Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#27 verboden verlangen

wekelijkse opdracht #27: verboden verlangen Wit. Helderwit dat pijn doet aan mijn ogen. De cursor knippert in de linker bovenhoek. Knip. Knip. Knip.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is wel een hele rare. Gebrek aan inspiratie of tijd gebruiken als inspiratiebron. Handig gevonden. Dit zou je mooi kunnen uitbreiden door er wanhoop en vertwijfeling in te mengen. Maar ja, daar had je de inspiratie en/of tijd niet voor. Leuke invulling. Maar wat is het verboden verlangen? Knip.Knip. Knip, is dat een van jouw onomatopeeën of de knip-functie in Pages van je iMac?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, het verboden verlangen naar inspiratie, en misschien is dat verboden omdat je eigenlijk geacht wordt iets anders te doen, zoals het huishouden of naar een vervelende vergadering. Inderdaad, originele invulling.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En 'de cursor knippert' is dan ook nog eens een handeling... Je hebt nog bijna een week. Schrijven maar, schrijvenmaar!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Al drie weken lang, sinds hier op de site voor het eerst de woorden Verboden Verlangen verschenen, word ik gekweld door de diepe wens een fantastisch, groots en meeslepend, volstrekt over de top, bombastisch, pathetisch, episch-poetisch verhaal te schrijven. In maximaal 250 woorden. Maar het mag kennelijk niet zo zijn. En wat niet mag, dat is verboden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie weet komt het nog. Ik zie het voor me. Een tragisch beeld. Een schemerige kamer, een enigzins moedeloze HP. En het witte papier met de cursor die knippert zoals een vinger zwaait om te duiden dat het niet mag. Een klein persoonlijk drama.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je reactie in # 7 stukken inspirerender dan je witte knipperlicht :-).
Maar Mili dat is volgens mij toch meer een monoloog, en niet de opdracht... zucht. :o Sterkte Schrijvenmaar... Een tip: laat het los, die diepe wens een fantastisch, groots en meeslepend, volstrekt over de top, bombastisch, pathetisch, episch-poetisch verhaal te schrijven. (Daarvoor heb je hoe dan ook véél meer woorden nodig, en geen opdrachtbeperkingen) SCHRIJF gewoon. Oftewel Schrijven Maar.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er komt een tijd dat de cursor veranderd in een letter, en nog één en nog één tot een fantastisch groots meeslepend verhaal. Niet over de top maar op de top....ooit. Dus hou vol en geef niet op. Originele invulling van de opdracht.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb momenteel niet veel tijd om de stukjes te lezen. Ik had jou uitgekozen en ik ben daar nu echt tevreden mee. Het is mooi dat je ook wanneer het even niet lukt, toch iets durft neer te zetten. Alle respect hiervoor en ik vind het heel moedig en sympahtiek. Laat het idee maar broeden als je er nog zin in hebt maar verzet je gedachten naar iets dat je werkelijk beroert als het nodig is. Veel geluk bij de volgende en laat je door niks dwingen, schrijven moet een behoefte zijn van jezelf. Met vriendelijke groet.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al drie weken lang, sinds hier op de site voor het eerst de woorden Verboden Verlangen verschenen, word ik gekweld door de diepe wens een fantastisch, groots en meeslepend, volstrekt over de top, bombastisch, pathetisch, episch-poetisch verhaal te schrijven. In maximaal 250 woorden. Maar het mag kennelijk niet zo zijn. En wat niet mag, dat is verboden.
Ik ben het niet met je eens. Volgens mij is het verlangen niet iets wat van buiten af op je weg komt, maar van binnen uit roept: die kant met je op, daar moet je heen. Dus asjeblieft, als dat verlangen zo sterk is, doe het, laat je niet beperken tot 250 woorden, schrijf dat verhaal dat geschreven moet worden, bombastisch? So what? Pathetisch? Nou en? Episch-poetisch? Asjeblieft: schrijf!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je had #7 iets moeten aanpassen. Dan had je precies wat je wilde schrijven. ;) Soms snakken we zo naarstig naar iets dat we niet zien dat het er gewoon al die tijd was. Niettemin hou ik ontzettend van je invulling. Gewoon iets heel anders dan men zou verwachten. En dan maakt het even niet uit of het goed of slecht is. De reacties die loskomen zullen je verder helpen denk ik. Succes. Ontzettend genoten. :)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan #7 kun je zien waar je inspiratie kunt halen. Uit je frustratie, bijvoorbeeld. Onderschat jezelf niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had er het verboden verlangen naar de inspiratie eruit gehaald. Ik vind het knap van je dat je ondanks je gebrek aan inspiratie toch wat weet en durft te plaatsen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank voor de vooral lieve reacties. Ik ging er vanuit dat het verlangen dat blad te vullen iedereen hier op zijn minst vaag bekend zou voorkomen. En ik ga er vanuit dat ik met een momentje rust in elk geval de volgende opdracht weer anders kan invullen. Wie weet komt het grote melodrama ooit nog -met een referentiekader vol elegische poezie en Depeche Mode moet er op een dag toch iets onverwachts uit mijn oernuchtere handen komen ;). (Johanna's voorstelling is trouwens angstaanjagend accuraat ... wat dat betreft is het al gunstig dat er deze week geen strom meer woedt)