#30 Ik doe niet mee

Ik doe niet mee ‘Potverdorie, stelletje stommeriken. Jullie zijn geen slakken. Ooit van tempo gehoord?’ Wat was hij woest. Met wilde gebaren stond hij langs de kant. ‘Wat vind jij van dit lakse gedoe, Van Persie?’ ‘Ik had wel verwacht dat het weer een afgang zou worden. Dan had u mij maar moeten opstellen.’ ‘Sodemieter op met je hoogmoed. Als ik je zo fantastisch had gevonden, had je wel op het veld gestaan. Dus kop dicht. Doe wel je trainingspak uit.’ ‘Nee. Ik voel me te goed om als invaller op te draven.’ ‘Je doet wat ik zeg.’ ‘U heeft me toch wel gehoord?’ ‘Daar heb ik lak aan. Je verdient kapitalen en het enige wat je hoeft te doen is scoren.’ ‘Bent u zo blind dat u niet ziet Dat Blind blind is? Hij schuift een balletje risicoloos naar links of naar rechts.’ ‘Hij heeft anders net wel gescoord.’ ‘Applaus. Het lijkt me verstandig dat u de pijp aan Maarten geeft. Uw pijp rookt al lang niet meer. Zet Robben op links en Depay op rechts, anders komen er geen voorzetten en staat Huntelaar daar voor joker. Ik verwaand? Deze twee buitenspelers zijn alleen maar uit op eigen succes. Hier wil ik niet aan meedoen.’ ‘Trek je trainingspak uit, verdorie.’ ‘Ik heb last van mijn lies.' Hij zag al dat het weer een nederlaag zou worden en wist zeker dat hij de volgende keer wel in de basis zou staan.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, Het lijkt niet goed te gaan met Oranje. Lees ik het goed, wil Van Persie niet meedoen? Jammer. Het is toch een leuke speler om naar te kijken. Als je dit geschreven hebt zo vlak na een wedstrijd dan vind ik dat je jezelf behoorlijk in de hand kan houden. Toch lijkt de dialoog mij hier en daar een beetje ongeloofwaardig. 'Ik had wel verwacht dat het weer een afgang zou worden,' zie ik Van Persie wellicht wel denken maar niet tegen zijn trainer zeggen. Hiddink toch? Ok, Guus lijkt mij een aardige man, maar als Van Persie ook nog eens openlijk gaat zeggen dat hij zich te goed voelt om als invaller op te draven, dan is het hek toch helemaal van de dam vrees ik. Wel moedig van je om over voetbal te schrijven. Het spelletje ansich is wat mij betreft nauwelijks de moeite waard om een pen aan vuil te maken terwijl het aan de andere kant altijd explosieve reacties van voor- en tegenstanders dreigt op te roepen, of is heel Nederland tegenwoordig eensgezind over de prestaties van Oranje? Zou zomaar kunnen. Ik heb geen leedvermaak hoor, integendeel - keek vroeger altijd graag en met veel bewondering naar Nederland. En nu ik er zo over denk... heftige teleurstelling... is wellicht toch een mooi gegeven om als uitgangspunt te nemen, maar schrijf dan misschien niet over die verwaande Van Persie, maar over dat kleine jongetje dat lang gespaard heeft en al zijn centjes bij elkaar heeft geschraapt voor die ene match en die daar nu met tranen in de ogen staat te kijken, ergens helemaal achteraan in een verlaten hoek van die tribune. Dit is echt geen kritiek hoor Tja. Ik wilde gewoon even met je keuvelen over voetbal ;)
13 november 2014 - 6:03

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappige uitspraak: ‘Bent u zo blind dat u niet ziet Dat Blind blind is?' Ik weet niets van voetbal, maar dit is vast een treffende analyse. Wel grappig dat Van Persie aangeeft niet eens te willen voetballen.
13 november 2014 - 8:39

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, weer een vrouw die niets van voetbal weet. Hoewel ik ooit werd gevraagd als eerste vrouwelijke arbiter van 'Houdt Braef Standt'. Had nog een heus regelboekje uit mijn hoofd geleerd :). Je hebt het weer met de nodige verve gebracht. 'Sodemieter op met je hoogmoed' vond ik een lekkere.
13 november 2014 - 18:02

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik heb van voetballen evenveel verstand als van pootaardappelen en zoals ik graag eens een pieper eet, zo kijk ik af en toe ook wel naar een wedstrijd die belangrijk is en spannend behoort te zijn. Ik zie Guus Hiddink langs de lijn staan en wild gebaren. Zijn kop vuurrood opgeblazen. Ik zie Guus niet vloeken, geen godverdomme en waarschijnlijk ook geen potverdorie of verdulleme zeggen. Ik denk dat hij het zonder dergelijke krachttermen doet. Dat de wedstrijd bij voorbaat verloren is, is duidelijk. Hij heeft een slechte relatie opgebouwd met zijn spelers. Hij heeft niet het gezag dat er zou moeten zijn, ondanks het feit dat een topspeler als van Persie hem met u aanspreekt. (zouden ze dat in werkelijkheid wel doen, vraag ik me nu af. Ik schat in van niet) De woordgrap met Blind vind ik te voor de hand liggend om echt leuk te vinden. Ik vind het ook een slechte zet van Hiddink om die tegendraadse van Persie toch in te zetten. Die bakt er niks van. Wedden? Blijk ik toch veel verstand van voetballen te hebben Graag gelezen en wat dacht je van solliciteren als Hidding vervangen gaat worden. Ik wil je wel influisteren.
15 november 2014 - 17:11

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geen verstand van voetbal?! Droevig. Het is volksport nummer één in Nederland. Ach, je woont natuurlijk in België. Ik vind Hiddink sloom. Het heeft geen zin om te solliciteren. In Zeist zijn ze stronteigenwijs. Die woordgrap was juist hartstikke leuk. :rolleyes: Ik ga wel verder met de oorlog. Daar heb ik nu echt geen verstand van. Het is een chaos, maar dat is een oorlog ook.
16 november 2014 - 0:52

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen verstand van voetbal?! Droevig. Het is volksport nummer één in Nederland. Ach, je woont natuurlijk in België. Ik vind Hiddink sloom. Het heeft geen zin om te solliciteren. In Zeist zijn ze stronteigenwijs. Die woordgrap was juist hartstikke leuk. :rolleyes: Ik ga wel verder met de oorlog. Daar heb ik nu echt geen verstand van. Het is een chaos, maar dat is een oorlog ook.
Interessant Tja, waarom denk je dat ik in België woon?
16 november 2014 - 11:41

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat houd ik voor me, Dos. Ik hoop dat iedereen vanavond gekeken heeft. Vanmiddag heb ik Hiddink een mailtje gestuurd. Godzijdank heeft hij geluisterd.
Awel Tja, gij zult er zeker en vast een goede reden toe hebben. Ik heb vanmiddag nog telefonisch contact met Guus gehad, maar toen zei hij dat hij zijn laptop thuis had gelaten. Zou zijn vrouw stiekem zijn mail lezen en hem deze boodschap van jou hebben doorgegeven? Ook zeker en vast.
16 november 2014 - 20:43

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Tja, Hoewel ik het mooi vind geschreven twijfel ik zeer aan de echtheid van het verhaal. Ik denk namelijk dat van Persie heel erg graag wil spelen en zijn plek niet zou willen afstaan. Persoonlijk had je beter in dialoog kunnen gaan met Arjen Robben, die zich keer op keer als een leider opstelt en waar onder andere van Gaal geluidloos naast staat. Van Persie is naar mijn inschatting, al weet je het nooit als je ze niet persoonlijk kent, en gewillig man voor de game. Niettemin zoals altijd graag gelezen.
17 november 2014 - 15:07