!' Hij laat even een stilte vallen. Zit te zoeken in de zakken van zijn jas. 'Heb jij een pen?' vervolgt hij. 'Nee'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
HP heeft wel pech. De energiemeneer krijgt een soort van mentale inzinking bij hem aan de deur. Toch kan ik het me voorstellen. Als ik energie(besparingen) zou moeten verkopen, raak ik vermoedelijk na een halve dag al totaal van het rechte pad. Ik vind het een leuk verhaal. Goed geschreven ook. Leuk!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius7 Mooie wisselwerking tussen de personages - en een origineel eind. zeurtje:
'Heb jij een pen?', vervolgt hij.
die komma hoort daar niet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@johanna b, Ik zou dat werk ook nooit kunnen doen... Dank je voor je post verder! @ janpmeijers, ook bedankt voor je post! Ik heb de komma verwijderd. (is dat met een d of een t? haha) groetjes!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Zit te zoeken in de zakken van zijn jas". Deze zin kwam wat raar bij mij over. Maar verder een originele invulling van de opdracht. Overigens snap ik echt niet dat deze vorm van verkoop nog toegepast wordt. Graag gelezen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lekker agressief verhaaltje. Nog een paar dingetjes. gras.' Doe es/eens normaal. 'NEE,' belandT 'Nee.'

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg leuk verhaaltje. Het begin heel herkenbaar, en de wending is compleet onverwacht maar daarom zeer humoristisch. Ik vraag me inderdaad wel eens af hoe het moet zijn om - telefonisch of langs de deuren - voortdurend mensen lastig moet vallen en negen van de tien keer onmiddellijk NEE te horen te krijgen. * Hij zet zijn voet tussen de deur * Die zin had er wat mij betreft uit gekund, dan wordt het latere 'Wilt u die voet even weghalen?' nog net even sterker volgens mij.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Ik hou er wel van. Die woorden in hoofdletters zou ik niet doen. Ik ben bang dat dit niet goed gaat aflopen, nu de hp geen pen heeft.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius, een heel leuk verhaal. Ik heb werkelijk zitten lachen om die voet tussen de deur en wat er daarna gebeurt. ''Nou,' zegt hij triomfantelijk,' zou ik achter Hij spreidt zijn armen zetten, dan weet je wie zijn armen spreidt. En 'Net' met kleine letter en een komma achter Nou. U wil wél besparen, iederéén wil besparen. Tja en Angelieke hebben al wat foutjes gesprokkeld. Zelf zou ik nog twee opmerkingen willen maken. Beter om geen kleine cijfers in tekst te gebruiken. Als je het geringe aantal wil benadrukken doe het dan met schuine streepjes op de e: Eén; NEE kracht bijzetten d.m.v. hoofdletters vind ik minder mooi dan het even krachtige Néé. NEE knalt van de bladzijde af. Een tweede keer gelezen en weer gelachen. Meer van dit soort verhaaltjes.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@iedereen, Wow wat een reacties! Ik ben blij dat jullie er om konden lachen! (zelfs dubbel lachen -> dos wijnhof -> leuk! ;-)) Ik heb nu niet zoveel tijd, ik kijk nog naar de kleine taalfoutjes en dingetjes. Maar iedereen bedankt!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lucius, ik sluit me graag bij eerdere reacties aan; ik heb er erg om moeten lachen. Eerst het helemaal los gaan in een vuistgevecht en dan om een pen vragen, hilarisch!