Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 30 Verslagen

Zo, nog één potje voordat ik ga slapen. Die verrekte KnightNL13 gaat nu ten onder! Waarom duurt het laden altijd zo lang? Laat me beginnen verdomme, mijn wraak zal zoet zijn. De wereld wordt geladen. Eindelijk kan ik beginnen met spelen. Er zijn in totaal tien spelers aanwezig, maar de laatste tien potjes zijn gewonnen door dat joch van dertien. Elke keer weer net op het nippertje weet hij het laatste punt te pakken waardoor ik op de tweede plek eindig. De andere spelers liggen ver onder het niveau, het is mano a mano, het is hij of ik, deze keer gaat het me lukken. Het spel start en ik zoek meteen naar die kleine rotzak. In de tussentijd heb ik de andere spelers al meerdere keren neergelegd met mijn groot arsenaal aan wapens. Opeens staat hij weer voor me. Ik probeer zo vliegensvlug een granaat zijn kant op te gooien, maar hij weet me te verrassen met zijn jachtmes, snel en simpel. Spawning… staat er op het scherm. 5, 4, 3, 2, 1 en ik mag weer meedoen. In die vijf seconden dat ik er uit lig heeft ons Riddertje alweer vijf punten voorsprong op me. Door de speakers hoor ik zijn nasale stem kakelen, hij vindt het heerlijk om me te laten weten dat hij stukken beter is in dit spelletje. Ik doe mijn best om hoger dan hem te eindigen, maar na vier minuten spelen is het alweer duidelijk; KnightNL13 wins. Richard1984 second place. “Tijd om op te geven, Oldtimer!” hoor ik die antichrist door de speakers roepen. Het zweet staat in mijn handpalmen, de muis van de pc glijdt zowat weg. Op het scherm staat een tekst die ik al tien keer heb gezien; Wilt u doorgaan? Langzaam verplaats ik de cursor naar het vakje “Nee”.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe nooit computerspelletjes (oké, heel soms patience). Stiekem ben ik wel jaloers. Jij kunt hier gewoon opschrijven dat 'de wereld wordt geladen'. Geweldig, daarbij komen er allerlei vage beelden op in mijn hoofd. Wel erg voor je arme ego dat je blijft verliezen van een dertienjarige. Dat is niet goed voor jouw 29 of dertigjarige ego denk ik. Het troost me om te lezen dat je niet verslaafd bent. Tenslotte krijg je het voor elkaar om op nee te klikken. Graag gelezen weer.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, het was al laat en de volgende dag moest er weer gewerkt worden ;) @Jan, ben blij om te lezen dat, ook al je minder met het onderwerp hebt, dat het verhaal van de HP aanspreekt.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben absoluut geen game-fanaat, maar ik ontsnap er thuis niet aan. Ik moest onmiddellijk denken aan de nachtelijke spelletjes van mijn man op 'call of duty', dan wel op PS3 :) Die hoor ik dan ook vloeken op 'die kleine kinderen'. Ik vind je verhaal goed geschreven!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Richard. Ik heb ook niets met spelletjes, maar als ik lees hoe spannend het kan zijn, zou ik het wel eens willen proberen. Of liever toch niet, kan ik er ook niet aan verslaafd raken. Want die mogelijkheid zit er in. Je moet ook niet met kinderen van 13 concurreren. Die zijn vanaf hun vierde al bezig met het trainen van hun vingervlugheid. Daar kun jij met je beginnende artrose niet meer tegenop. Zeurtje:de muis van de pc glijdT zowat weg. Graag gelezen, en wie weet...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@, Lillith, dit speelt zich in menig huishouden af idd :D @ Dos, ergste is dat je vroeger zelf de 13 jarige was die iedereen versloeg met computerspelletjes, denk dat ik ook maar met patience of bridgen ga beginnen...

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi verhaal, Richard. Ik speel niet, de kleinkinderen wel. Af en toe hoor ik ze juichen. dus ik begrijp het gevoel wel van de gamer.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg goed geschreven Richard. Gamen gaat volledig aan mij voorbij maar je hebt het zo goed geschreven dat ik toch de spanning en de drang om te winnen kan voelen. Bovendien is de 'nee' als laatste woord heel erg sterk. Met plezier gelezen hoor.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja en Rynlandt, dank voor het lezen. Ik heb geprobeerd het voor ook niet gamers goed leesbaar te maken, gelukkig komt het goed aan.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard,
“Tijd om op te geven, Oldtimer!” hoor ik die antichrist door de speakers roepen.
Mooie zin. Goed verhaal. Herkenbare emotie. Het op 'Nee' drukken zal wel om twee of drie uur 's ochtends hebben plaatsgevonden. (Ik blijf ver weg van die games.)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Woodpecker, dat is een reële tijd voor een gamer :). Tegenwoordig ben ik niet meer zo'n gamer die lang op blijft, vroeger was dat anders.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hele leuke en originele invulling Richard! Ik ken het spelletje niet, maar speel je dat echt met een muis en niet met een joystick? Of loop ik inmiddels alweer hopeloos achter op de techniek? :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, alles is hier al boven mijn hoofd gezegd en ik sluit mij net name aan bij @Ryn in #8.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Fatamorgana, tegenwoordig wordt het meest met de controllers gedaan (dat zijn de console/playstation/xbox speler, je hebt nog de ouderwetse die hard PC spelers, die spelen het liefst met muis en toetsenbord) Ik prefereer zelf een controller, maar voor het verhaal vond ik muis beter passen. @Mili, dank voor het aansluiten :)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken deze nerd rage, het veel te laat naar bed gaan en de frustratie van onverslaanbare tegenstanders. Herkenbaar neergezet.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alsof ik het zelf speelde, al doe ik dat eigenlijk nooit. Op het scherm staat een tekst die al tien keer heb gezien; Ik mis het woordje "ik" nog in deze zin. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling, goed geschreven. Duidelijk verhaal. Ik zou een nieuwe gebruikersnaam aanmaken en smokkelen met het geboortejaar om pijnlijke scheldpartijen te vermijden. ;)