Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 30

Nee tegen OSAS Op haar stoel had zij hem sinds uren de rug toegedraaid en het werd later en later. Het werd zelfs godsgruwelijk laat en over een paar uur was zij geacht haar oren te laten bevolken door stemmen. Snaterende, opeisende, valse, eerzuchtige, schreeuwende, bedelende, kwijlende, neerbuigende, vloekende, getraumatiseerde, verontwaardigde, dreigende, schunnige, op geld beluste, huilende, criminele, deerniswekkende, zich vastklampende stemmen. Haar gespannen rug was onverbiddelijk . Zij wist dat hij achter haar lag, onbeweeglijk en starend. Hij had vandaag zijn entree gemaakt en met afgrijzen had zij hem bekeken. Hij was grijs, zijn ogen blikkerden en de ondefinieerbare geur die zijn oneindige slurf afscheidde, deed haar kotsen. Ik ben naar de ratsmodee, verzuchtte zij, maar ik zal hem trotseren tot het bittere einde. Hij kan de vliegendevinkentering krijgen; ik ga mij niet vergeven. Schuifelend langs de muren, maakte zij een omtrekkende beweging om in de badkamer te geraken. En onverstoorbaar luisterde hij naar haar geruis en geklater. ‘Ik flikker je eruit, stante pede,’ siste zij tussen haar gepoetste tanden toen zij eindelijk in haar twijfelaar belandde. En van dichtbij hoorde zij zijn gereutel dat haar smeekte hem over zich heen te trekken. Hij wilde nieuw leven geven door haar een stroom onafgebroken zuurstofbelletjes in te pompen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De 'hij' is een ademapparaat tegen apneu? Ik heb OSAS maar even opgezocht. Voor geïnteresseerden: Obstructief SlaapApneu Syndroom. Ik vind deze tekst zeer intrigerend, maar toch wel moeilijk te begrijpen, Mili. We bewegen ons op verschillende abstractieniveaus. Maar zo'n cryptische tekst maakt wel dat ik extra geconcentreerd lees. Het is zeker niet slecht geschreven. Zeurtje: ontbreekt er niet een woord in de laatste zin?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik raakte eerst een beetje in de war. Ik dacht wie laat er nu weer een vieze ouwe grijze reutelende vent in haar bed (die notabene net die dag was aankomen lopen)? Ik raakte nog meer confuus van de omschrijving van zijn sperma. Dus nog maar eens de tekst lezen. In combinatie met de reactie van Ostinato snapte ik het ineens een stuk beter. Ik krijg het idee dat deze tekst geen fictie is. Ik hoop het wel. Een reutelende elektronische bedpartner lijkt me geen zak aan. Vliegendevinkentering - das een mooie! Graag gelezen weer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, @Ostinato, het gaat hier om een zuurstofapparaat. Aangezien ik aangeef waar het om gaat, had ik de (ijdele?) hoop duidelijk te wezen. Ben nu bezig met een wedstrijd waarin ik kinderlijk eenvoudig dien te schrijven. Het is een goede oefening. Op SOL kan ik het schijnbaar nog niet laten. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Knap gedaan. Maar dat is zowel een compliment, als ook kritiek. Naar mijn idee domineert de vorm de inhoud. Dat maakt het, voor mij, te koud en te hard.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ik vind het ook moeilijk te begrijpen. Eerste 3 alinea's: Ze ligt in bed naast het apparaat (denk ik) In de laatste alinea schuifelt ze naar de badkamer om na het tandenpoetsen weer in bed te gaan liggen. Het komt niet logisch op mij over.
Schuifelend, langs de muren, maakte zij een omtrekkende beweging om in de badkamer te geraken.
Mooie zin vanwege het Vlaamse 'geraken' :) (eerste komma kan wel weg)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna! Je drukt je zo heerlijk plastisch uit. Ik heb het nergens over sperma gehad maar inderdaad heb ik het zo gebracht dat je aan iets anders zou kunnen denken. En jij dacht: 'Mili is toch knettergek, die trekt mannen van straat om muizen op te rapen dus dan zal zij ze ook wel in haar bed neerleggen.' Nee Johanna, Milli is een kuise vrouw die alleen maar probeert te schrijven :-). Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato, ik vergeet je te zeggen dat er inderdaad een woordje was weggevallen en nu is aangevuld.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Woodpecker, leg je alsjeblieft uit. Dat de vorm de inhoud zou domineren. Ik wilde overbrengen dat de hp aan psychologische oorlogsvoering doet uit afgrijzen een zuurstofapparaat te moeten dragen. Daarom is het koud en hard gebracht. Dank je.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Janp: Je hebt volkomen gelijk. Ik ben gewoon een stukje vergeten. Zij zit namelijk op een stoel. Ik ga het aanpassen. En de overbodige komma verdwijnt. Dank je.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaaa een nieuwe Mili! Ik ga hem geloof ik nog een keer of 5 herlezen Mili, inclusief de commentaren waar ik af en toe hardop van in de lach schiet. Ofwel ik snap er nog niet alles van maar vermaak me intussen wel. I'll be back! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, wat ben ik toch erg :o Pas bij de zuurstofbelletjes kreeg ik door dat ik weer op het verkeerde spoor zat. Het is geen man, maar een apparaat. Bij de zin - en de ondefinieerbare geur die zijn oneindige slurf afscheidde, deed haar kotsen.- moest ik ook bijna kotsen, maar toen bleek dat het een apparaat was voelde ik de opLUCHTing naar binnen stromen. Mooi verhaal, goed ingeleefd in de hp!!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Fata: Je bent weer van harte welkom. Vijf keer lezen? Hou op, jij begrijpt me in een keer. Ja, @Johanna heeft scabreuze commentaren ... @Angelieke: Ik ben erg, jij niet. Dat je heerlijk met mij meekotst, is gedeeld leed. De lucht die naar binnenstroomt heb je perfect verwoord. Dank jullie beiden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en ik me maar afvragen wat een slapeloze dame zoal met een nieuwe olifant doet ... :D de laatste zin maakt een hoop duidelijk, maar een afkorting erboven zetten die we eerst moeten googlen telt niet echt als duidelijk schrijven, hoor. fantastisch om 'naar de ratsmodee' en'vliegendevinketering' en 1 alinea te zien, trouwens

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaaaaa Mili ik begrijp de strekking van je verhaal (mede dankzij Ostinato die OSAS verklaarde). Maarrrrrrr ik kauw nog wat op de details. Zoals: - wat moet hp in godsnaam over een uur gaan doen dat ze haar oren moet laten bevolken door snaterende, opeisende, valse, eerzuchtige, schreeuwende, bedelende, kwijlende, neerbuigende, vloekende, getraumatiseerde, verontwaardigde, dreigende, schunnige, op geld beluste, huilende, criminele, deerniswekkende, zich vastklampende stemmen. Werkt ze in het onderwijs? Of bij de tv??? - komt er echt zo'n stank uit die slurf en waar stinkt dat dan naar? - Ratsmodee (???) Is dat Amsterdams? - Vliegendevinketering.... jij komt toch niet uit Rotterdam?? 8) Want ik wil het hele verhaal snappen, zie je? Komt goed hoor, als ik het nog 4 keer lees ben ik eruit waarschijnlijk. Al met al best een treurig verhaaltje maar bij #2 van Johanna zat ik toch een beetje te hikken van het lachen :lol: Hoe dan ook, je woordkeuze en taalgebruik smaken als belgische bonbonnetjes, dus ik herkauw met plezier.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Kijk, dan is mijn opzet wel geslaagd. Merci Tja. @schrijvenmaar: Oké, dan ben ik deze keer weer af. Geen uitleggende afko's meer. Gewoon duidelijk schrijven. Ja Mili :-). Dank voor je reactie schrijvenmaar. @Fata: - Ze tolkt - De stank is niet te harden (medicinaal, nieuw, rufterig, niet eigen) - Nee, hapeetje komt niet uit A'dam en ook niet uit R'dam - Het is een adembenemend verhaaltje - In Antwerpen verkopen ze chocolaatjes in de vorm van afgehakte handjes ;-). Dank voor je vertrouwen Fata.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili dat van dat tolken, dat had ik ECHT niet bedacht. En chocolaatjes in de vorm van afgehakte handjes... getverrrrr. Ik bedoelde meer van die met echte room gevulde bonbonnetjes van Leonidas.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je moet toch niet aan een oneindige slurf denken? Sorry, soms ga ik over de grens. :unibrow:

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In eerste instantie geen fluit van gesnapt (de fluit uit een ander verhaal wellicht). Daarna ook geworsteld met de olifant waar schrijvenmaar ook al aan dacht. Dan de hulp gekregen van Ostinato en nog eens gelezen. Ondertussen wel erg genoten van een paar raak gekozen woorden als daar zijn: godsgruwelijk, ratsmodee en vooral 'vliegendevinkentering' wat ik op een bepaalde manier in verband bracht met een 'lozevinkensyndroom' ook wel 'blindevinkenfobie' genoemd. Zoek het niet op... het slaat alleen maar op mijn eigen onhebbelijke buitensporige angst om weer eens in een verradelijke maar mooie Mili-val te trappen. Leuk gedaan Mili!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel is een duidelijke handleiding. HP gaat de strijd aan met hem zoals Mili mij als lezer het apparaat voorstelt. HP realiseert zich dat ze de volgende dag werken moet, de mens aanhoren, telefonisch wellicht. Ik had zelf even zuurstofgebrek bij de vliegendevinkentering hetgeen kracht bijzette om dit verhaal intens te beleven. Chapeau, Mili!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een keer vluchtig lezen (ik had angst, dat mag je best weten) dacht ik: eindelijk, ik ga Mili bij een tweede lezing helemaal begrijpen. Het gaat over een oude hoer, een vieze vent en een smerige hoerenkast. Ik was zo dom om niet eerst op te zoeken wat de betekenis was van OSAS. Hoe werd ik teleurgesteld bij de tweede lezing. Ik kon er geen touw aan vast knopen. Hou kon één vieze kerel (zijn ogen blikkerden en de ondefinieerbare geur die zijn oneindige slurf afscheidde, deed haar kotsen) zoveel verschillende geluiden produceren, en waarom vooral? Meestal is het toch van ah en oh, of iets langgerekts in die richting. Daarna nog vier maal gelezen, onderwijl al de resterende haren uit mijn kop getrokken, en toen zonder houvast ben ik hulp gaan zoeken bij verstandige medesollers. De tekst lijdt aan apneu, ademloosheid. Waarom het verhaal niet een dergelijke titel meegegeven? Dan was ik die stinkende hoerenkast niet binnengestapt en had niet synchroon met hp hier zitten kotsen over mijn mini-toetsenbord. Weet je wel hoeveel zo’n ding nieuw kost? Nou dan! Bij een volgend cryptisch verhaal van jou, die ik overigens graag lees en bekommentarieer, ga ik jou mijn uurtarief in rekening brengen en ga ik materiaalkosten declareren. Het loopt de spuigaten uit. Jij zit je daar te verkneukelen hoe je ons op een intelligente manier te grazen neemt, keer op keer, met mooie woorden waar we nog nooit van gehoord hebben, dat weer wel, maar onze wanhoop stijgt, week na week. Dat kan zo niet langer. Het raakt ons wel en wee. Vooral dat laatste. De landelijke gezondheidskosten rijzen de pan uit, en als je zo door gaat wordt je van overheidswege een schrijfverbod opgelegd. En dat zou toch jammer zijn. Zeg zelf.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Fata: Ik probeer van alles en nog wat te verzinnen om de lezer zoet te houden :-). @Tja: Ik houd mijn mond dicht. Mij hoor je niet. @Johanna: Ben het met je eens. Mooie woorden zijn er om gebruikt te worden. @Ryn: Voor fluiten moet je bij @Dos wezen. Hij is een fluitenexpert. Wees vooral niet bang. Je hebt geen idee hoe lief ik ben. @Madd: Mijn schrijvershartje bonkte even. Perfect! Het is helemaal zoals je zegt. Zo had ik het ook bedoeld. Er is nog hoop voor me :-). @Dos: Lieve harige bonobo, na enige reflectie ben ik er achter waarom het keer op keer zo gaat. Ik schrijf puur en alleen in de hoop een reactie van jou te ontvangen. Altijd pareltjes die, en dat besef ik terdege, voor de zwijnen worden geworpen. Ik kan het maar niet laten. Aan de andere kant dacht ik eens dociel te doen. De opdracht was 'nee'. En dat zet ik in de titel ervan uitgaande dat jij dat razendsnel op je minitoetsenbordje inklopt. Niet iedereen lijdt aan obstructie, toch? Dos, ik ben een doerak. Mea culpa. Krijg ik nog een kans?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een intrigerende "mili" voor mijn verzameling! Ik ben niet zo van dat sissen, zelfs niet tussen het tandenpoetsen door, maar dat vergeef ik je. Voor deze ene keer dan. :) Taalzeurtje: verzuchtte zij innerlijk >> Innerlijk kan weg, want omdat het niet tussen slurfjes staat is het duidelijk dat het een gedachte is. Verder moet m.i. dat zinsdeel tussen komma's om het te scheiden van de gedachte zelf.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Correcties uitgevoerd @Leonardo. Ik blijf van je leren. Nog niet voldoende 'Mosterd voor de maaltijd' bestudeerd :o Dank je.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Dus jij dacht: als ik een 'duidelijke' titel erboven zet dan snappen ze het wel!? Het enige dat ik meteen snapte is de 'vinketering' alleen vliegt het bij mij niet als ik boos ben! :unibrow: Eerlijk gezegd heb ik de eerste alinea zeer vluchtig doorgelezen want de opsomming vond ik teveel van het goede. Heerlijke woorden gebruikt en wederom een zeer intrigerend stukje. Gelukkig helpen we elkaar bij de uitleg. We zullen jouw boek gezamenlijk moeten lezen in een conference call: Een nieuwe manier van lezen! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: ik heb me lekker uitgeleefd met de opsomming. Ik heb ze wel dagelijks in mijn oren en vond het wel iets hebben ze eens te benoemen. Ik had er nog meer maar heb me ingehouden. Ik lig dwars van nature en heb alle regels willen schenden over bijvoeglijke naamwoorden :). Je hebt als hekkensluitster van deze opdracht de sublieme oplossing aangedragen voor al het gesteun en gekreun van mijn dierbare medeschrijvers. Ik reserveer een sauna voor jullie op Skype onder Mili. Alle gekheid op een Solstokje; hartelijk dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is er eigenlijk iets van een Sol ontmoetingsdag (zonder sauna)? Weten jullie dat? Inmiddels ben ik verschrikkelijk nieuwsgierig naar jullie allemaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is er eigenlijk iets van een Sol ontmoetingsdag (zonder sauna)? Weten jullie dat? Inmiddels ben ik verschrikkelijk nieuwsgierig naar jullie allemaal.
:thumbsup: Dat idee heeft ook al door mijn hoofd gespookt! Het lijkt mij fantastisch om jullie in levende lijve te mogen ontmoeten. Maar waar, wanneer en hoe?