Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 Verborgen verlangen

‘Peter, kom eens bij die poort vandaan. Help me even de zaken op een rijtje te zetten. Ik kan dat gestuntel daar beneden niet meer aanzien. Dat moordt en dat hoert maar, ze gunnen mekaar het licht niet in de ogen en een minderheid heeft alles en een meerderheid heeft niets. Zo kan het niet langer... Ik weet dat ik in het begin grove fouten heb gemaakt en ik wil het overdoen. Kom eens met ideeën en sta daar niet uit je neus te eten.’ ‘Wel Vader, als ik U een goede raad mag geven, ik zou het zaakje niet meer onder water zetten en een enkeling laten overleven. Die was natuurlijk ook besmet en dat heeft hij later weer doorgegeven. Trouwens, onder water zetten is nu zo makkelijk niet meer. Toen was de aarde nog plat en beperkt tot wat ze nu het Midden-Oosten noemen. U had intertijd ook wat zorgvuldiger te werk moeten gaan en niet alles in een week tijd afraffelen, en vooral...’ ‘Ja-ja, zo kan-ie wel weer. Aan jou heb ik ook niks. Ga maar weer gauw terug naar je poort en laat ik je voorlopig niet meer zien.’ Goed personeel is heel wat waard, maar hoe kom je eraan? Het is te gek voor woorden... Wij moeten in ons bestand toch voldoende stervelingen hebben die zelf ook wel eens met dat bijltje gehakt hebben!? ‘Peterrr, hier komen... en haal die grijns van je smoel. Bezorg mij zo snel mogelijk een lijst van...’

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van dit soort verhalen. Jammer dat het zo kort is. Ik had graag willen lezen hoe Hij zijn beginnersfouten zou gaan corrigeren.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Volgens mij snakt de Vader naar z'n vrije dag. Hij klinkt wat overspannen. Voor een deel van dat lijstje had ie ook de AIVD kunnen bellen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dubbel. Curieus. Nooit last van. Even biechten. Je weet maar nooit.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van dit soort verhalen. Jammer dat het zo kort is. Ik had graag willen lezen hoe Hij zijn beginnersfouten zou gaan corrigeren.
Dat zou wel eens af kunnen hangen van de adviezen die Hij gaat krijgen van sommige stervelingen. Ik kan nog geen koffiedik kijken. Dank voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Volgens mij snakt de Vader naar z'n vrije dag. Hij klinkt wat overspannen. Voor een deel van dat lijstje had ie ook de AIVD kunnen bellen.
Dat ook. Maar Hij kampt met een kennisachterstand. Hij denkt aan 'deleten' maar weet niet hoe dat moet. Dank voor je reactie.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Alleen op zondag heeft Vader zijn vrije dan en dan mag er niet gewerkt worden. Je zult maar constant aan he hemelpoort moeten staan. Dan verveel je je ook dood. Dan maar beter een computerspelletje. Dan kan Peter behalve de lijst met onvrijwilligers zoeken, hem ook wat bij brengen. Had ik al gezegd dat ik het een mooi verhaal vind?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen op zondag heeft Vader zijn vrije dan en dan mag er niet gewerkt worden. Je zult maar constant aan he hemelpoort moeten staan. Dan verveel je je ook dood. Dan maar beter een computerspelletje. Dan kan Peter behalve de lijst met onvrijwilligers zoeken, hem ook wat bij brengen. Had ik al gezegd dat ik het een mooi verhaal vind?
Nee Tja, dat had je nog niet. Mooi dat je het een mooi verhaal vond. Dank.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben Aad en Eef ook al ergens zien passeren... wat een goddelijke verlangens toch. Mooi geschreven Dos!
Ja, met Aad en Eef is de ellende begonnen. Moet in Zijn Alwetende Wijsheid toch te voorzien zijn geweest, lijkt mij zo. Dank voor je reactie, Rynlandt.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Hij kampt met een kennisachterstand. Hij denkt aan 'deleten' maar weet niet hoe dat moet.
Misschien even zoonlief erbij roepen?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat Petrus aan de hemelpoort, dacht ik even toen ik dit goddelijke dosselijke verhaal las.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naast het feit Dos, dat je weer Goddelijk creatief bezig was, vind ik je mooiste zin 'dat moordt en dat hoert maar' :unibrow:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Hij kampt met een kennisachterstand. Hij denkt aan 'deleten' maar weet niet hoe dat moet.
Misschien even zoonlief erbij roepen?
Zou hij enige sjoege hebben van ICT?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat Petrus aan de hemelpoort, dacht ik even toen ik dit goddelijke dosselijke verhaal las.
Petrus stierf in 64. Sindsdien staat hij als portier aan de hemelpoort en controleert van elke asielzoeker het bewijs van goed gedrag, al 1950 jaar! (Tja) Maddy, dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naast het feit Dos, dat je weer Goddelijk creatief bezig was, vind ik je mooiste zin 'dat moordt en dat hoert maar' :unibrow:
Uit welingelichte bron weet ik dat Hij door jouw gruwelijke verhalen hier tot het definitieve besluit is gekomen dat er hier op Aarde iets wezenlijk moet veranderen. :unibrow: Mili, dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zie je maar weer, God is wellicht almachtig maar niet alwetend, toch heb ik er nog alle vertrouwen in dat het goed zal komen. Heerlijke invulling

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zie je maar weer, God is wellicht almachtig maar niet alwetend, toch heb ik er nog alle vertrouwen in dat het goed zal komen. Heerlijke invulling
Mij hebben ze geleerd dat Hij almachtig en in dezelfde mate wetend zou zijn. Goed van jou dat je er alle vertrouwen in hebt dat het nog goed komt. Hoop doet leven. Ik zou dan geen leven meer hebben. Dank voor je reactie, Dana.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je eerste alinea snapte ik niet. Maar door je tweede kon ik hem plaatsen. Goed geschreven. Origineel verhaal.
Fijn dat je even van je hebt laten horen, Anne.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vader heeft er een potje van gemaakt. Hij heeft niet opgelet, zijn volgelingen hebben er een chaotische onvriendelijke warboel van gemaakt en Hij greep niet in. En nu moet Peter het met een aantal stervelingen oplossen? In Godsnaam, het is ook overal hetzelfde.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vader heeft er een potje van gemaakt. Hij heeft niet opgelet, zijn volgelingen hebben er een chaotische onvriendelijke warboel van gemaakt en Hij greep niet in. En nu moet Peter het met een aantal stervelingen oplossen? In Godsnaam, het is ook overal hetzelfde.
In Godsnaam wordt veel kwaad gelegaliseerd. Dank voor je reactie, Johanna.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, Dit vond ik echt erg leuk en origineel. Heb met veel plezier je verhaal gelezen. Ik durf het bijna niet, maar wil toch een dingetje nog kwijt. Ik vind "mekaar" niet zo goed. Voor mij klinkt "elkaar" beter.