Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#30 Nee

Wekelijkse opdracht #30 Nee “Zag je dat?” “Nee.” “Niet?” “Nee.” “Keek je wel?” “Nee.” “Oh. Het was een woezewiezewiep.” “Nee.” “Jawel. Jij zag het niet!” “Nee.” “Precies. Jij zag het niet. Het was een woezewiezewiep. Een hele mooie.” “Nee.” “Ja, met groene vleugels en een blauwe snuit. En een schitterende gouden borst.” “Nee.” “Echt wel.” “Nee.” “Heb jij wel eens een woezewiezewiep gezien?” “Nee.” “Misschien als je je ogen dichtdoet.”

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee. Haha. Het woord woezewiezewiep is echt over the top. Zoals dat personage in Asterix op Corsica: Ozewiezewozewiezewallakristallix. Ik stel dit lied van Koot en Bie voor als achtergrondmuziek bij dit stukje: De Nee-reggae.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, was je in gesprek met een weerbarstig kind van je? Hij of zij mag in zijn of haar handjes knijpen met een moeder die er zulke geinige en fantasievolle gesprekjes op na houdt. En als je voorleest? Verander je dan ook de tekst met je eigenste invallen?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaaltje doorregen van de ontkenningen, welgeteld 18,181818181818181818181818181818181818181818181818181818%. Tel maar na.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee. Haha. Het woord woezewiezewiep is echt over the top. Zoals dat personage in Asterix op Corsica: Ozewiezewozewiezewallakristallix.
Wie weet kan ik mezelf er ooit toe zetten A&O te lezen; iedereen is altijd zo enthousiast ... maar ik kan me maar niet over de irritante type-setting heenzetten. Brrrr, dat leest toch niet?
Ik stel dit lied van Koot en Bie voor als achtergrondmuziek bij dit stukje: De Nee-reggae.
Oe, wat waren ze nog jong. Dank voor de terugblik.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tel maar na.
hoezo? dacht je dat dat toeval was?
Hoezo? Voor het geval je het niet gelooft. Dacht je dat het toeval was? Dat wat toeval was?

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar,
Heel erg leuke invulling van de opdracht, Schrijvenmaar! Ook geweldig om hardop te lezen, kan ik iedereen aanbevelen! :p
Niets aan toe te voegen. Het is ook een mooi alternatief voor een alcoholtest. Probeer het maar eens hardop te lezen als je uit de kroeg komt met 'iets' te veel bier op :D :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Soms verzin je iets waarvan je twijfelt of je het wel openbaar moet maken, of dat men al te zeer zal twijfelen aan je geestelijke gezondheid wanneer je dat doet. Ik ben blij dat jullie in de woezewiezewiep geen reden zien de GGD te alarmeren. Daardoor durf ik ook te bekennen dat ik gisterenavond na het lezen van jullie woorden spontaan "woezewiezewiezewiep" begon te zingen op de wijs van Doe Maars Nederwiet. Kan ik ook van harte aanbevelen bij naderende najaarsdepressies. (Kinderen waarderen het bijzonder als je er een dansje bij doet) :D

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden we de "woezewiezewiezewiep" vreemd vinden? Hij is nog zo lief. De rekenkunde van Dos ontgaat me echter spijtig genoeg. Ben ik weer te dom?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zulke gesprekken voert mijn echtgenoot met mijn dochter. Maar dan gaat het over de krokodil. Die woont schijnbaar ergens in de huiskamer. Ik vind dit een vertederend verhaaltje.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke vers. Die najaarsdepressie moet maar even wachten, lol.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wat toeval was?
dat het 18,181818181818181818181818181818181818181818181818181818181181818181818% is. :D
In de rekenkunde is niets toeval. 66 woorden, 1% hiervan is 0,66. 12 nee-en en niet-en. 12 : 0,66 = 18,1818181818181818181818181818181818181818181818181818181818 etc. tot het einde van de wereld.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden we de "woezewiezewiezewiep" vreemd vinden?
het is eigenlijk mijn sentiment bij al wat ik plaats ... wat zullen ze daar wel niet van denken hoe minder alledaags, hoe sterker het gevoel
. Ben ik weer te dom?
dat is vanaf hier niet met zekerheid te zeggen natuurlijk, maar het is doorgaans niet de indruk die je wekt ;) ( ik wil aan jou wel verklappen dat ik niet echt expres zo'n prachtig eindeloos ontkenningspercentage erin gestopt heb. Ik laat hem weer graag staan, zoals de verwijzing naar Nolens, voor de ijverige student over 2000 jaar)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hou je van wiskunde Dos? Zoek je een bezigheid tot het einde van de wereld? Begin dan vandaag nog met het spelen van het spel: De Torens van Hanoi en dat met 64 schijven! Een aanrader (het kan ook online). Aannemend dat je 1 schijf per seconde zou verplaatsen, dan zou het 2 tot de 64e macht - 1, is ongeveer 1,84×10 tot de 19e macht seconden duren om de puzzel af te maken. Dit komt overeen met 877.413.626.032,61 jaar, ruwweg 64 maal zo lang als de geschatte leeftijd van het universum. En nu... googelenmaar nietwaar schrijvenmaar? En nog even dit: die woezewiezewiezewiep van jou wordt alsmaar wonderbaarlijker hoor. Zo leuk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hou je van wiskunde Dos? Zoek je een bezigheid tot het einde van de wereld? Begin dan vandaag nog met het spelen van het spel: De Torens van Hanoi en dat met 64 schijven! Een aanrader (het kan ook online). Aannemend dat je 1 schijf per seconde zou verplaatsen, dan zou het 2 tot de 64e macht - 1, is ongeveer 1,84×10 tot de 19e macht seconden duren om de puzzel af te maken. Dit komt overeen met 877.413.626.032,61 jaar, ruwweg 64 maal zo lang als de geschatte leeftijd van het universum. En nu... googelenmaar nietwaar schrijvenmaar? En nog even dit: die woezewiezewiezewiep van jou wordt alsmaar wonderbaarlijker hoor. Zo leuk.
Ik ben onder de indruk van de exactheid van de wiskunde en waartoe het de mensheid heeft gebracht. Onlangs nog een geslaagde landing op een komeet. (zonder wiskunde onmogelijk) Verder dan het integraal- en differentiaalrekenen van de middelbare school ben ik niet gekomen. Ja, later nog wat toegepaste wiskunde nodig bij statistiek, waar ik nu niets meer van begrijp. Aangezien er een bijna traceerbare lijn bestaat van mij (ook van jou) tot de oerknal, zal ik in een of andere vorm, het einde der tijden ook wel meemaken. Tijd is een vinding van de mens. De tijd zelf heeft geen notie van zichzelf, zoals ook het kleinste deeltje. In die hoedanigheid maakt 877.413.626.032,61 jaar dan ook geen indruk op mij. Maar als mens...ja, wat een tijd. Door hoeveel zwarte gaten zijn we dan niet opgeslokt en weer uitgespuugd in ontelbare universums. De eerder genoemde Wisława Szymborska heeft een mooi, leesbaar gedicht geschreven over de hoedanigheid der dingen: Uitzicht met zandkorrel. Eén seconde verstrijkt. Nog een seconde. Een derde seconde. Maar dat zijn alleen onze seconden. (W.Sz)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat gedicht van W Szymborsk is inderdaad prachtig! Doet me een beetje aan de betere haiku denken. Meditatieve zen past trouwens perfect bij deze tijdloze gedachten. Een kleine haiku van mezelf er bovenop... om de relativiteit der dingen te duiden (bij die zandkorrel moest ik er gewoon aan denken): Kleine hommel drink rustig, dit waterplasje is een oceaan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de goede orde Ryn, de aangehaalde strofe is de zesde uit een rij van zeven. W.Sz. bekijkt de dingen vanuit de dingen zelf en komt tot een heel ander inzicht, los van de betekenis die de mens er aan geeft. Zo ook de hommel. Mooie haiku. Ter plekke verzonnen?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet ter plekke Dos. Er liggen er een paar in de kast. Die gedichten van W.Sz.. ga ik zeker nog eens van naderbij bekijken. Bedankt voor de tip.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haikus, dat zijn natuurlijk de ultieme penseelstreken om schoonheid in te vangen -of hoe zei je het ook alweer?- lijkt me heerlijk om te kunnen schrijven

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ontzettend leuke invulling van de oefening, Zo letterlijk genomen. Heel graag gelezen en gelachen. Lekker assertief.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haikus, dat zijn natuurlijk de ultieme penseelstreken om schoonheid in te vangen -of hoe zei je het ook alweer?- lijkt me heerlijk om te kunnen schrijven
In een haiku kun je vanalles tot uitdrukking brengen, als het maar voldoet aan 5-7-5 letergrepen. Vanmiddag lag ik een uur in bad te lezen; het gedicht 'Uitzicht met zandkorrel' nog eens tot me door laten dringen. Het zet aan tot filosofische vergezichten, hoewel ik niet veel verder dan de badrand kwam, wat tot beperking leidt. Dat blijkt uit de haiku die toen ontstond. * * * * * , dacht mijn * * bij het zien van zoveel schoonheid. Ik kan hem hier in de achtertuin van een dame niet voluit te schrijven; dat zou een apenstreek zijn.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos je bent echt een ongelooflijke deugniet hoor. Ik lach me kapot... vooral omdat je het niet 'in de achtertuin van een dame durft te schrijven'... inderdaad het zou een apenstreek zijn! Schitterend.