Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#28 In mijn dromen zie ik je gezicht

Vorige week een drukke week gehad dus niet erg actief geweest! Ik heb deze week gekozen voor een gedicht en jullie mogen (graag) best kritische noten toevoegen! Wil graag meer leren over de dichtkunst. ;) In mijn dromen zie ik je gezicht Het deken glijdt van je rug en je blote schouders onthullen de sneden in je hart die jij onzichtbaar maakt. Met geweld mijdt je mijn blik en je zachte ogen verraden het gevoel je ooit had dat jou nimmer weer raakt. Ze zijn erin gekerfd met een bot mes niemand die je hechten mag. Het is eruit getrapt met scherpe hakken niemand die voor je vechten mag Gepijnigd als ik je streel als ik je troost of je liefkoos. Bevrijding als ik je beveel als ik je vraag om weg te gaan Wat ik doen moet, want jij voelt haar pijn haar leegte, en ik voel jouw pijn mijn liefste.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond alleen de titel al mooi,, veel meer had het niet hoeven zijn :) Ik vind dit gedicht erg mooi en aangrijpend (want herkenbaar..), maar kan helaas niet zoveel met gedichten om er gericht feedback op te geven.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*mijd je 'het gevoel je ooit had' In bovenstaand stukje mis ik precies een 'dat' want ik heb het nu al enkele keren herlezen en ik voeg het telkens vanzelf toe. Zou je me even willen uitleggen wat je net bedoelt met je gedichtje? Want ik weet niet of ik het wel goed door heb. Ik begrijp eruit dat haar hart gewond is en dat ze dat wil verstoppen naar de buitenwereld toe. De HP wil haar troosten, maar dat kan zij niet verdragen, waardoor de HP zijn liefste nu kwijt is. Wie is 'haar' in dit stukje: want jij voelt haar pijn haar leegte Voor de rest weet ik niet goed wat te zeggen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik ben niet van de gedichten,het spijt me Maar ik probeer toch iets Hoe mooi ik de losse zinnen ook vind, hier haper ik: en je blote schouders onthullen de sneden in je hart Omdat ik denk dat je dat hart moet kunnen zien en dat ligt weer een stukje lager dan die schouders. Maar ja, misschien ben ik dan te mierenneukerig? Je vervolg vind ik weer prachtig, wat een mooie beelden: de sneden in je hart die jij onzichtbaar maakt. Met geweld mijdt je mijn blik

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De inhoud vind ik mooi. Wat ik minder vind zijn de rijmwoorden. Bij gedichten zijn daar geen regels voor, maar ik vind twee maal "mag" en "pijn" achteraan niet zo mooi. Ook struikel ik over het gezochte rijmschema. Voor mij loopt dit gedicht nog niet helemaal goed.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die t moet toch echt weg: Met geweld mijd je mijn blik (vergelijk: Boos loop je weg). Rare eigenschap van het Nederlands, twee verschillende werkwoordsvormen voor de tweede persoon tegenwoordige tijd: Jij loopt en Loop jij. Ontopic: ik vind het een verdienstelijk gedicht. Het woord 'pijn' komt wel erg vaak voor. Woorden als pijn, troost, liefde, leegte, zijn woorden die je misschien niet te veel moet gebruiken in een gedicht. Ze verliezen snel hun effect.