Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #28 De molen aan de weg

Beste mensen. Ik ben hier nieuw op het forum en ik heb dit stukje tekst geschreven met het oog op het beschrijven van een situatie zoals in schrijfopdracht 27. Kom er net achter dat men al begonnen is met opdracht 28. Nu, ja. Hier mijn bijdrage. De molen aan de weg. De molen lijkt daar niet erg op zijn plek te staan, want hij staat er erg beschut bij. Achter hem staat een muur van op elkaar gestapelde appartementen en links en rechts staan groepjes bomen te dansen in de wind. De wind die de molen nodig heeft om zijn oude assen en wielen in vorm te houden. De molenaar probeert iedere ochtend liefdevol zijn beschermeling in beweging te krijgen. Door aan een grote wiel te draaien, brengt hij de kap in beweging, net zo lang tot de vier armen in de wind staan. Soms bedekt de beste man het naakte rasterwerk met een zeil, maar meer kan hij niet voor zijn pleegkind doen. De wind komt soms van achter het met ramen bedekte barrière, of anders van de groene hagen aan de weerszijden, die wel wat wind doorlaten, maar niet veel. Het beste hoopt hij op wind dat van over de weg komt, maar daar hebben ze een paar jaar geleden een rij jonge bomen geplant, die jaar na jaar hoger worden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor opdracht 27 lijkt me dit min of meer een mooie. Een goede tip zou kunnen zijn om nog een nieuw verhaaltje schrijven die overeenkomt met opdracht #28. Ik verwacht dat je dan meer feedback krijgt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel een mooie melancholieke tekst. Ik zie niet zo snel een verboden verlangen. Die alinea met al die balken zou ik schrappen of anders schrijven. Nu is het bijna een technische beschrijving, die de flow van je verhaaltje verstoort.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna en Ostinato Bedankt voor jullie feedback. Ik had deze verhaal inderdaad gemaakt voor opdracht 27, maar inmiddels zitten we al in 28. Ik zal me voortaan aan de desbetreffende opdracht houden. Het verlangen in het verhaaltje, is een verlangen naar wind. Dit was de tekst die bij me naar boven kwam, ook al is het niet een verboden verlangen. De alinea met de balken e.d. heb ik uit de tekst verwijderd. Ik weet niet of dit de gewoonte is op deze forum, of dat het de bedoeling is de oorspronkelijke tekst te laten staan.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Siv, Welkom op dit gedeelte van SOL. Ondanks dat we al verder zijn geef ik je toch mijn feedback. De tweede alinea beschrijft een handeling, die mocht niet toegepast worden in deze oefening. De eerste en derde beschrijft wel de molen. Toch vind ik het wel mooi omschreven.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Siv. Mooie omschrijving, zo melancholiek. En ja, dan wordt er ook nog een rij bomen geplant. Mooi.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv, Het is de gewoonte om de eerste posting niet aan te passen. Als je dat doet, wordt de discussie in de draad onbegrijpelijk. Het idee is dat we leren van elkaars teksten en commentaren. Een gewijzigde versie plaatsen we meestal in een reactie in de draad.