Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 Verborgen verlangen - Zo stom!

‘Hé!’ ‘Wat?’ ‘Kom je?’ ‘Nee!’ ‘Wel, joh. Dan doen we het nog een keer?’ ‘Nee!’ ‘Waarom niet?’ ‘Omdat je zo stom doet!’ ‘Ik doe niet stom. Jij deed stom!’ ‘Wat deed ik dan?’ ‘Stomme bewegingen. Dan lukt het niet!’ ‘Dat was omdat jij het touw te strak hield.' ‘Echt niet!’ ‘En het ging ook veel te snel.' ‘Zeg dat dan.' ‘Dat ging niet. Ik had haast geen adem meer.’ ‘O! Nou, sorry dan.' ‘Oké.' ‘Kom op dan.’ ‘Ja, dit is zo stom. Het moet toch een keer lukken.’ ‘Ja! Ik wil het echt een keer lekker lang doen. Zoals met Mieke gisteren.’ ‘Mieke is stom.’ ‘Mieke is niet stom!’ ‘Wel!’ 'Weet jij waar dat stomme touw is?’ ‘Nee. Dat had jij.’ 'Nee, jij!' ‘Doe niet zo stom! Echt niet!’ ‘Ach, ze heeft zeker weer opgeruimd.’ ‘Ja, dat zal wel. Zo stom!’ 'Ma…ham! Mam!! Waar is het springtouw?’

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahaha ik kreeg de merkwaardigste associaties gaandeweg het lezen! Erg leuk, lekker veel vaart , het voelt als een potje pingpong. En naturel, zo praten kinderen inderdaad.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had halverwege al zo'n idee dat het om twee kinderen ging. Maar ik kon het touw niet plaatsen. Op het einde kwam het antwoord. Leuk verhaal, Conny. Ik haal er alleen niet het verborgen verlangen naar uit... Of is dat lang touwtje willen springen?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik eventjes aan SM tot moeders werd geroepen. Het verborgen verlangen is goed verborgen, ik heb m ook nog niet.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had vroeger een meisje in de klas dat heel goed kon 'springtouwen'. Wat een stóm kind! :) Dat verborgen verlangen had ik ook, maar mijn lange stelten zaten in de weg. (Nu ben ik er wel blij mee. Met die lange benen, bedoel ik :) )

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Conny, Stom toeval dat ik onlangs nog aan touwtjespringen deed. Ja echt. Vandaar dat ik vrij snel daaraan begon te denken terwijl ik je las. Mooie leuke eenvoudige levensechte dialoog.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Conny. Ik haal er alleen niet het verborgen verlangen naar uit... Of is dat lang touwtje willen springen?
Héél lang kunnen touwtjes springen... hoe gaaf zou dat zijn! Stom, hè? :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar gaan we naar toe in dit land wanneer er al een verbod gaat liggen op touwtjespringen. Lekker vaartje hou je er weer in

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niets aan bovenstaande toe te voegen. Realistische dialoog tussen kinderen. Het verboden verlangen haal ik er niet uit. Wel iets verborgens, dat nou weer wel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Conny, voor mij was het snel duidelijk dat het een dialoog tussen kinderen betreft omdat het woordje stom vaak valt. Maar ik zie ook dat je tot bijna het einde een gelaagdheid hebt ingebracht waardoor de lezer op veel minder onschuldige gedachten kan komen. Wat mij visueel een tikje stoort, zijn de nodige uitroeptekens. Ik lees je graag; je komt iedere keer met iets anders.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat je je lezers laat merken wat voor "dirty mind" ze eigenlijk hebben en gaandeweg het verhaal zich schamen over hun gedachten omdat het eigenlijk om twee onschuldige kinderen gaat. Of was ik de enige met die "dirty mind" ? :(

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee Angelieke, ik had in het begin ook een dirty mind. Dat ging snel over. Jammer dat het springtouw wordt genoemd Misschien: Waar heb je hem gelaten of zoiets?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel of niet noemen van het springtouw was een punt van twijfel, Tja. Toch ervoor gekozen het wél te doen. Het slechte zat slechts in ons hoofd.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je noemde het denk ik precies op het goede moment. Lugubere gedachten met een touw, maar ergens paste het niet in het verhaal. Gelukkig ging het maar om een springtouw en onschuldig touwtje springen. De rest is allemaal al gezegd. Leuk je te lezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Conny wat een geluk dat je dat sprintouw toch nog even wilde onthullen aan het eind... want die heftige ideetjes van Johanna B... geweldig hoor. Om te proesten!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me niet helemaal het vocabulaire om over wurgseks te praten (al heb ik daar geen ervaring mee -is wellicht ook stom); ik dacht aan vliegeren, ik weet niet wat dat over mijn mind zegt ... Ik kon in elk geval wel lachen om de nadrukkelijk opgelegde dubbelzinnigheid in de duidelijke kinderstemmen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ontdekking dat ik eigenlijk veel te braaf ben, is eigenlijk ook wel schokkend. :confused: Schrijvenmaar, het zou kunnen betekenen dat je eigenlijk op dit moment iets lichtvoetiger zou willen zijn?