Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#28 - Buurman

Langzaam loopt ze langs zijn auto. Niemand kijkt. Het mes glijdt verbazingwekkend makkelijk door het rubber heen. Grinnikend loopt ze door. Ze verheugt zich nu al op morgenochtend. Vanaf de bovenverdieping kan ze zien hoe hij naar buiten komt. Het wordt een fantastisch gezicht. Hij gaat vast en zeker als een wilde te keer. Dat is schijnbaar zijn specialiteit. Thuis stopt ze het mes in de vaatwasser. Geen bewijs is zo mooi als schoon bewijs. Terwijl ze een biertje drinkt denkt ze over nog meer mogelijkheden om meneer de klootzak-buurman dwars te zitten. Dat zijn fiets morgenochtend ook verdwenen is staat vast. Die wordt inmiddels befietst door een of andere junk die ze vanmorgen in de stad tegenkwam. Dat zijn huissleutel met adreslabel aan de sleutelbos van de fiets vastzat was ook geen toeval. Alle kleine ongelukjes die hem de laatste tijd zijn overkomen waren zorgvuldig geregisseerd. En toch. Het voelt niet afgerond. De cirkel van wraak is niet rond. Er moet nog iets gebeuren. Het mes in de vaatwasser hoort in zijn buik te zitten. De buurman moet bloeden. Hij hoort te lijden. Net zoals zij, net als haar voorgangers.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel, Dank voor je reactie. Die buurman is niet echt een vriendelijk heerschap. Ik moet het nu natuurlijk niet gaan zeggen. Dat is nog te vroeg denk ik dan :) .

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een hekel gekregen aan die buurman en ik geef haar groot gelijk. Ik vond het genoegen waarmee ze haar wandaden beschreef erg vermakelijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begin van een spannende thriller. :ninja: Dit kan natuurlijk een verboden verlangen ook als resultaat hebben! Spannend geschreven, het maakt me nieuwsgierig. Goed middenin de handeling het verhaal begonnen, dit pakte me. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze geniet zo duidelijk, maar niet te nadrukkelijk van haar wandaden, dat heb je heerlijk geschreven. En het maakt inderdaad nieuwsgierig naar de voorgeschiedenis, en naar het vervolg.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven Johanna, goeie opening van een spannende roman. Ik denk dat de buurman het niet gaan overleven, maar wat heeft hij in hemelsnaam gedaan om zulke diepe wraakgevoelens over zich af te roepen? En niet alleen van HP, maar er zijn meer mensen (vrouwen?) die zijn bloed wel kunnen drinken. Ik kijk uit naar het vervolg! //Dat is schijnbaar zijn specialiteit// Ik haak hier even op het woord 'schijnbaar' maar weet niet goed waarom. Naar mijn idee past hier beter het woord 'blijkbaar'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO, Dank je, dat was ook wel een beetje de bedoeling. @Marietje, Dank je voor je reactie. Overigens denk ik niet dat ik ooit een thriller ga schrijven :) @Schrijvenmaar, Dank je voor je reactie. @Angelieke, Dank voor je reactie. @Jan P. Dank je voor je reactie. Befietst is vermoedelijk niet het juiste woord. Een berg kun je geloof ik befietsen. Niet een fiets. Ik voelde me alleen niet geremd om het zo op te schrijven. @Fata Morgana, Dank voor je reactie. Ik ga eens even nadenken over schijnbaar of blijkbaar. @Maddbrug, Dank voor je reactie. Verheugd heb ik even aangepast. En inderdaad deze jongedame voelt veel haat.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijden. Net zoals zij, net zoals haar voorgangers. Dit is voor mij een hint naar hoe verschrikkelijk slecht de buurman wel niet is, die zijn buren het leven zuur maakt op een vreselijke manier. (Ik denk om één of andere reden onmiddellijk aan verkrachting etc.) Deze buurvrouw laat dit echter niet zomaar gebeuren en neemt het lot in eigen handen, waardoor er ongelukjes gebeuren. Er moet volgens mij een komma tussen: drinkt, denkt - is, staat vast

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Johanna B. Een berg kun je geloof ik befietsen. Niet een fiets. Ik voelde me alleen niet geremd om het zo op te schrijven.[/quote] Als je een paard kunt berijden, dan is de opstap naar een fiets een kleine moeite! Ik reageer later nog wel. Nu geen tijd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven, Johanna. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat de buurman nu precies gedaan heeft. Vond het geniaal dat hij een sleutelhanger aan zijn fietssleutel had met daarop zijn adres. Een geweldige wraakactie! Ik zou alleen wachten met het mes... Ik zou nog even wat meer 'toevallige' dingen gebeuren.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanna, Als te keer gaan zijn specialiteit is, met waarschijnlijk dunne muren, dan vraagt ie erom. Uit het stukje wordt duidelijk dat de Rijdende Rechter net zo goed thuis kan blijven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gruwelijk boos, goed gedaan. Maar inderdaad, waarom? Dit stukje heeft een voorgeschiedenis die we willen weten! Ik vind de overgang van stevig pesten naar moordgedachten wel een beetje abrupt.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk stukje. Zonder te weten wat de buurman heeft gedaan moedig ik de hp al aan bij haar wraakacties!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, ik geniet altijd van wraakverhalen, al lijkt het me in praktijk het domste dat je kunt doen. De overgang van de tweede naar de derde alinea vin dik wat groot. Al kan dat aan het beperkte aantal woorden liggen. Ik kan me goed voorstellen dat op den duur de pesterijen onbevredigend blijken en ze op den duur bloed wil zien, maar van een kapot gestoken band naar een mes in je buik is volgens mij nog wel een hele stap

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allen, dank voor jullie reacties. Wat betreft de overgang. Dat abrupte van pesterijen naar het mes in de buik was eigenlijk (min of meer) bewust. HP kan een paar pesterijen naar zichzelf toe verantwoorden. Eigenlijk wil ze de buurman vermoorden maar dat is iets te strafbaar. Moord is voor haar een brug te ver. Binnen de veilige muren van haar eigen huis durft ze te fantaseren over het vermoorden van de buurman. @Dos, Is dat zo? Naar mijn idee praat mijn buurvrouw veel te veel. Bovendien praat ze onzin naar mijn idee. Dus waarschijnlijk doe ik dat ook? Balen... Zelfkennis, schijnbaar niet. @RichardOtten, Jouw buurman leeft nog? @Woodpecker, Naar mijn idee mag is de Rijdende Rechter bij ieder voorval welkom, hoe groot of klein ook. Geruststellende televisie. De hele wereld staat in brand, gelukkig hebben wij altijd een kleiner probleem die eigenlijk groter is dan echte problemen. Of zoiets.... Ps. Heel even Offtopic. Ik kan in dit onderdeel van het forum niet naar de tweede pagina navigeren? Niet met mijn laptop en ook niet met mijn mobiel. Daardoor kan ik de verhalen die op pagina twee zijn terecht zijn gekomen niet lezen. Hebben meer mensen hier last van?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ps. Heel even Offtopic. Ik kan in dit onderdeel van het forum niet naar de tweede pagina navigeren? Niet met mijn laptop en ook niet met mijn mobiel. Daardoor kan ik de verhalen die op pagina twee zijn terecht zijn gekomen niet lezen. Hebben meer mensen hier last van?
Johanna, dat probleem had ik ook, tot ik ontdekte dat het boven aan de pagina wel lukte. Graag gedaan. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@RichardOtten, Er stond geweest :) Dus ben jij of de buurman van woning veranderd. Of zoals in mijn hoofd een ander luguber verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny, helemaal jouw reactie gemist. Hierboven staat het eigenlijk al. Het verboden verlangen is dat ze haar buurman zou willen vermoorden. Het is niet waarschijnlijk dat ze dit ooit echt durft te gaan doen. Hartelijk dank voor de opdrachten en de feedback van de laatste vier weken. Tot januari!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel graag gedaan, Johanna, ik geniet van deze weken, maar het kost veel tijd. En ik draai nu een dubbele schrijfmarathon, dan wordt het haasten en dat wil ik niet. Tot in januari, ik verheug me erop.