Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#28 Verboden verlangen

Ik vroeg: ‘Is het echt zoveel beter?’ Valerio maakte een wegwerpgebaar. Hij kneep zijn ogen toe, waardoor zijn donkere wimpers in het schijnsel van het kampvuur nog langer leken, en maakte een geluid dat het midden hield tussen neuriën en kreunen. ‘Het is niet te vergelijken. Het is nergens mee te vergelijken. Heb je ooit seks gehad?’ ‘Eh …’ ‘Tien keer beter!’ Zijn bleke gezicht leek van opwinding een beetje kleur te krijgen, maar dat was natuurlijk schijn. We hadden net gedronken. Ik keek naar de maan en voelde me beter dan ooit. Mijn mentor was blijkbaar in een spraakzame bui en ik wilde meer weten. ‘Maar waarom kan ik dan niet –’ ‘Het is te veel. Je zou letterlijk ontploffen van genot. Nou ja, bijna letterlijk. Maar het ergste is dat je daarna niets anders meer wilt. Sommigen veranderen in wilde beesten en gaan permanent op jacht. Anderen worden krankzinnig en zoeken het laatste einde.’ ‘Maar u hebt het toch ook geproefd?’ ‘Een keer, toen ik al meer dan tweehonderd jaar oud was. Ik denk er nog elke minuut aan. Jij bent vijfentwintig. Maagdenbloed is niet voor jou.’ Valerio wendde zich af en gooide meer hout op het vuur. Ik dacht aan de blanke hals van Maria, de dochter van de molenaar.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het zeer goed geschreven hoor, Ostinato. Ik wou gewoon even zeker zijn :) BTW, proficiat als winnaar van de foto-schrijfopdracht.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vampieren. Ze worden tegenwoordig vaak gebruikt, maar zijn ze tot het einde bewaard en zetten ze de lezer op het verkeerde been :), leuk geschreven.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, ben ik een fan van. Mooie tekst, mooie details, mooie spanningsopbouw!!! Als dank. En omdat ik het niet kan laten: youtube.com/watch?v=bw2KXX7WrOY Het is een filmpje van Anne Rice: de schrijfster van Interview met de vampier, waar weer een prachtige film van is gemaakt

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet zo'n vampierentype en las toch je verhaal tot het eind. Dat zegt wel wat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook niet zo'n vampierenfan. Toch heb ik het graag gelezen, dat komt denk ik door jouw stijl van schrijven. Want die is namelijk fijn.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je tekst heeft iets viezigs voor mij Ostinato. Is het het maagdenbloed? En ergens herken ik je niet. Van je vorige teksten. Waarschijnlijk ben jij knap veelzijdig :-). Dank voor deze intrigerende tekst.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed geschreven verhaal, Ostinato. Het gekke is, dat die blanke, lange hals van Maria van de molenaar me ineens zo aanlokkelijk lijkt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle complimenten :) Ik ben zelf eigenlijk ook niet zo'n vampierfan, hoewel ik de film Interview with the Vampire erg geslaagd vind. Ik hou wel van horror, maar niet zo van de horrorclichés: vampiers, weerwolven etc. Maar ja, vier keer een verboden verlangen verzinnen ... Ik kwam vanzelf op een vampier uit (na een mislukte poging over een man die zijn vrouw wilde vermoorden). @Mili Deze opdrachten zijn toch ook wel stijloefeningen. Ik vind het een uitdaging om steeds wat anders te proberen. Viezig, tja, ik ben nou eenmaal een dirty old man. Vampiers zijn al redelijk onsmakelijk, en dan haal ik er ook nog van die erotische associaties bij :P

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vampiers zijn al redelijk onsmakelijk, en dan haal ik er ook nog van die erotische associaties bij :P
erhm ... die liggen toch in het vampier zijn besloten?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato: ja, ik denk dat jij het antwoord hebt gegeven. Het bloed stond ineens aan mijn lippen daar waar ik het niet wilde weten of lezen. Ik merk dat ik primair op teksten reageer of eerder intuïtief. Het stoelt hoofdzakelijk op gevoel. Zijn we weer 'vieze vriendjes'?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker gruwelen met Halloween, heerlijk! U hebt, u heeft. Volgens mij mag het allebei maar 'u hebt' klinkt - bij mij - heel formeel. Verder niets meer aan doen. Tss, de dochter van de molenaar nog wel! :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Ostinato, wat vreemd dat de link niet werkte, zij geeft zulk heerlijk schrijfadvies. En hoe ze zich kleedt, helemaal in stijl. Fijn dat je gekeken hebt. Als het aan mij ligt zou ik mensen dwingen te kijken. maar ja, dat kan ik niet. dank ook voor je mooie tekst met blanke hals

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ook dit verhaal had ik nog niet gelezen. Ik hem niets met vampiers. Toch las het lekker weg.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom begin je de eerste zin met : "Ik vroeg?" Volgens mij kun je die twee woorden weglaten en zou ik het nog begrijpen. Wel een leuk idee, Vampiers.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny: Ach, ik formuleerde wat ongelukkig. Jouw link was wel goed, maar niet klikbaar. Anne Rice is kort door de bocht met haar adviezen maar wel lekker direct en stimulerend. @Tja: dank je wel @Indrany: Grappig dat je dat vraagt. Ik heb dat 'Ik vroeg' op het allerlaatste moment toegevoegd (had het verhaal al gepost), omdat ik dacht dat er verwarring zou kunnen ontstaan. Als je het weg laat, zou de eerste zin ook door Valerio gezegd kunnen zijn. Dat wilde ik voorkomen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze had ik niet niet gelezen, dus blij dat ik hem nog even tegenkom, Ostinato. Het wegwerpgebaar van Valerio terwijl hij zijn ogen toeknijpt. Dat soort dingen ga ik altijd nadoen om precies te begrijpen wat er bedoeld wordt. Geweldig. Ik blijf alleen malen over die allereerste vraag van de hp: 'is het echt zoveel beter?' Zoveel beter dan wát? Waarover hadden deze mannen het voordat ik midden in het gesprek viel? Eerst dacht ik dat het over seks ging (waarover anders praten twee mannen bij een kampvuur bij volle maan... :o), maar dat wordt verderop in het verhaal pas als vergelijking geopperd. Help me uit deze onzekerheid!!!