Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Week #29 - Slechte kerstgrap

Met een brede glimlach op mijn gezicht sluit ik de schuurdeuren en na nog even ruzie te hebben met het verroeste slot hoor ik de bekende *klik*. Ik word overmand door trots en zachtjes grinnikend loop ik snel naar de achterkant van het huis. Brrr! Zelfs met drie truien aan is het nog koud. Bij de deur laat ik mijn ogen nog een keer over het terrein glijden om er zeker van te zijn dat ik geen sporen heb achtergelaten. Niets opvallends. Ik zet mijn schoenen terug in het daarvoor bestemde hok onder de trap. Alles zo zachtjes mogelijk. Niet dat betrapt worden nou zo’n ramp zou zijn, maar toch. Het zou zonde zijn van de hele onderneming. Alle moeite. De achterdeur doe ik expres niet op slot. Mijn maag rommelt. Zal ik nog iets te eten pakken voordat ik weer mijn bed in kruip? Bijna schiet ik in de lach om mijn eigen stupiditeit. Even serieus nu Rosanne, spreek ik mezelf toe. Nog een laatste keer kijk ik de keuken rond en ik besluit dat het er perfect uitziet. Ik dim alle lichten, sluit zachtjes de keukendeur en loop op mijn tenen naar boven. Mijn adem ingehouden. Waarom slaap ik nou net op de zolderkamer! Op de overloop hoor ik mijn vader en mijn broers snurken. Wat een herrie! Maar het betekent dat niemand iets heeft gemerkt. Voor de badkamer twijfel ik nog even of ik naar de wc zal gaan maar uit angst dat er dan iemand wakker wordt doe ik het niet. Het zal nog maar twee uurtjes duren voordat iedereen opstaat. Ik kan niet wachten tot het hele huis wakker is en ik hun gezichten kan zien! Zullen ze er later wel om kunnen lachen? Snel berg ik mijn truien op en kruip ik weer in mijn warme bed. Wat zullen ze raar kijken! Mijn moeder zal zich kapot schrikken. Alweer enkele weken loopt ze te zeuren over de kerstdagen en dan komt ze er morgenochtend achter dat al het eten verdwenen is. Nou ja, de dieren verdienen toch ook een kerstontbijt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wel een rare streek van HP :) Ik betwijfel of ze er om kunnen lachen. Waarom heeft ze dat gedaan? Ik ben benieuwd naar de reactie. Ook naar de voorgeschiedenis.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B - Ik heb één zinnetje aangepast. De hoofdpersoon wil gewoon graag dat de dieren ook een mooie kerst hebben! De familie is inderdaad niet blij..

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vervoortk, ik heb je twee keer aandachtig gelezen en blijf bij mijn eerste indruk dat ik deze grap niet kan waarderen en daarom bots ik tegen je verhaaltje aan. Je hebt het vlot geschreven, werkelijkheidsgetrouw, dat dan weer wel :-).

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met Mili. Het lijkt me een streek van een jong kind, die wilt dat haar geliefde (huis)dieren ook een mooie kerst krijgen en meegenieten van de kerstboodschap. Maar ik denk niet dat je het zo bedoelt, dat merk ik aan enkele elementen, en als het inderdaad een grapje is, dan botst het bij mij eigenlijk ook een beetje.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was niet mijn bedoeling uiteraard! De HP heeft gewoon nogal een raar gevoel voor humor af en toe en snapt niet helemaal dat dit niet grappig is. Wel bedankt voor jullie reacties! Zou het helpen als ik de titel van het verhaal zou veranderen (wraak voor Flappie)? ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel grappig. Komt misschien omdat ik veel van dieren houd. Dit gezegd hebbende hoop ik wel dat de dieren het overleven. Mensenkersteten is nu niet bepaald geschikt voor dieren. (beroepsdeformatie :) )

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei,oei! De HP wordt geschrapt in het testament, als die nog een thuis heeft! Als wraak actie zou ik het beter kunnen begrijpen. Of het kind moet nog erg jong zijn, wat niet blijkt uit het verhaal. Het is m.i. een bewuste actie. Opbouwend geschreven, maakt mij als lezer nieuwsgierig en de ontknoping op het eind duidelijk. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vond het ook wel grappig. De familie niet. Die moeten nu wel gaan slachten. Dat krijg je met je diervriendelijke daad.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Vervoortk, creatief opgebouwd en een bijzondere 'grap' uitgehaald. Ik denk dat de moeder idd niet blij is met deze verrassing.. ;-) Leuk geschreven en :thumbsup: