Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verboden Verlangen schrijfopdracht #28

Verboden Verlangen Hoe heerlijk zacht en lief klinken die vogels, hoe oorstrelend het watergeruis tot het ontaard in een stoer watergespat nadat het van hoog naar beneden is gestort. Er is geen enkel verkeer te horen, geen auto’s die langs scheuren, geen motoren lawaai, geen vieze geluiden die het moreel laten kelderen tot ver beneden het vriespunt. Er is alleen maar rust, in de omgeving, als ook in de vrouw die als een traktatie deze week weer naar Intratuin gaat om haar lievelingen te kopen om voor te kunnen zorgen. Gelijk Adam en Eva in naakte eenvoud, ga je mee?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het nog niet helemaal ontcijferen. Ben benieuwd naar reacties van andere forumleden. Dit vind ik een erg mooi zinsdeel -geen vieze geluiden die het moreel laten kelderen tot ver beneden het vriespunt-

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het zijn wel mooie zinnen, maar het verhaal begrijp ik niet helemaal. Waar is ze? Verbeeldt ze het zich allemaal?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smalrac, er mag een aantal woorden aan elkaar en ontaardt is met een t. Dit terzijde, taalzeurtjes noemt men het hier, heb ik over je tekst na moeten denken. Zoals, wat ga je in de Intratuin kopen? Vogels? En waar sta je als je eerst watergeruis hoort en dan een ontaardend watergespat. En wat zijn de vieze geluiden? En waarom bloot en waarom trakteert de vrouw zich die in rust is? Je roept veel vragen bij mij op. Wil je het verklaren?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb problemen je tekst te duiden. Ik dacht eerst dat ze op een paradijselijke plek zat, toen juist het tegenovergestelde, of toch niet. Misschien mis ik iets of is er een deel weggevallen? Of droomt ze ervan?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf dat gevoel als ik in de Intratuin ben, en daar is een waterval bij de ingang. Hebben ze niet alle zoiets? Waar ik op doel zijn Adam en Eva, naakt daar aanwezig als 'droombeeld'. Vraag me af of dat de mensen erg zou afschrikken. Sorry voor het grammatica foutje, ik dacht zelf dat ik wel goed was in taalspelling...(-;

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Smalrac, hoewel ik ook soms moeite had met de woorden, pikte ik wel de sfeer op. Ik zou alleen wel "Ga je mee?" aan het eind weglaten. Of je moet eerder al duidelijk maken dat de lezer persoonlijk wordt aangesproken..

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier ben ik jaloers op: een bezoek aan Intratuin inspireert mij totaal niet! :( Met een verduidelijkend beeld erbij zou het een scene uit een reclame kunnen zijn. De Adam en Eva als een droombeeld kan volgens mij behoorlijk afschrikken, of het trekt juist nieuwe klanten aan? ;)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik dit verhaal las, dacht ik eerst dat het zich afspeelde in een of andere mooie natuurgebied. Ver weg van de bemoeienis van de mens. Komen we ineens bij de Intratuin terecht. Lol