Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #29 - Het geheim

“Kom binnen in mijn nieuwe stulpje”, roept Lisa en houdt de deur trots voor Renate open. “Als jij nu even wat te drinken pakt voor jezelf spring ik snel onder de douche. Kijk gerust rond en geniet van mijn nieuwe interieurtje. Hip is het geworden hè?” “Schiet jij nu maar op, straks bevestigen ze het cliché nog dat vrouwen heel veel tijd nodig hebben voor ze eindelijk op een feestje verschijnen”. “Ik ga al. Ik moet mijn jurk ook nog even strijken maar ben echt zo klaar hoor”. Een gekreukte jurk hangt over de arm van de perfecte Lisa. Renate moet even aan het idee wennen aan het contrast. “Kom hier, dan strijk ik de jurk wel. Heb je ook een strijkplank gekocht of alleen een strijkijzer?” roept Renate richting de badkamer, maar Lisa hoort niets. Het is druk op het eindfeest. De nieuwe jurk staat Lisa werkelijk prachtig. Rick is er ook. De afgelopen jaren vond Lisa Rick maar vervelend en opdringerig. Ze weet wel dat hij haar leuk vind. Maar vanavond is het anders. “Wat zie je er mooi uit”, zegt Lisa verlegen maar gemeend en merkt dat haar wangen beginnen te gloeien. “Ik probeer je al vier jaar te overtuigen dat ik leuk ben, Lisa. Niettemin voelt het als een overwinning dat je het mij eindelijk durft te zeggen”. Even weet ze niet meer waar ze moet kijken en door haar onoplettendheid heeft Rick zijn lippen al op de hare gezet voor de rest van de avond. Renate kijkt het tafereel met lede ogen aan. Als op het nachtelijke uur het feest is afgelopen fietsen Rick en Lisa hand in hand naar haar huis. Zo snel als ze kan fiets Renate erachteraan en laat haar fiets vlak voor de twee vallen. “Je mag niet naar huis!”, hijgt ze buiten adem. Rick en Lisa kijken elkaar verbaasd aan. “Het is allemaal mijn fout! Ik heb de strijkijzer te lang op je nieuwe tapijt laten staan”.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Idrany, ik raad je aan om je tekst nog even na te lezen. Je bent hier en daar de aanhalingstekens vergeten sluiten en je leestekens heb je soms niet geplaatst of staan ook niet correct, zoals hier: “Kom hier, dan strijk ik m(?) wel”. “Heb je ook een strijkplank gekocht of alleen een strijkijzer?” Er zijn enkele zinnen die niet vlot lezen. Ik som er hier een paar op: Hip is hè? Renate moet even aan het idee wennen aan het contrast. Ik vind het wel een beetje raar dat ze naar een schoolfeest gaan en dat Lisa toch alleen woont, dat botst voor mij ergens.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks Lilithx voor je opmerkzaamheid waar de mijne in slaapstand kennelijk stond. Aangepast. Het eindfeest van het schoolfeest gemaakt. Beter?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een of andere manier lijken het me nogal saaie types. Maar dat kan ook te maken hebben met mijn afkeer voor huishoudelijke activiteiten. Ik vind het goed geschreven. Graag gelezen weer.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eerst punt of komma, daarna de aanhalingstekens. geworden, hè?" zo klaar, hoor." dat hij haar leuk vindT." Zegt een vrouw wel tegen een vent dat hij er mooi uitziet? Ik vind leuk hier beter op zijn plaats. Vooral omdat hij dat ook noemt. Dat is een lange kus. Waarom kijkt Renate met lede ogen naar het tafereel? Is ze zelf verliefd op Rick? "Het schiet me net te binnen dat ik het strijkijzer op je nieuwe kleed heb laten staan." Heel slordig van Renate. Leuk gevonden.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daar heb ik ook even over nagedacht. Toen dacht ik dat ze inderdaad geen strijkplank had. Strijken is sowieso een heidens karwei. Maar op je knieën op de grond zitten maakt het nog moeilijker.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Indrany, Ik dacht bij mezelf: typisch, een jurk gaan strijken net voor het feestje, niet meteen de meest interessante vrouwen. Dan las ik de reactie van Johanna, en proeste het uit... Johanna is van het gedurfde type denk ik. Vermakelijk soms hoe er gereageerd wordt op dit forum. Wat je tekst betreft - want daar gaat het toch om - is mij vooral deze zin opgevallen: '... door haar onoplettendheid heeft Rick zijn lippen al op de hare gezet voor de rest van de avond.' Dat is zo heerlijk om te lezen! Schitterende formulering. Ik geniet ervan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Indrany, leuk en vlot geschreven maar de ontknoping snapte ik eerst niet helemaal. Waarom zou je op de grond strijken? Er was dus geen strijkplank voorhanden begreep ik later :D Een paar aandachtspuntjes: Een grappige ontknoping volgt, hoewel in het gehele verhaaltje geen enkele verwijzing staat dat het HP (hoofdpersonage) er mee zit dat ze een brandplek in het tapijt heeft gemaakt. Zo lijkt het alsof ze zich dat ineens herinnert op het einde van de avond? De meeste mensen zouden zich gedurende de avond schuldig/bezwaard voelen en het is jammer dat je daar niets van hebt laten doorschemeren in het verhaaltje (zonder het direct te verklappen). Op deze wijze mist het verhaal een stukje spanningsopbouw die je m.i. makkelijk nog wat bij kunt schaven. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal, Indrany. Hopen dat het huis er nog staat. Let wel op het perspectief, het wiebelt een beetje. WIe is je hoofdpersoon, Lisa of Renate? Deze zin komt een beetje onnatuurlijk op me over als dialoog: “Schiet jij nu maar op, straks bevestigen ze het cliché nog dat vrouwen heel veel tijd nodig hebben voor ze eindelijk op een feestje verschijnen”

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany, leuk verhaal. Die perfecte Lisa, maar er moet wel op de grond gestreken worden! Grappig detail. Voor mij is het perspectief ook onduidelijk, afwisselend lijkt er vanuit Renate en Lisa geschreven te worden waardoor ik een beetje in de war raak.