Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#29 het geheim

Wekelijkse opdracht #29 Het geheim Ik schuif opzij wanneer hij binnenkomt. Ietsje maar. Ik sla mijn benen over elkaar en kijk uit het raam. Zijn weerspiegeling gaat schuin tegenover mij zitten, aan de overzijde van het pad. Hij haalt een krant uit zijn tas tevoorschijn en lijkt geen acht op mij te slaan. Voorzichtig glijden mijn ogen terug de coupé in. Zijn voet wipt zachtjes op en neer. Mijn ademhaling normaliseert. Ik heb geen idee hoe lang we zo stilzwijgend samen zitten voordat hij opkijkt van zijn lectuur. Alsof hij iets zoekt, iets ruikt lijkt het haast, met zijn neus zo boven de krant omhoog gestoken. Onze blikken kruisen een tel voordat hij met een licht ophalen van zijn wenkbrauwen weer terugglijdt in zijn nieuwsberichten. Mijn kaken ontspannen. Intussen probeer ik te bedenken hoe het nu verder moet. Hoe ík verder moet. Zelfs als hij niets doorheeft, betekent dat niet dat ik het niet gedaan heb. Ik heb het gedaan. Per ongeluk, weliswaar, absoluut per ongeluk, maar een onacceptabel ongeluk. En ik heb geen idee hoeveel langer ik het nog geheim kan houden. Dadelijk rijdt de trein mijn station binnen. En dan? Hoe kan ik opstaan alsof er niets aan de hand is, in de stroom forensen meelopen alsof ik niets van hen verschil, mijn huis bereiken zonder dat de wereld mijn natte broek ziet?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel, heel leuk. Je voert een groot spannend drama op om in de allerlaatste woorden tot een absurd nattig derrière te geraken. Je tekst is heel verzorgd ook. Zit je al in de periode van nestdrang :-) ? :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alsof hij iets zoekt, iets ruikt lijkt het haast, met zijn neus zo boven de krant omhoog gestoken. is een mooie foreshadowing. Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ieuwww, bah met zo'n natte broek naar huis lopen. Jakkes. Ik heb je verhaal met plezier gelezen en werd niet teleurgesteld door het geheim. Dat was helemaal in de juiste verhouding met de rest van het verhaal. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
. Zit je al in de periode van nestdrang :-) ? :thumbsup:
ik heb er mijn vorige twee zwangerschappen tevergeefs op gewacht en me er nu maar bij voorbaat bij neergelegd dat ik niet zo'n soort huisvrouw ben - dat wordt weer snel een doekje door de badkamer bij de eerste weeen om me niet al te zeer te generen tegenover de verloskundige - schrijven is mijn excuus voor niet poetsen :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dank allen voor het lezen en reageren, het viel me zwaar om na vier weken verboden verlangens nu ook nog een geheim te moeten hebben en ben derhalve extra blij dat ik in jullie reacties toch geslaagd blijk mijn eigen recalcitrantie in goede banen te leiden (hetgeen uiteraard niemand moet weerhouden van een kritischer blik)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, grappig! Ik was tijdens het lezen heel nieuwsgierig naar het einde en het stelde niet teleur. Wel erg voor de HP! ;)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo schrijvenmaar, Heel mooi geschreven. Ik moet toegeven dat ik altijd vol verwachting naar jou stukjes uitkijk en je stelt me weer niet teleur. Er zitten erg mooie details in je verhaal zoals de spiegeling in de ruit, dat is heel herkenbaar op de trein en het doet me genoegen om dat zo te lezen. Ik dacht tijdens het lezen dat er iets stiekem tussen die twee personen ging gebeuren maar de ontknoping vind ik echt pijnlijk. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Inderdaad een uitermate geslaagd stuk. Ik sluit me aan bij de reactie van W Rynlandt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat moet in een sprinter geweest zijn. In 2017 hebben ze weer toiletten, schijnt het. Goed geschreven, subtiele aanwijzinkjes voor wat er aan de hand is, verrassend eind.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon top! :thumbsup: Alles klopt, de opbouw, de woordkeus en het op zijn plaats vallen van het geheim! :nod:
dank allen voor het lezen en reageren, het viel me zwaar om na vier weken verboden verlangens nu ook nog een geheim te moeten hebben en ben derhalve extra blij dat ik in jullie reacties toch geslaagd blijk mijn eigen recalcitrantie in goede banen te leiden (hetgeen uiteraard niemand moet weerhouden van een kritischer blik)
Ik deel deze mening, kan geen origineel geheim bedenken, niets is goed genoeg. De spanning zit in mijn nek met hoofdpijn als gevolg. Ik heb besloten niets te plaatsen als ik geen 200 % tevredenheid heb bereikt. Zelfs dit geheim is niet verschrikkelijk genoeg om erover te schrijven! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
pssst Marietje, nog een geheimpje weten? Ik wist mijn geheim ook nog niet toen ik begon met schrijven; ben toen maar uitgegaan van het gevoel wat ik wilde overbrengen, in mijn geval vooral ongemak, en voor ik het wist stond 'ie er. Kan jij ook. Gewoon beginnen met dat ene zinnetje dat je wel weet en de rest laten komen zo het komt - en perfectie lijkt me zeker niet het doel van dit gezellige forum, geef ons nog eens iets om lekker over te bakkeleien!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje proza, schrijvenmaar. Vooral de eerste alinea met dat spiegelbeeld dat tegenover haar plaats nam. Voorzichtig glijden haar ogen terug de coupe in, boven al voorzichtig. Zóú je niet, als je ervan overtuigd bent dat George Clooney daar heeft plaats genomen. Haar ademhaling stokt en zoekt naar balans. Maar ondertussen heb je het in je broek gedaan van ingehouden enthousiasme en spanning. Die kant gingen mijn gedachten op toen ik je verhaal voor de tweede keer las. Je grote amoureuze held met de broek vol diarree naderbij komen... ja dat is het schaamrood wel waard. Jouw uitleg kon natuurlijk ook. Ik moest wel even omschakelen. Heel graag gelezen en gefantaseerd.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
pssst Marietje, nog een geheimpje weten? Ik wist mijn geheim ook nog niet toen ik begon met schrijven; ben toen maar uitgegaan van het gevoel wat ik wilde overbrengen, in mijn geval vooral ongemak, en voor ik het wist stond 'ie er. Kan jij ook. Gewoon beginnen met dat ene zinnetje dat je wel weet en de rest laten komen zo het komt - en perfectie lijkt me zeker niet het doel van dit gezellige forum, geef ons nog eens iets om lekker over te bakkeleien!
Ook al geprobeerd maar helaas. :( #zucht De week is nog niet om!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar; in de sprinter is het toegestaan voor iedereen om in je broek te plassen. Nood (geen wc in de trein) breekt wetten. grappige tekst.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. Ik moest wel een tijdlang gissen naar wat ze nou per ongeluk had gedaan. Zelfs de natte broek zette mij niet meteen op het goede spoor.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles is hier al gezegd, ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Fijn geschreven stukje. Ook leuk om te lezen dat je zelf nog niet wist waar het naartoe ging toen je begon. Heerlijk is dat hè, als je uitgaat van een beginzin en het verhaal zich dan onder je vingers ontvouwt. Nóg leuker om het verhaaltje te lezen, met die wetenschap!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi geschreven weer, schrijvenmaar. Ik snap jouw stukjes altijd in een keer, maar lees ze toch meestal vaker.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dat vind ik een mooi compliment, bartsnel, dank je ik ga gewoon weer blozen :o ook vanwege de andere complimenten, natuurlijk, waarvoor ook eenieder mijn dank

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zal ik nog toevoegen? Ik zat je stukje na 4 zinnen met de adem ingehouden te lezen. Dat is toch sterk! Ik deed het nog net niet in de broek. Geweten van de HP vind ik mooi getekend, het genante heeft niet perse een ander nodig om als zodanig ervaren te worden, kennelijk. Dankjewel, erg mooi verhaal vind ik.