Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #28 - verboden verlangen

Ik wil, maar ik mag niet. Ik kan, maar ik mag niet. Ik kijk, en zelfs dat mag ik niet. Ik krijg het er op mijn heupen van. Letterlijk. De kilootjes komen erbij als ik er nog maar naar kijk. 'Één hapje kan geen kwaad.' zegt een stemmetje in mijn hoofd. Maar het kan wel kwaad. Ik voel dat ik opnieuw in oude gewoontes verval. Ik sluit mijn ogen en duw na een seconde mijn rechter ooglid naar boven. Stiekem piep ik tussen mijn wimpers. Wat ziet het taartje er lekker uit. 'Je kan het opeten en daarna snel naar de badkamer rennen. Zoals vroeger.' juicht het stemmetje me toe. 'Dan komen er geen vetophopingen naar je heupen. Die maken je alleen maar dik, dikker, dikst.' Wat moet ik toch doen? Ik ben te zwak om dit alleen te doorstaan. Ik ben een hoopje ongeregeld. Waar is iedereen toch naartoe op momenten dat ik ze nodig heb? Help me toch! H.E.L.P.! Ik zet een stap naar voor en ik kijk. Ik kom nog dichter en ik ruik. En dan grijpt mijn hand naar het taartje. Ik wil het niet. Ik mag het niet. En toch doe ik het. Mijn mond vormt zich rond het taartje en het is op voor ik het heb kunnen proeven. Ik loop naar de badkamer terwijl tranen over mijn wangen stromen. 'Yes, gelukt!' roept het stemmetje me toe. En ik, ik heb weer gefaald...

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig maar mooi. Kippenvel. Wat moet dat moeilijk zijn. Toch een paar kleine dingetjes. Less is more. Dus in plaats van Ik krijg het er op mijn heupen van. Letterlijk. De kilootjes komen erbij als ik er nog maar naar kijk. geef ik de voorkeur aan: Ik krijg het er op mijn heupen van. Letterlijk. In plaats van En dan grijpt mijn hand naar het taartje. Ik wil het niet. Ik mag het niet. En toch doe ik het. Mijn mond enz geef ik de voorkeur aan: En dan grijpt mijn hand naar het taartje. Mijn mond vormt enz. Snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het daar sterker van wordt. en je vermijdt iedere zweem van melodrama.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het verlangen erg goed opgeschreven. Ik las snel omdat ik wilde weten of ze zo sterk was om het taartje te laten staan. Helaas niet. Inderdaad met iets minder woorden wordt het krachtiger, maar ik heb het met spanning gelezen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het principe "show, don't tell" kan toepassen wordt het stukje tekst nog krachtiger. Lekker stukje!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het knap hoe je toch de spanning vast houdt terwijl je als lezer vanaf regel 2 al precies weet waar het over gaat. Grappig toch om te zien hoeveel vrouwen 'verboden verlangen' met lekker eten/snoepen associëren.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alweer zoetigheid! Je maakt de wanhoop en de teleurstelling goed zichtbaar, maar misschien zou je hier en daar wat economischer kunnen schrijven. Leg de emoties er niet te dik bovenop. Deze lezer had trouwens best een sprankje licht aan het eind van deze tunnel willen zien.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Henny Fortuin: Ik was niet zeker als het duidelijk was wat ik bedoelde met "letterlijk", dus heb ik inderdaad iets te veel informatie opgeschreven :) Ik zal het onthouden in de toekomst! @ Angelique en @Maddbrug: Dank je wel! Ik zal het onthouden in de toekomst. @ Bartsnel: Dank je! @ Johanna B.: Ik gelukkig ook niet persoonlijk :) Dank je! @ Ostinato: Dank je! Ik zal eraan denken in de toekomst. Als deze tekst uit meer woorden kon bestaan, dan kwam het terug goed met ze ;)