Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#30: Blokkade

"Lukt het?" "Nee."

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ultrakort verhaal of daadwerkelijk een blokkade, ik zou toch nog een poging wagen GayaInidiya! Je hebt nog tot en met dinsdag :nod:

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is helemaal geen noodzaak. Laat je vooral niet 'dwingen'. En als het met NEE niet lukt, draai dan misschien het woord gewoon een keertje om: EEN.... Misschien ben je dan ineens wel vertrokken?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Gaat het wel met Nanowrimo? Ik las laatst een stukje van jouw blog. Een hele taak! Snel op zoek naar inspiratie. Veel succes!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ik zal nog eens een poging doen voor woensdag. Eigenlijk wilde ik het veld leeg laten, maar dat mocht helaas niet :D Ja JohannaB, met NaNo lukt het wel. Daarvoor heb ik mijn innerlijke 'editor' zo hardhandig uit moeten meppen (met honkbalknuppel en al), dat ik haar niet meer ingeschakeld krijg wanneer ik haar wel even nodig heb. :D

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, zo kort en toch de opdracht ingevuld hebben. Ik ben benieuwd naar je uitgebreidere invulling.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap het bovenstaande commentaar niet, hier ontbreekt toch niks aan?:P Vondel had eens een gedicht geschreven dat uit twee woorden bestond; 'U nu!', dat is zelfs een woord minder.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, blokkades. Daar hebben wij het volgende voor gevonden: http://media-curse.cursecdn.com/attachments/105/739/869cca77f17c94a46d194d4f1fb19e7a.png Over vier dagen is er weer een opdracht, Gaya. Houd moed.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
33% van van het aantal woorden dat je hebt gebruikt is gewijd aan het thema van deze week: Nee. Daarmee voldoe je ruimschoots aan de schrijfopdracht. Niemand hier heeft zo'n hoge score. Proficiat Gaya.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan inderdaad een ultrakort verhaal zijn. Er is meteen de nieuwsgierigheid die geprikkeld wordt. Wat lukt er niet? Voor inspiratie bij het schrijven van ultrakorte verhalen zijn de korte verhalen van Lydia Davis een aanrader. Lukt het echt niet, dan kan je je bijvoorbeeld afvragen wat er niet lukt. Krijgt je personage het niet voor elkaar om zijn geliefde ten huwelijk te vragen, of lukt het niet om de sleutel van de voordeur te vinden in een stormachtige nacht. Zo kan je ook andere voorbeelden bedenken. Als dat ook niet werkt. Draai nee dan om, denk aan ja, of denk aan misschien, om de dooie dood niet, absoluut, ja zeggen maar nee doen, nee zeggen maar ja willen, vierkant tegen zijn, niet kunnen stoppen. Ofwel als een opdracht echt niet lukt, maak er je eigen opdracht van die wel lukt. Denk tegenovergesteld, denk eromheen, er doorheen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, eigenlijk wilde ik een verhaaltje schrijven over de vader van Tommy (uit eerdere schrijfopdrachten) die heel de dag zuchtend en steunend op zijn toetsenbord hing en geen woord uit zijn vingers kreeg, terwijl kleine Tommy maar zat te wachten op het dappere drakenverhaal. Echter kon ik de woorden niet vinden, en de kern van het verhaal zou toch vooral neerkomen op de drie lettergrepen die ik wel schreef. Dus eigenlijk vond ik het wel best zo. Bovendien ben ik over het algemeen geneigd om de woordenlimiet te overschrijden (of het nou 100, 1000 of 10000 is, ik eindig altijd 5-10% meer), dus dat heb ik bij deze voor de komende tijd ruimschoots gecompenseerd. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan, toch? ;) (Nee? ;)) Ik heb nog een poging gedaan om Tommy en zijn vader een echt verhaal te geven, maar het kwam er op neer dat Tommy zijn vader dood in de werkkamer vond, en dat vond ik zielig :( Ik wil nog een tijdje doorschrijven met Tommy en hij is nog iets te jong om zo verdrietig te moeten zijn.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na jouw tweede invulling gelezen te hebben vind ik dit een goed vervolg als de HP weer bij de therapeut zit! :D