Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht 29 - prinses

(Min of meer) vervolg op #25 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Ik hou je in mijn armen, wiegend laat ik je je nieuwe thuis zien. Jouw blauwe kijkers, vochtig door je oorverdovende huilbuien, staren me nietsvermoedend aan of vragen ze nu: 'Wie ben jij?'. Paniekerig sus ik mezelf. "Klein prinsesje, mijn klein prinsesje. Papa is hier. Je beseft niet wat ik gedaan heb, toch?" Je ligt te soezen in mijn armen. De boze buitenwereld is je nog volkomen onbekend. Jij houdt het enkel bij slapen, huilen, eten en poepen. Ik zucht, knuffel je iets steviger en besef dat mijn fantasie met me op de loop gaat. Jouw wiegje wacht al enkele jaren en je kamer is nog ongebruikt, maar nu het zover is, ben ik vergeten het stof af te nemen. Ik had de hoop al opgegeven, vermoed ik. Ik zet je in je wipstoel, waarna ik je bed opmaak met nieuwe dekens uit de kast. Het is moeilijk om je los te laten, mijn perfecte kleine meid, maar ik weet dat je je dutje hard nodig hebt. Straks kom ik nog even naar je kijken. Nu moet ik eerst bellen naar de cliniclowns en mijn afwezigheid voor vandaag verantwoorden. Ik ben ziek, dat ga ik hen vertellen, niet dat het gelogen is. _____________________________________________________________ (met aangepaste voorlaatste zin, na Mili #1) Mijn vrijwilligerswerk bij de cliniclowns is verleden tijd. Dat staat vast. Maar hoe ga ik mijn plotse stop verantwoorden zonder argwaan te wekken? Ik ben ziek, dat ga ik hen vertellen, niet dat het gelogen is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lili, ik wist het nog zonder je #25 open te slaan :-). Sterk van jou! Ik vind het een prachtig stukje hoewel ik mij niet kan voorstellen dat een man een al ouder babymeisje uit het ziekenhuis rooft. Gezien de cliniclowns. Als ik zo onkies mag zijn, dragen je bijdrages mee aan een verwerkingsproces? Indien ja, zou ik voor je wensen dat je hier de hele site volschrijft. Dankjewel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het alsof de hp de vrouw is uit je vorige stukje. Haar eigen baby's zijn te vroeg geboren en overleden en nu heeft ze een gezonde baby gestolen. (Er bestaan toch ook vrouwelijke cliniclowns?) Ik vond het mooi om te lezen. Ik hoop niet dat de hp heel dichtbij je staat, zou vreselijk zijn. Mooi verhaal en vervolg.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mili en Angelieke Ik ben inderdaad mijn twee engeltjes - Sterre en Warre - verloren, maar dat staat echt volledig los van dit verhaal. Ik schrijf omdat ik er plezier aan beleef :) De eerste stukjes waren misschien deel van een verwekingsproces, maar nu ligt dat anders. Ik vind dit verhaal zelf zeer luguber. Ik moet de tekst misschien iets aanpassen, want het gaat echt wel over een babymeisje. Lees je de volgende versie ook nog eens?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk Lili lees ik je volgende versie. Alleen wacht even, lijkt me. Je zult nog andere reacties krijgen op je originele tekst. En ik vind je o zo dapper :-).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lilithx, ik herkende hem inderdaad al. Een knap stukje. Jammer dat hij over is gegaan tot het roven van een baby. Was hij maar gewoon clown gebleven. Overigens krijg ik het idee dat hij daadwerkelijk een onbedwingbare kinderwens heeft. Ik krijg niet de indruk dat hij een pedofiel is. Hoewel het inderdaad wat luguber is, blijf ik wel nieuwsgierig.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, slim van je. Ik had enkel de voorlaatste zin aangepast, dus dat heb ik nu even aangegeven. @Johanna, neen een pedofiel is het niet, maar ook een kinderrover boezemt mij angst in.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt. Ik wou dat ook niet bagatelliseren, maar ik twijfelde een heel klein beetje over zijn motief.
Hmm, ik probeerde nochtans zijn zorgzaamheid voor het kleine meisje duidelijk te maken. Misschien komt die niet sterk genoeg over op de lezer?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jawel, dat wel. Dat spreekt uit zijn zorg voor het kleine meisje. Alleen zoals je zelf al aangeeft, het is een vrij beangstigend idee dat iemand in staat is een baby te roven. Dus ongeacht hoe de omschrijving was, het schoot toch even door mijn hoofd dat iemand die in staat is een baby te roven in staat moet zijn tot van alles.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was even dat vorige stukje vergeten en begreep 'm niet, maar toen zag ik het weer voor me. Goed geschreven. Zeker iets om uit te werken tot een langer verhaal. Ik zou dan wel iets minder dicht op de huid van de hoofdpersoon gaan zitten, zodat de lezer wat meer adem krijgt. Deze stijl zou in een langere tekst wel wat benauwd worden voor deze lezer.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een beklemmend stukje. Wel goed geschreven. De andere clinicclowns geloven hem niet en een dag later staat de politie voor de deur. Hij heeft zelf dus door dat het ziek is wat hij heeft gedaan.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja dank je om het te lezen :) Ik denk dat mensen soms wel weten dat wat ze doen 'fout' is, maar soms zo'n overheersende drang hebben, dat ze het toch doen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al met al een sterk verhaal, sluit mooi aan bij #25. De daad komt goed over en voelt levensecht. Het idee doet me een beetje aan de film Raising Arizona denken. Ik ben in ieder geval stil...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hu, wat een enge man! ik kende hem nog uit je eerdere stukje en vind hem met baby nog naarder beklemmend idd, hoe hij haar koestert maar hij heeft idd geen schijn van kans hier onopgemerkt mee weg te komen

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, al met al, dat klinkt niet echt positief. Geeft niet hoor, maar zijn er dingen waarvan je zegt: dat kan beter? @schrijvenmaar: nee ik denk ook niet dat hij hiermee weg komt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangrijpend onderwerp. Zijn grote verlangen naar een kind voor zichzelf heeft iets vertederends. Zijn de mensen die kinderen hebben en ze verwaarlozen of mishandelen niet nog zieker? Als de HP haar heeft gevonden in de vuilcontainer dan is het eind goed al goed, toch? Bizarre discussie zou dat worden. Goed geschreven! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Lili, Ik heb me even laten drijven op je tekst zonder mij veel inhoudelijke vragen te stellen en dat voelde heerlijk. Pas na het lezen van een aantal reacties is de inhoud en de link met het vorige stukje weer tot me doorgedrongen. In eerste lezing heb ik enorm genoten, o.a. van je aanhef in de 2e alinea: 'maar nu het zover is, ben ik vergeten het stof af te nemen'. Heel eenvoudig maar zo attent geschreven en daar geniet ik dus van. Stiekem ben ik stik jaloers op zulke zinnen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Rynlandt. Zo'n groots compliment :) Maddbrug: dank je om even de tijd te nemen het stukje te lezen. Ja de man uit mijn verhaal heeft al heel wat verliezen geteld.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, ik herkende de cliniclown direct! Mooi stukje, dicht op de huid geschreven van deze psychopaat. Mooie slotzin ook, ik neem aan dat de hp inderdaad zelf ook wel weet dat hij 'ziek' is. Maar dat de drang sterker is dan zijn wilskracht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest even bij #25 mijn geheugen opfrissen, maar toen was ik ook weer helemaal bij de les. Wat een ijzersterk vervolg heb je daarop geschreven. Hoe ongelukkig ziek moet die man zich voelen om al jarenlang die kinderwens na te streven. En hoe twijfelachtig is zijn jonge geluk. Hij kan gevaarlijk worden. De spanning die je hebt opgebouwd werkt door. Lili, :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar zijn er dingen waarvan je zegt: dat kan beter?
Ik zou het niet weten. IJzersterk! Ook zelfstandig, zonder de herinnering aan een eerder stukje, blijft het prima overeind. Jaloers!