Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#30 Geen tijd

Ze had ‘geen tijd’, was haar boodschap. Wat dacht ik ook wel, dat ik het nog zou vragen. Natuurlijk heeft ze haar drukke agenda, met haar sociale en werkgerelateerde activiteiten. En het staat allemaal in connectie, de clubjes die ze bijhoudt om niet in een sociaal isolement te raken. En daar heb ik geen access toe, ik beschik niet over de papieren. Haar vriendje zijn is blijkbaar nog niet genoeg, want dat kan iedereen wel zeggen. Ik had nog gezegd dat ik de tickets al besteld had. ‘Anders ga ik wel met Gino hoor,’ zei ik nog als een soort dreigement. Ze glimlachte, en zei dat ze het prima vond. Het vleugje jaloezie wat ze vroeger had is weg. Wel is haar glimlach nog o zo verleidelijk, nog zoals deze was op onze eerste date. In de tijd dat het woordje ‘ja’ nog bestond. Als ze haar blonde krullen eindelijk in model heeft gekregen en met een korte ‘succes nog met Bon Jovi vanavond’ de deur achter zich dicht doet, start ik haar laptop. In de map Mijn Documenten vind ik een wordbestand getiteld ‘agenda notities’. Ik open het en stuit op een hele lijst van afspraken waarmee ze haar status in ere houdt. Het valt me een beetje van haar tegen dat ze het niet vergrendeld heeft. Ik weet dat ik nog wat aan dit bestandje toe te voegen heb. Schat, Ik heb je agenda eens bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je geen tijd meer voor me hebt. Daaruit kan ik wel concluderen dat deze relatie GEEN zin meer heeft. Liefs Carlo Na het bestandje te hebben opgeslagen loop ik voor de laatste keer haar huis uit. Mijn mobiel trilt. Het blijkt een whatsapp berichtje van Gino dat Bon Jovi niet op zich laat wachten. Als hij eens wist wat voor een drukke agenda ik heb…

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo ik kon je tekst niet overal even goed volgen, maar de kern, en ook het NEE, is me denk ik wel duidelijk. HP besluit uit een relatie te stappen die al heel lang niet leuk meer is. En gelijk heeft hij, want zijn vriendin lijkt ook helemaal niet meer geïnteresseerd in hem. In die zin is het een beetje een eendimensionaal verhaaltje. Mooie verwijzing, ook gezien de opdracht: / In de tijd dat het woordje ‘ja’ nog bestond/ Ik vroeg me even af waarom ze haar agenda bijhoudt in een worddocument. Lijkt me heel erg onhandig. Heeft ze niet gewoon een agenda in haar laptop zitten? Dan had je je boodschap morgenochtend leuk als pop-up op haar scherm kunnen laten verschijnen ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat even een moderne manier om een relatie te beëindigen. Ook grappig dat HP denkt in termen als 'acces'. Waarschijnlijk heeft HP gelijk, ze is niet meer geïnteresseerd. Dus met een vriend naar Bon Jovi gaan is vermoedelijk een betere besteding van zijn tijd. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou ook een bloedhekel hebben aan die juffrouw. Ik haat mensen met agenda's die kunstmatig worden gevuld met als enige doel om hun lege bestaan te verdoezelen. Heeft hij even gelijk dat hij haar dat leuke berichtje stuurt. Over en out. Zou ik ook doen. Goed geschreven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik de strekking van je verhaal snap vond ik het ook moeilijk lezen. Bijvoorbeeld: - Wat dacht ik ook wel, dat ik het nog zou vragen. - En het staat allemaal in connectie Maar misschien ben ik de enige.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, ik ben het met je eens. Stom van mij om het nog te vragen. Deze zin komt volgens mij duidelijker over. Wel met plezier je verhaal gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle feedback en lovende woorden. @Fatamorgana klopt is inderdaad niet heel gebruikelijk om dit in een Word bestand te doen. Agenda in de laptop was beter geweest. Denk dat de meesten het via de tablet of smartphone doen. De HP kan dan ervoor zorgen dat de mobiel van zijn vriendin afgaat, die hoopvol haar scherm opent (want wie weet is het wel een van haar belanrijke vrienden) en vervolgens een agenda notificatie ziet met het berichtje dat haar vriendje er genoeg van heeft.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste plaatser zal de laatste zijn die ik feedback geef... ;) Sorry! Leuke invulling van de opdracht. De HP kiest terecht voor zichzelf, zij vindt hem niet goed genoeg voor haar vrienden en wil ook geen tijd voor hem vrij maken. Ik denk dat het verhaal krachtiger kan worden als het minder uitgebreid is maar wel met dezelfde informatie. Weer graag gelezen!