Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #29 - Het geheim

Het was spannend. Heel spannend. Ik durfde het nooit, want ik was de kleinste, de jongste en de minst sterke. Iedere keer wilde ik mee, maar ik bedacht me op het laatste moment. Ik was niet stoer en dapper genoeg. De andere kwamen altijd terug met grote verhalen, gierend en proestend van de lach. ‘Zag je de angst in zijn ogen! Haha. Alsof hij een spook zag!’ De groep trok er samen op uit en daardoor naar elkaar toe. Ik wilde dat ook. Een groep waar ik bij hoorde, een groep waarmee ik samen avonturen beleefde en een groep die mij ook beschermde wanneer dit nodig was. Ik hoorde bij de deze groep, maar langzaam maar zeker minder en minder. Je zag dat ze niet meer met me om wilde gaan, we dreven letterlijk uit elkaar. Maar ik begon te veranderen, mijn lichaam werd sterker en ik kon mezelf steeds sneller vooruit stuwen. De oudere van de groep verlieten onze school en er kwamen jongere bij. Ik was nu niet meer kleinste. Mijn moment ging eraan komen, en op een dag besloot ik mee te gaan. De zenuwen gierde door mijn lijf, maar ik was vastberaden. Ik wilde laten zien wat ik in petto had. Ik ging niet mee om te kijken, onwetend over de gevolgen die mijn acties zouden hebben. Ik wilde indruk maken, maar dit was niet de bedoeling. Je hoort wel vaker over deze dingen in het nieuws en meestal is het niet ernstig, maar af en toe zit er een bericht bij waarin het raak is. Dit was die keer. Zelfs in onze gemeenschap wordt dit afgekeurd en je ziet het bij diegene die ook over het randje zijn gegaan. De sociale doodstraf krijgen ze, en nu hoor ik bij deze groep. Het avontuur was geweldig. Het was vijandig maar toch speels en ik kon goed meekomen, maar op een gegeven moment rook ik bloed. Ik was mezelf niet meer, alle stoppen sloegen door en ik ging tekeer als een wild beest, en toen gebeurde het. Ik beet hem dood, die arme surfer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat denk ik ook. Gaat dit over een haai? Een haai die met opzet surfers doodbijt? Of dacht hij eerst dat hij een zeehondje te pakken had? Wel jammer voor de haaien dat ze ook al lijden onder strenge sociale controle.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, die moet je dus twee keer lezen om achteraf alle aanwijzingen te zien. Goed gedaan. Je zet de haaiengemeenschap wel heel menselijk/antropomorf (tataa! ik heb het woord 'antropomorf' gebruikt! twee keer!) neer, waardoor de lezer volledig op het verkeerde been wordt gezet. Wat mij betreft had je wel wat meer/duidelijkere tips mogen geven.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meer tips als in dat het voor het einde al duidelijk is dat het om een haai gaat? Of meer verdekte tips? Het was mijn bedoeling dat het verhaal 2 keer gelezen moet worden om het in z'n totaliteit te begrijpen. Maar ik wilde het niet te overduidelijk maken, en wachten met de onthulling tot de laatste zin.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zag dat ze niet meer met me om wilde gaan - wilden Mijn moment ging eraan komen - mijn moment kwam eraan. en op een dag besloot ik mee te gaan - die dag ging ik mee. De zenuwen gierde - gierden Dit was die keer - vind ik niet zo'n mooie zin. Ik vind het een leuk onderwerp en goed passen bij de opdracht. Leuk gevonden. Als je beter op de schrijffoutjes let is het prettiger lezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk bedacht. Ik ben het met de opmerkingen van Angelieke eens. (diegene die - degenen die) Wat zie je bij degenen die over het randje zijn gegaan?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ V Siderius. Wat een originele insteek om het verhaaltje te schrijven vanuit het perspectief van een haai. Dank voor deze creatieve bijdrage en tot op de laatste zin gewacht met de ontknoping! Graag gelezen! :thumbsup: