Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 Verborgen verlangen - Wat weet Joost?

‘Waar zijn jullie nou helemaal mee bezig!' ‘Joost!’ ‘Waar is die vent van je?’ ‘Joost! Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Wat wil je? Het is zowat middernacht!’ ‘Waar is Daniël? Daniël!’ ‘Daan is er niet.’ ‘Je liegt!’ ‘Hij komt zo. Hij is onderweg naar huis.’ ‘Ik sla hem op zijn bek als hij komt! ‘Maar…’ ’En jij bent ook een vals secreet!’ ‘Maar waarom dan?’ ‘Doe maar niet zo huichelachtig!’ ‘Maar, Joost...’ ‘Moet je nou mijn vader per se ook nog?’ ‘Hoe kom je daar nu bij? Kom, lieverd. Kom even zitten. Vertel nou eens rustig. 'Ze hebben steeds ruzie. Mama heeft het constant over Daan. Gaat niet goed, hoor, tussen die twee! Ik zweer het je. Het gaat hartstikke naar de kloten zo!' 'Misschien zitten ze gewoon even in een moeilijke periode, lieverd.’ 'Papa lult steeds over je: Fleurtje zus, Fleurtje zo. Ik word er strontziek van!’ 'Lieverd, ik zit niet achter je vader aan.’ ‘Ik heb van alles gehoord vanavond. Heb jij trouwens ook met mijn moeder liggen rotzooien?’ ‘Dat is privé, iets tussen mij en jouw ouders. Dat gaat je niets aan, Joost. Ik denk trouwens dat je je je geen zorgen hoeft te maken. In ieder huwelijk is er wel eens wat.’ 'Ik dacht dat Daan er zo aan kwam?' ‘Misschien is er wat tussen gekomen.' 'Ik snap m’n ouwe wel.' 'Wat bedoel je?' 'Nou jij. Zoals jij eruit ziet. Ik snap hem wel. Je bent best een lekker wijf.'

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst, welkom hier, Fenne. Mooie natuurgetrouwe dialoog, met een duidelijke stem van een puber en eentje van een vrouw van naar ik schat 20 jaar ouder.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, ik klikte het linkje onder je post aan. En ben direct een stuk bescheidener. Leonardo Pisano, auteur van 'Mosterd voor de maaltijd'. Blozend schat ik #1 op waarde. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je dialoog was al net zo interessant als je reactie op Leonardo Pisano, dat belooft wat. Welkom.
Dank je! Ik ben nieuwsgierig... Ben je een man of een vrouw?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je dialoog was al net zo interessant als je reactie op Leonardo Pisano, dat belooft wat. Welkom.
Dank je! Ik ben nieuwsgierig... Ben je een man of een vrouw?
Een vraag met een vraag beantwoorden?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fennevan Heemstede, Heb je een Friese voornaam? :D
Zeg maar Fenne. :) Dat "van" hoort bij Heemstede. De naam is een stuk Frieser dan ik. "Moedige beschermer" schijnt het te betekenen :) Ben er alleen nog niet achter waarvan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kostte mij de eerste paar keer moeite te ontdekken wie er aan het woord was. Door de reacties ben ik eruit gekomen. Grappige wending aan het eind.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kostte mij de eerste paar keer moeite te ontdekken wie er aan het woord was.
Schrijven zonder labels is lastig! Ik probeer ook steeds door taalgebruik duidelijk te maken wie aan het woord is. Gelukkig ben jij er hier uitgekomen, Bartsnel

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten! :) Na het lezen van de reacties mijn volgende vraag: Een puber tegen een volwassen bekende? Dat maak ik niet op uit het taalgebruik. Of het moet een agressieve puber zijn. In ieder geval een ingewikkelde situatie als ze ook nog met de moeder ligt te rotzooien. Ik heb het een paar keer moeten lezen voordat ik de setting begreep. Het intrigeert mij wel: hoe zit het nu precies? Graag lees ik in de volgende opdracht verder!