Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht 26 - Weekendje koude kant

"Hoi, wat ben je aan het doen?" "O hoi. Ik ben mijn tas aan het uitpakken. Kijk gister bij Didi gekocht." "Leuk. Mooie trui zeg." "Ja en weet je, het meisje in de winkel zei dat ie mij echt perfect stond. Volgens mij was ze zelfs jaloers." "O?" "Kijk en dit zijn mijn nieuwe schoenen. Prachtig he! De jongen in de winkel keek zo verliefd naar mij, toen ik ze aandeed. Hij zei ook, dat het wel leek alsof ze voor mij waren gemaakt." "Past mooi bij de broek die je nu aanhebt." "Ja, vond ik zelf ook al. Zo subliem bij elkaar. Heb ik ook echt een neus voor, dit soort kleding. Ik wil best een keer wat tips met je delen hoor. Daar heb je vast veel aan." Nou aan zelfoverschatting weer eens geen gebrek. Braak! "Zeg, maar wat vind je dan van mijn nieuwe jurk." "Prachtige kleur dat blauw, maar die kleur zou mij wel beter staan. Hadden ze hem ook nog in een kleinere maat? Deze lijkt me veel te groot voor mij." Mrs. Narcist in de bocht. Bloed drupt alweer onder mijn nagels vandaan.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha leuke dialoog! Ik kan de frustratie goed meevoelen! De laatste alinea, vanaf "De snol..." is wat mij betreft overbodig en legt teveel uit wat in de kale dialoog al zeer voelbaar is. Ook het tussenzinnetje halverwege [...aan zelfoverschatting geen gebrek, braak] legt iets uit wat ik als lezer zelf al snapte (en voelde). Naar mijn gevoel zou het nog krachtiger zijn zónder die uitleg.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks Fatamorgana. Ik begrijp wat je bedoelt . Ik vind dat soms lastig of iets teveel is of genoeg. Ik ga het aanpassen. Ik moet zeggen dat ik nu even niet weet of het verboden verlangen duidelijk genoeg spreekt. Hmmm. Bedankt voor je reactie en compliment.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit de reactie van Fata begrijp ik dat je hebt geschrapt. Op zichzelf niets mis mee, maar nu kan niemand meer Fata's reactie plaatsen. Ik vind de dialoog (nu) net iets te veel zweven. De relatie tussen de twee personages kan ik niet ontcjferen. (Vriendinnen, zussen, moeder/dochter?). Ik begrijp dat de hp als zwaarlijvig wordt bestempeld. Wat dan het "verboden" verlangen is, kan ik niet achterhalen. Een "verborgen" verlangen (slank willen zijn) kan ik ergens wel begrijpen. Verder, er worden woorden gewisseld, maar ik snap niet goed waar het heen moet. Alledaags, dat is prima, maar dat betekent niet dat je alle uitwisselingen moet opschrijven. Een dialoog in fictie moet een van de drie doelen: sfeer, plotontwikkeling of personage-ontwikkeling dienen, en liefst alle drie tegelijkertijd. Hier is dat zachtjes gezegd mistig naar mijn mening. Let voorts op je interpunctie. Ik mis nogal wat komma's.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, Ja niet handig om in de originele tekst direct te veranderen. Beetje dom ook, want misschien was het helemaal niet zo slecht :-) Ik zet het origineel weer terug. De relatie is schoonzussen. Is zeker niet duidelijk nu, ik ga de titel wel aanpassen, want daar twijfelde ik al over. Verborgen verlangen is de schoonzus wel kunnen wurgen, wegens haar altijd narcistische gedrag. Bedankt voor je feedback.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Manonos, Het verborgen/verboden verlangen is voor mij wel duidelijk, de dialoog spreekt voor zich. De uitleg in de laatste zinnetjes is mijns inziens overbodig.
Hadden ze hem ook nog in een kleinere maat? Deze lijkt me veel te groot voor mij."
Is een sterk eind. (Wat een arrogante trut denk ik dan als lezer :) )

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoelde niet te zeggen dat het slecht was of fout, hoor Mananos. Mijn commentaar was meer een suggestie en het was niet m'n bedoeling dat je het gelijk ging aanpassen. Dus goed dat je de oorspronkelijke tekst weer teruggezet, wijzigingen daarin moet je alleen doorvoeren als je er zelf van overtuigd bent dat het beter is. Dat het twee schoonzussen betreft had ik er oorspronkelijk niet uitgehaald, ik dacht aan twee vriendinnen, zussen, collega's. Is wat mij betreft ook niet zo belangrijk. Het gaat om twee vrouwen (zoveel wordt wel duidelijk ;), die kennelijk tegen wil en dank met elkaar verbonden zijn,

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekkere schoonzuster dan. Daar krijg je ook wurgneigingen van:) Het is wat mij betreft een realistische weergave van hoe sommige vrouwen met elkaar omgaan. Ik vind het een prettige dialoog om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk dialoog Manonos. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt ;). Ze zou eens goed met twee benen op de grond moeten worden neergezet! Volgens mij was het verboden verlangen van je HP om haar schoonzus eens goed de waarheid te vertellen (als de HP al niet ergere plannen in petto heeft...).
Nou aan zelfoverschatting weer eens geen gebrek. Braak!
Door deze zin raakte ik wat in de war. Ik dacht dat hij namelijk uitgesproken werd. Misschien kun je dit wat verduidelijken door de zin wat om te bouwen (bijv: Aan zelfoverschatting heeft ze weer eens geen gebrek zo te horen. Braak!)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik dacht eerst ook dat het om twee vriendinnen ging. Later niet meer. Als de een zo is, dan zouden ze beslist geen vriendinnen zijn. Het verboden verlangen is wel duidelijk. Ik vond het een vermakelijk stukje.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, maar naar mijn smaak ligt het er wel erg dik bovenop. Misschien ligt dat ook aan de opdracht en heb je in 250 woorden minder ruimte voor nuance.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@henny Misschien had ik ook wel meer nuance kunnen gebruiken hoor. Ik heb het verhaal in 10 minuten geschreven. Kwam direct zo bij mij omhoog. Misschien ligt het er ook wel dik bovenop, maar is een volledige weergave van mijn eigen schoonzus. Vandaar dat het waarschijnlijk ook zo snel omhoog kwam :-) Dit zijn dingen die zij gewoon tegen mij zegt. :puke: Dank allen voor de reacties.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De relatie tussen de 2 personen is mij duidelijk a.d.h.v. de titel. De braakneigingen krijg ik vanzelf tijdens het lezen dus die zin met zelfoverschatting mag wat mij betreft weg. Originele invulling van de opdracht, helaas naar waarheid lees ik! :eek: Ik zou de koude kant laten ontvlammen door dit te laten lezen! :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier weinig aan toe te voegen. Je zet het type mooi neer. Ik ben het eens met de mensen die vinden dat de laatste zin te veel cq. onnodige uitleg geeft. Goed gedaan, Manonos!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, maar naar mijn smaak ligt het er wel erg dik bovenop..
Wat een prachtige woordspeling, Henny!
merci ;)