Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #29 – Het geheim

In een fractie van een seconde was het gebeurd. Een knipperende bevestiging onderstreept de onherroepelijkheid ervan. Maar dat was nu reeds enkele paniekerige minuten geleden. Minuten die ik gebruikte om mijn fout zo snel mogelijk aan het oog te onttrekken. In de verte kraakt de trap al, de rookpauze is teneinde. Iets waar ik zelf al jaren geen behoefte aan heb gehad, Hoewel het me nu spijt dat ik juist deze heb overgeslagen en mijzelf zodoende in de gelegenheid heb gesteld alles te verprutsen. Lachend komen ze binnen, schenken een kopje thee of koffie in, warmen hun handen bij het elektrische straalkacheltje, de juiste papieren worden gezocht en gevonden. Mijn hart slaat een hoorbaar ritme in mijn keel en mijn gedachten beginnen aan een eindeloze rondgang die steeds begint met: "Ik moet het nu opbiechten." en eindigen met: "Hou maar liever je mond en doe alsof je neus bloedt.". Daar tussenin speelt mijn gedachten carrousel een reeks van afschuwelijke voorstellingen van scheldkanonnades, vijandige verwijten en zelfs enkele vuistslagen af. De molen stopt een ogenblik door de binnenkomst van Suus, die weer eens te laat is. De ervaring leert dat dit uitmondt in een zeer uitgebreid spijtbetuiging, steevast onderbroken door een geïrriteerde Bram, die zelf erg punctueel is en zodoende een hekel heeft aan laatkomers en nog meer aan hun smoesjes. Meestal ben ik dan de aangewezen persoon om het gekissebis, dat vaak hoog op kan lopen, te sussen. Maar deze keer maak ik van het moment dankbaar gebruik om een smoes te bedenken die mij over enkele momenten uit de penarie kan halen. Maar niet 1 die de revue passeert is plausibele zonder een vinger naar één van de andere aanwezigen te wijzen. Bram en Suus lossen hun onenigheid ook zonder mijn inmenging op en ik houd mijn adem in als zij haar plek achter de microfoon in neemt. Joris draait al aandachtig aan zijn knopjes en Bram stemt zijn gitaar nog eens. Ook ik neem mijn plekje achter mijn keyboard in en bladder nonchalant door mijn bladmuziek. "Doen alsof je neus bloedt.", schiet het nogmaals door mijn hoofd. Vanuit mijn ooghoek zie ik Niek naar zijn computer lopen, ik tel af in mijn hoofd: 1,2,3. "Wat is dit? Waar is zijn die tracks?" Vijf paniekerige gezichten, waarvan één gespeeld, ze kijken elkaar eerst vragend dan beschuldigend aan. "Wie heeft er op delete gedrukt?".

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, mooie sfeertekening die me als lezer zo bij de hand nam en de studio invoerde! Het geheim verschrikkelijk, hoe kom je daar nu onderuit. Verlangen naar uitstel van executie, wie kent het niet?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier! :) Een goed debuut. In jouw verhaal staat veel informatie over een studio en muzikanten, een wereld die mij onbekend is. Ook zijn er veel personages die genoemd worden. Daardoor moest ik het verhaal een tweede keer goed doorlezen. Bij de molen en gedachtencaroussel werd ik even draaierig. Maar ik ben eruit gekomen! Een spannende opbouw, jij maakt mij als lezer nieuwsgierig wat er verschrikkelijk fout is gegaan en houdt mijn aandacht tot het einde vast. Graag tot de volgende opdracht!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yo dog. Leuk verhaal, leest lekker weg. Soms maak je het jezelf en de lezer te moeilijk:
In de verte kraakt de trap al, de rookpauze is teneinde. Iets waar ik zelf al jaren geen behoefte aan heb gehad, Hoewel het me nu spijt dat ik juist deze heb overgeslagen en mijzelf zodoende in de gelegenheid heb gesteld alles te verprutsen.
Die carroussel was al genoemd. Tip: cijfers tot en met twintig en alle tientallen gewoon uitschrijven.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Streetdog, waarom DOE JE DAT DAN OOK.... op delete drukken?! Hahaha vreselijk. Grappig is dat tot het moment dat Suus achter de microfoon plaatsnam en de anderen aan hun knopjes gingen draaien, ik meende me in een kantoor of zo te bevinden. Dat was een verrassende verandering van plaats en sfeer. Maar volgens mij kom je er niet onderuit, als enige achterblijver in die ruimte. Eh.. sterkte! Erg leuk verhaal, leest vlot en maakt nieuwsgierig. Welkom en graag tot een volgende opdracht!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zijn bijna altijd herkenbaar de ik-heb-het-zelf-gedaan-maar-dat-ga-ik-niet-toe-geven leugens. Dus daarmee wens ik HP veel sterkte. Ik vind dit een vermakelijk en goed geschreven verhaal. Welkom op het forum en graag tot een volgende keer.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, streetdog. Maar je hebt wel erg veel woorden nodig. Sommige zinnen zijn m.i. onnodig lang. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om uiteindelijk op 350 uit te komen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tips en reacties! Ga ze onder mijn riem steken. @Bartsnel: Lange zinnen maken is een van mijn valkuilen en/of kenmerken, hahaha. Ligt er maar hoe je het bekijkt. Maar geen trucje om aan 350 woorden te komen want dat was een maximale. ;) Fijn hier te zijn en tot een volgende keer.