Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 30 - decolleté

Verbeeldde ik het me, of werd het werkelijk even stil toen ik de feestzaal in liep. De drummer tikte af en bij de vierde tik vulde de volle ruimte zich met de zwoele klanken van een rumba. Aan een tafeltje vlak bij de dansvloer zag ik mijn vrienden zitten. Normaal zou ik met grote passen door de zaal naar hen toe benen, maar nu schreed ik elegant op mijn hoge hakken langs de tafeltjes. Mijn zwarte tasje belegd met glimmende steentjes schommelde nonchalant aan mijn arm. Ik genoot van de goedkeurende blikken die over mijn jurk gleden. “José, ben jij dat?” Een van mijn vrienden had me ontdekt. Ze ging haar neus poederen, maar toen ze mij zag veranderde ze haar koers en kwam naar me toe. Ze pakte de stof van mijn jurk en liet het tussen haar vingers glijden. Ze tuitte haar rode lippen en als ze het had gekund, ook haar ogen. Ik naderde de tafel met mijn vrienden. “José wat zie jij er schitterend uit. Wij herkenden je helemaal niet.” Dat was nu net mijn bedoeling. Mijn vrienden zagen mij alleen met een spijkerbroek, schoenen waar ik net de paardenpoep onderuit had geschraapt en een dikke trui en sjaal. Ze wisten niet eens dat ik ook borsten had die zich prima thuis voelden in een decolleté. Die avond was ik het middelpunt op de dansvloer. Ook al had ik meer het gevoel dat mijn jurk het middelpunt was, genoot ik van alle aandacht en het heerlijke gevoel van helemaal vrouw zijn. Twee dagen later stond ik bij de toonbank. “Bij nader inzien vind ik hem toch niet zo mooi. Ik mocht hem toch terugbrengen?” De dame achter de toonbank keek mij onderzoekend aan. “U heeft hem toch niet gedragen hè?” “Nee zeg, natuurlijk niet.”

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke, leuk verhaal. Deze contructie klopt mijns inziens niet:
Een van mijn vrienden had me ontdekt. Ze ging haar neus poederen, maar toen ze mij zag veranderde ze haar koers
Hoe kan de ik weten dat de vriendin haar neus ging poederen?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh shit :o (sorry) Stom van me. Jan je hebt helemaal gelijk. Ik ging zo op in de glamour van het feest dat ik vond dat er ook een neus gepoederd moest worden. Had er een woord als "blijkbaar" tussen moeten zetten, of "Ze zei dat.." van moeten maken. Bedankt dat je me erop gewezen hebt!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angelieke: Dit vind ik een puntgave zin. [Ze wisten niet eens dat ik ook borsten had die zich prima thuis voelden in een decolleté.] De ontkenning nee is leuk gebruikt in de laatste zin hoewel ... vind ik dit wel netjes? Wat is er die avond wel allemaal niet met en in die jurk gebeurd?

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
aaaahhhhh wat een fijn verhaaltje. * Ze tuitte haar rode lippen en als ze het had gekund, ook haar ogen* Zoiets: :eek: ? :lol:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel aangenaam chicklitterig. Een metamorfose van ruige paardendame naar vamp. Heeft ze er nog een fijne sjans aan overgehouden? Wel stout om die jurk retour te doen. Goed geschreven en graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angelieke, Mooi geschreven vermoed ik, maar ik heb helemaal geen kaas gegeten van rumba. Een redelijk erotisch getinte dans meen ik toch nog wel te weten. Maar al dat gepronk? Geef mij maar een avontuurlijke dame in spijkerbroek, de jurk mag dus inderdaad terug naar de winkel :) Leuk verhaal.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb genoten van je verhaal. Het eerste wat me opviel was de opmerking die Janp ook maakte. Maar dat was dan ook het enige.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili, dank je wel voor je compliment. Die jurk zal wel wat vreemd geroken hebben, vandaar dat die verkoopster wantrouwend keek. @ Fatamorgana, hi hi ja zo ongeveer. @ Johanna B, dank je wel voor je compliment! Ik denk het niet eerlijk gezegd. Is ze te verlegen voor. @ Rynlandt, ik ben het met je eens, ga ook voor de spijkerbroek. Bedankt voor het lezen. @ Tja, ik ben blij dat je mijn verhaal leuk vond, bedankt voor je compliment.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met het prijskaartje op de rug de zaal in geschreden en als een assepoester gedanst? Leuk verhaal, graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Angelieke van die opgepimpte dame die voor de gelegenheid geniet van de aandacht voor haar en haar jurk. Bij 'Een van mijn vrienden had mij ontdekt', liep ik even vast. Dat zou niet het geval zijn geweest als er had gestaan 'Een van mijn vrienden had mij ontdekt en kwam meteen naar mij toegelopen'. Als invulling van de schrijfoefening met het thema 'Nee', vind ik het aan de magere kant. Slechts één ontkenning in de laatste zin. Een thema is breder dan één woord op het eind.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lelijke eendje verandert in een prinses :) Leuk gedaan Angelieke. Deze zin vind ik wat vertellerig: "Mijn vrienden zagen mij alleen met een spijkerbroek, schoenen waar ik net de paardenpoep onderuit had geschraapt en een dikke trui en sjaal." Die borstenzin direct daarna is dan weer geweldig.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal Angelieke, en goed geschreven. Het einde vind ik een beetje jammer. het staat er m.i. uitsluitend om aan de opdracht te voldoen en niet als onderdeel van het verhaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Indrany, Het prijskaartje zat aan de binnenkant. Zou idd wel een giller zijn als je daarmee op je rug aan het dansen bent. Bedankt voor het lezen. @ Dos, bedankt voor het lezen en je commentaar. Voor zover ik heb gezien staat er nergens in de opdracht hoe vaak het woord "nee" gebruikt moet worden. En het wordt zelfs nog erger. Die ene "nee" in mijn verhaal is eigenlijk ook nog een "ja". ;) @ Ostinato, ik wilde de lezer laten weten wat voor persoon de hp is. Geen dame die in het dagelijkse leven mooie jurken draagt of make-up en parfum gebruikt. Bedankt voor het lezen en het borstcompliment! @ Bart, ik ben het niet met je eens. Zonder het einde krijg je namelijk een heel ander verhaal. En geloof me of niet. Een nichtje van mij werkt in een kledingwinkel en dit soort dingen gebeuren echt! Bedankt voor het lezen Bart.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos, bedankt voor het lezen en je commentaar. Voor zover ik heb gezien staat er nergens in de opdracht hoe vaak het woord "nee" gebruikt moet worden. En het wordt zelfs nog erger. Die ene "nee" in mijn verhaal is eigenlijk ook nog een "ja". ;)
Angelieke, in de schrijfopdracht staat inderdaad niet hoe vaak je het woord nee moet gebruiken, zelfs niet dát je het moet gebruiken. Het thema moet 'Nee' zijn en dat is breder dan 1 maal nee. Ik meen dat het het verhaal van Johanna is waarin het woord niet een maal genoemd is, maar haar tekst is er wel helemaal doordrenkt van. Het thema is daar goed ingevuld, m.i.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, op die manier. Maar goed dat niet iedereen zo kritisch kijkt. Ben blij dat anderen het stukje wel konden waarderen. Maar als ik goed lees, moet ik je wel enigszins gelijk geven. (bedankt :{} )

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
getuite ogen en borsten die zich thuisvoelen in een decollete, dat zijn fraaie zaken. graag gelezen. ik dacht trouwens dat ze met het terugbrengen van de jurk 'neen' zegt tegen de hele bovenbeschreven soesa, zodat het nee-thema daarin zat, niet in het 'nee' liegen tegen de verkoopster

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ schrijvenmaar, Goh, je maakt mijn dag weer goed. Inderdaad op die manier heb ik de opdracht toch goed uitgevoerd. Dank je wel voor je compliment en het lezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Angelieke van die opgepimpte dame die voor de gelegenheid geniet van de aandacht voor haar en haar jurk. Bij 'Een van mijn vrienden had mij ontdekt', liep ik even vast. Dat zou niet het geval zijn geweest als er had gestaan 'Een van mijn vrienden had mij ontdekt en kwam meteen naar mij toegelopen'. Als invulling van de schrijfoefening met het thema 'Nee', vind ik het aan de magere kant. Slechts één ontkenning in de laatste zin. Een thema is breder dan één woord op het eind.
Sterker nog, ik denk dat door de uitspraak: 'José, ben jij dat?' het al duidelijk is dat ze ontdekt werd, dus misschien hoeft de vriendin alleen maar op haar af te lopen ;) Ik zag de titel van dit verhaaltje al een paar keer en maakte van 'decolleté' in mijn hoofd automatisch 'decollenee'. Ik had verwacht dat het zou gaan over iemand die van iemand zou moeten afblijven ofzo. Gelukkig is José niet lastiggevallen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Had de HP een rode jurk aan? Jouw invulling doet mij denken aan opdracht #21. Als het een 'protest nee' van de HP is tegen de poppenkast van een jurk dragen en etc. dan zou dat er m.i., duidelijker uit kunnen komen. Een leuke invulling!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje, ik weet niet wat opdracht #21 was. Ik doe pas een paar weken mee met de opdrachten. Bedankt voor het lezen en je commentaar.
Een opdracht met verplichte woorden nl. rode jurk, winkel en tas. Verschillende invullingen gingen over het retourneren van een gedragen jurk. Vandaar! ;)