Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 26 Verboden Verlangen, In uniform

‘Hallo, Klaas. ‘Hoe gaat ie? ‘Prima. En jij? Hoe staan de zaken er voor komende tijd?’ ‘Man, een gekkenhuis. Ik ben helemaal volgeboekt. Vaak tot middernacht.’ ‘Ik ook. Dat komt vast door al dat gedoe van afgelopen jaar. Weet je al hoe je het gaat doen?’ ‘Jazeker. Één knecht, sorry, medewerker zet ik een doos op zijn kop. Die moet de pakjes uitdelen. Die noem ik Pakjesman.’ ‘En wat als het een vrouw is? Daar krijg je gedonder mee, hoor.’ ‘Ja, misschien wel. Dan maar Pakjesmens. En de ander moet met pukkels op zijn gezicht rondlopen. Die heet dan Pepernootje. En de derde krijgt grijs haar. Ouderen moeten ook aan bod komen. Anders discrimineer je ze.’ ‘En jijzelf?’ ‘Ik zet een steek op mijn hoofd, net als Napoleon. Ik wil geen ongelovigen op stang jagen. En in plaats van een baard plak ik een snor op, anders lijk je zo op die griezels met lange baarden. Dat wil je toch niet? En die mantel is ouderwets. Ik wil in legeruniform.’ ‘Maar kerel, dat pikt toch niemand? Dan wil niemand je volgend jaar nog boeken.’ ‘Nou en? Dat hele feest loopt toch ten einde. Over een paar jaar wil niemand het meer vieren door die heisa. Dan wordt Kerstmis het grote kinderfeest.’ ‘Ja, wie weet. Alleen krijg je dan weer ander gesodemieter.’ ‘Wat dan?” ‘Nou dat arme hertje dat in de lucht de Kerstman met 5 keer zoveel kado’s voortsleurt. Dat is dierenmishandeling. Gegarandeerd dat er dan protesten komen van dierenactivisten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Grappig dat "pakjesmens" en inderdaad er blijft altijd iets te zeuren zoals dat hertje aan het einde. Ik weet alleen niet zo goed wat in jouw verhaal het verboden verlangen is omdat hij alles uitspreekt wat hij wil doen met Sinterklaas nieuwe stijl.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Leuk ingespeeld op de actualiteit. Ik snap alleen, net als Angelieke, niet wat het verborgen verlangen nu is?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen. Dank voor de reacties. Het verboden verlangen is het verpesten van het Sinterklaasfeest, met name door het legeruniform dat hij wil gaan aantrekken. Grote vraag: doet hij dat ook echt?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Ik zou heel veel kunnen zeggen, ware het niet dat ik me heilig voorgenomen heb me niet op te winden over dit zwarte-pietengedoe!! Lekker verhaal, Jules!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, en dan dat hertje. Ik geloof echt dat ik andere opdrachten moet geven, hier kan ik niks zinnigs over zeggen, behalve dat het plezier er af spat

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en geslaagde dialoog ( ik kan me de roering over zwarte piet overigens wel voorstellen, maar dat is off topic)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal dank voor de leuke reacties. Ik ben er blij mee en kijk weer met genoegen uit naar de volgende opdracht, a.s. woensdag. # Henny Fortuin: Als je met je opmerking bedoelt dat mijn verhaaltje vrij oppervlakkig is, ben ik het met je eens. Anderen kunnen vaak heel diepgaand schrijven (of hoe je het ook mag noemen). Daar heb ik veel bewondering voor.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Rudolph is vermoedelijk een alcoholist. Hoe komt hij anders aan zijn rode neus? Of discrimineer ik nu alle rendieren met een probleem? Of misschien alle alcoholisten? Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Hoewel ik het liever niet van mezelf wil weten, ik voel me wel een beetje opgefokt door de hele Pieten-discussie. Een bijzonder geslaagde satire.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal dank voor de leuke reacties. Ik ben er blij mee en kijk weer met genoegen uit naar de volgende opdracht, a.s. woensdag. # Henny Fortuin: Als je met je opmerking bedoelt dat mijn verhaaltje vrij oppervlakkig is, ben ik het met je eens. Anderen kunnen vaak heel diepgaand schrijven (of hoe je het ook mag noemen). Daar heb ik veel bewondering voor.
Nee Jules, dat bedoelde ik niet, dus dank voor je vraag en mijn excuses voor mijn beknoptheid. Ik zie het als mijn taak allerlei schrijfwijsheden naar voren te brengen, maar ik geniet alleen maar van al die leuke verhalen en heb geen diepzinnige opmerkingen. Het is als compliment bedoeld, dat zal ik er volledigheidshalve nu maar bij zetten. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# Johanna B. Ik merk dat je door mijn verhaaltje helemaal in verwarring bent geraakt. Ha, ha. Bekijk het gewoon maar als een onzinnig, lachwekkend probleem. # Hennie, dank je voor de uitleg.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) En laten we die elfjes van de Kerstman niet vergeten. Als dat geen kinderarbeid is, weet ik het ook niet meer. Leuke tekst.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, Ja dat klopt. En de Apocalypse of the First Worldwar die momenteel op de achtergrond klinkt helpt niet mee. Maar het was wel een mooi verhaal.