Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #27

#27 De oranje gietijzeren pan met roestplek. Gesmolten spekvet en een pakje Bleu Band of Zeeuws Meisje als die in de aanbieding is. Na het zachte bruisen het gespetter, runderlappen glijden uit. Tijd voor een shagje of drie. De geur van geschroeid vlees, de gevulde mond met water die al een voorsprong neemt op een hap. De vork die draadjes uithaalt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijvenmaar, een vierde deel van een pakje boter, dat bedoelde ik over te brengen. Hahahaha ik zie nu pas dat je het ook kunt lezen zoals jij mogelijk las: na het derde pakje volgde een vierde pakje. Thnx voor je reactie!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'kwart pakje' Ik struikelde even over 'de gevulde mond met water'. Deed mij aan tandenpoetsen denken. Verder een bijzonder smakelijk stukje tekst!

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker stukje. Ook die drie shaggies tijdens het wachten vertegenwoordigen voor mij trouwens een (streng) verboden verlangen!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Pindarots, Jawel, ik krijg er honger van :) Maar, hoe korter het stukje, hoe nauwer het luistert.
Gesmolten spekvet en een pakje Bleu Band of Zeeuws Meisje als die in de aanbieding is.
Aan deze zin moet je sleutelen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh? Hebben jullie iets gelezen dat ik niet lees? Vierde pakje, kwart pakje? Doe een suggestie. Echte boter en een beetje olijfolie, eerste persing. Uitglijdende runderlappen is vermakelijk.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#27 De oranje gietijzeren pan met roestplek. Gesmolten spekvet en een pakje Bleu Band of Zeeuws Meisje als die in de aanbieding is. Na het zachte bruisen het gespetter, runderlappen glijden uit. Tijd voor een shagje of drie. De geur van geschroeid vlees, de gevulde mond met water die al een voorsprong neemt op een hap. De vork die draadjes uithaalt.
Een smakelijk stukje tekst, Pindarots. Een paar puntjes: die roestplek zal waarschijnlijk een plek op de braadpan zijn waar de emaille ontbreekt. De pan wordt nog steeds gebruikt, heeft dus niet jarenlang buiten in de regen gestaan. Dan zit er zeker geen roestplek op. Een echte braadpan is gemaakt van gietijzer. Die metaallegering is moeilijk aan het roesten te krijgen. 'of Zeeuws Meisje als die in de aanbieding is' zou ik weglaten. Het voegt niets toe en leidt alleen maar af. Zo zou je ook nog overbodig kunnen zeggen dat die boter bij de Aldi goedkoper is dan bij de Lidl. 'De gevulde mond met' water bekt niet lekker.' De mond gevuld met water', vind ik al beter. En waarom niet 'de mond gevuld met kwijl'? Speeksel is geen zuiver water.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hebben ook een gietijzeren pan met roestvlek in de kast staan! En deze wordt gewoon gebruikt. Heerlijk draadjes vlees. Ook deze komt op mijn boodschappenlijstje voor morgen, bij de tompouce, gedroogde tomaat en mijn kaascrackers! :p

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kleine typo, het is Blue Band. En het Zeeuwse Meisje leidde mij ook af. Er wordt m.i. een scene beschreven die zich op dat moment afspeelt. Het is dus bekend welke boter er wordt gebruikt. Ik krijg wel trek.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stukje, de toevoeging over de aanbieding vind ik mooi, het geeft de zuinigheid aan, maakt het voor mij tijdloos. 'de gevulde mond met water' vind ik ronduit lelijk. Het leidt af van de associatie die je (denk ik) wil oproepen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Marietje Heerlijk draadjes vlees. Ook deze komt op mijn boodschappenlijstje voor morgen, bij de tompouce, gedroogde tomaat en mijn kaascrackers! :p[/quote] Je draait nog eens een heel menu in elkaar! Mooi beschreven. Ik vraag me alleen ook af, net als Mili, of ik niet was mis. De meesten hier hebben het over de boter, terwijl ik met speklappen in mijn hoofd zat?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik kan ermee vooruit. @Lilithx, draadjesvlees is rundvlees dat een tijdje heeft staan pruttelen op laag vuur en daardoor zo gaar wordt dat het bijna als draadjes uit elkaar valt zodra je er je vork in prikt. Shaggies bestaan uit gerold vloeipapier met tabak erin. Een soort loempiaatje maar dan niet om te eten maar te roken. Een verboden verlangen voor @Fatamorgana.