Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht #27. Katinka, deel 4

Naast elk belknopje is een naamplaatje bevestigd. Zoveel namen die me niets zeggen, tot: Katinka Polderman. Het speakertje kraakt even, dan haar stem. De deur klikt van het slot. Deel 1 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 2 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… Deel 3 http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/…

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De opdracht is je weer in de schoot geworpen. Je afleveringen sluiten naadloos op elkaar aan. Een mooi verhaal met een schitterend slot. Het zat er ook aan te komen. Hoe zal het verder lopen? Misschien zie je een mogelijkheid om de feuilleton voort te zetten. Zou ik wel plezierig vinden. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, Deel 4 is veel langer en staat al klaar, maar bevat de nodige handelingen en dialoog - en kon ik nu dus niet plaatsen. Ik hoop dat de laatste opdracht de ruimte biedt voor het slotakkoord. :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel de spanning van de persoon bij het naamplaatje als zijn oog valt op de gezochte naam. En daarna wachten of ze thuis is en zo ja, of ze open doet. Echt heel mooi om in zo weinig woorden een beeld te scheppen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, janp. Een cliffhanger pur sang :) :thumbsup: Dat zal ons eens even leren geduld te hebben.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, Ik had liever het volledige verhaal geplaatst - heel de week aan zitten schaven. Voor mij is deze opdracht een lesje in geduld :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha, ik vroeg me toen ik de opdracht las al af hoe je je vervolg erin zou passen ... maar dit is wel een heel sterke oplossing, volledig in zijn eenvoud; je zet toch een heel gevoel neer in die paar zinnen; het onbekende, de spanning ... en wij moeten ook een weekje geduld hebben

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verlangen is voelbaar! Knappe invulling van de opdracht. :thumbsup: Ik hoop dat je de opdrachten nog lang met Katinka kan vullen! ;)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Katinka Polderman. Pol-der-man. Ka tin ka katinkapolderman Hoe langer ik op de naam kauw hoe meer ik de smaak van avontuur proef. Ik krijg er verdorie zelf een beetje kriebels van :o Ik wacht geduldig mee en hoop van ganser harte dat de volgende opdracht voldoende ruimte biedt. En anders plaats je deel 4 maar gewoon en dan krijg je hooguit op je lazer omdat je je niet aan de opdracht hebt gehouden :lol:

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ligt het aan mij dat ik steeds Katja Schuurman voor me zie? Jan: kort-maar-krachtige afsluiting! Ik vind je eerste zin hier wat stijfjes. 'Ik bestudeer de naamplaatjes naast de bellen'.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ligt het aan mij dat ik steeds Katja Schuurman voor me zie?
Volgens mij ligt dat niet aan jou Ostinato, ik heb de zelfde associatie, was me daar alleen nog niet van bewust totdat je het noemde! Ik denk dat daaruit blijkt wat een juiste (of onjuiste) naamkeuze kan betekenen voor je verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt het wel spannend. Misschien gek maar ik had me hier al de hele week op verheugd. Nu moet ik nog een week wachten :(

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Dank je wel voor je compliment.
Ik hoop dat je de opdrachten nog lang met Katinka kan vullen!
Ja, ze is nog niet klaar met hem. ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fatamorgana, je schreef:
Katinka Polderman. Pol-der-man. Ka tin ka
Allemaal bewust. Lo-lie-ta: de tongpunt daalt drie treden het gehemelte af. enz. :) Dank voor je reactie

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten,
Sluit me bij de rest aan. Hoop dat de afsluiting volgende week "verrassende wending" als opdracht heeft smile
Ik wacht de opdracht af, desnoods ben ik ongehoorzaam. Mijn verboden verlangen :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny,
Ik geloof dat ik van iemand een bosje bloemen ga krijgen (of eigenlijk nog liever een doos bonbons) Zal ik mijn adres doorgeven?
Pralines uit België? :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato,
Ligt het aan mij dat ik steeds Katja Schuurman voor me zie?
Dat is een kwestie van hoe woorden, namen zijn opgeslagen in het hoofd. Dat werkt met associaties. Een testje: 1. Wat is de kleur van een a-vier? 2. Wat is het tegenovergestelde van zwart? 3. Wat drinkt een koe? Het antwoord op vraag 3 is dus niet: melk - koeien drinken water en geven melk :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een janp-bijdrage waardig. Het speakertje kraakt even, dan haar stem. De deur klikt van het slot. Mooi, maar beschrijft dit geen actie/handeling?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, Ja, het is, niet direct benoemde, handeling. Deze opdracht ligt me ook niet, ik ben juist van de handeling en dialoog. Dank voor je reactie.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, Ja, het is, niet direct benoemde, handeling. Deze opdracht ligt me ook niet, ik ben juist van de handeling en dialoog. Dank voor je reactie.
Misschien is dit een oefening om uit je comfortzone te stappen dan? :) Kun je je nog die oefening herinneren met het trappenhuis, een jaar of zo geleden? Moet hier ergens op SOL staan. De beschrijving van de omgeving wordt gekleurd door de gemoedstoestand (en persoonskenmerken) van je hp. Mijns inziens leent deze weekopdracht zich daar bij uitstek voor ...

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste janpmeijers, ik vind dit zo subtiel neergezet. Vertel dit aan een zaal vol mensen, stop eventjes bij "tot", zo'n mooi momentje stilte en vertel dan verder. Zie je het voor je? Ik wel.