Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #26 - In de tuin

 

‘Aad! Joehoe, Aad!’
‘Hier!’
‘O, je zit in de schaduw.’
‘Ja, het is lekker koel hier. Waar kom jij vandaan?’
‘Ik ben een stukje gaan lopen. Gewoon een beetje de omgeving verkennen. Het is mooi hier, hè?’
‘Ja, heel mooi. Ben je naar de rivier geweest?’
‘De wat?’
‘Het water.’
‘Ja, ik heb eerst een heel eind langs de oever gelopen, en ik kwam bij een plek waar het water opeens een eind naar beneden viel’
‘Een waterval.’
‘Heet dat zo?’
‘Nu wel.’
‘O, oké. Anyway daar kon ik dus over het water lopen. Ja, over stenen die in het water lagen hoor, haha, nee, stel je voor!’
‘Nog mensen gezien?’
‘Laat me nou even vertellen.’
‘Jij hebt altijd zoveel woorden nodig.’
‘Nee, ik heb geen mensen gezien. Volgens mij zijn we echt alleen hier. Wel veel van die eh…, die zo zonder benen over de grond kronkelen?’
‘Slangen?’
‘Precies, slangen.’
‘Zeiden ze nog iets?’
‘Nee, deze keer niet. En wat heb jij eigenlijk allemaal gedaan?’
‘Niet veel. Woordspelletjes. Een beetje in het gras gelegen.’
‘Hoe hou je het uit? Ik zou sterven van verveling!’
‘Ik geniet juist zo van die rust.’
‘Aad, weet je wat ik zou willen?’
‘Ja, dat weet ik, Eef, daar hebben we het al over gehad, maar je weet dat dat niet mag. Daar was hij echt heel duidelijk over.’
‘Ja, maar ik zat te denken. Als ik er nou een lekkere taart van bak, denk je dat het dan wel mag?’

 

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel het een grappige dialoog is. Een wereldvreemde en iemand anders die een gesprek voeren. Ik tast volledig in het duister. Mis ik iets? Waarvan moet een taart gebakken worden? En van wie mag het niet?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm. Lastig raadsel. Een marihuana-verslaafde die door het vele blowen vergeetachtig is geworden en een space-cake wil bakken, maar dat niet mag van de dokter? Ah, ik weet het! Zo is de ellende begonnen! Zeer vermakelijk, Bart.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Bart, dit is ook voor mij een moeilijke. Ik vind de dialoog wel leuk maar voorlopig ontgaat er mij ook iets, denk ik. Het lijkt mij beter dat ik hem morgen nog eens opnieuw ga lezen. Ik moest wel denken aan 'de stratenmakeropzeeshow' of aan 'Sesamstraat', ik weet zelf niet waarom... maar dat lijkt natuurlijk nergens op. Maar niet getreurd, ik houd wel van wat raadselachtigheid. Morgen zie ik misschien het licht! Aha... Ostinato zijn commentaar zie ik nu... die is weer slimmer dan ik! Dat is'm. Appeltaart - eefje - juist Adam - wat stond jij daar leuk in je blootje!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga 'm toch echt niet verklappen, Johanna. Ik weet zeker dat het mysterie snel wordt opgelost.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch geen taart van mensenvlees hoop ik? Of is het het verbod die je jezelf hebt opgelegd om geen " te gebruiken? Ook de woordspelletjes die hij graag doet en de woorden die zij niet weet hebben misschien met het verboden verlangen te maken. Zoals je al leest Bartsnel ben ik er ook nog niet uit. Maar leuk om te lezen was het wel.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, tegen jou kan ik alles zeggen, toch? Ik vind de liggende streepjes voor de zinnen visueel nogal aanwezig. Qua mysterie is het geen driekoningentaart, waar de ene die duidelijk meer van het pad af is dan de ander, zich in een boon zou kunnen verslikken. Kan het een brandneteltaart zijn? Het is laat, ik ga er over nadenken Bart.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik maar denken dat ik 'm veel te snel weggaf! Wel leuk dat het ook zonder referentiekader overeind blijft :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou er niet zo van, bartsnel. En toch vind ik het zeer geslaagd in het kader van de opdracht. Die vraag over de andere mensen, die past eigenlijk niet zo.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, jij mag alles zeggen!* Ik kreeg de vorige keer veel aandacht voor de plaatsing van mijn aanhalingstekens, wat de aandacht voor de inhoud een beetje afleidde. Deze vorm heb ik uit een verhalenbundel van Roddy Doyle. Ik ben het wel met je eens hoor en het valt hier meer op doordat het allemaal korte zinnetjes zijn. *en de anderen natuurlijk ook.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smaken verschillen, Woodpecker, dat is geen probleem, en des te blijer ben ik dat je toch geslaagd vindt Mag ik vragen waar je precies niet van houdt? Bedankt voor de tip. Daar ga ik nog over nadenken.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt een soort raadsel. Vooral de namen storen me. Maar nogmaals, binnen deze opdracht van 'Verbogen Verlangen' vind ik het zeer geslaagd. Petje af.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook een puzzeltje. De tekst zit vol met aanwijzingen en als je het ziet, sla je jezelf voor je kop. Wel typisch een tekstje voor mensen die het bijvoorbeeld leuk vinden om te discussiëren over de Lekkerkerkerkerkerkerkerker.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, Ostinato. Maar bij een puzzel moet je het wel strak houden, vind ik. En dan past in dit geval de vraag over andere mensen niet.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaaaa met dank aan Ostinato en W Rynlandt ontdekte ik ook de clou... Bij opnieuw lezen is ie pas echt leuk inderdaad! Goed gevonden. Wat ik een beetje lastig vind is dat ik af en toe moeilijk kan volgen wie er aan het woord is. Ik zie hier en daar wel verwijzingen maar mis een beetje de eigen unieke stem van de HP's . Maar al met al een zeer vermakelijk verhaaltje! (als je de clou kent) ;)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij moet met een hoofdletter! Mijn vrouw doet er altijd een beetje kaneel over en een paar rozijnen erin. Inderdaad grappig. :nod:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei! Het begin. Ze gaat die taart natuurlijk bakken en we weten allemaal dat ze haar verlangen niet erg lang verborgen zal houden. Gisterenavond zat ik nog in Genesis te lezen, grappig dat er nu een hertaling staat bij de weekopdrachten. Ik vond het een leuk stuk. Zou Hij de misstap meteen opmerken of pas als de taart gaar is?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha! Ik vond hem, om heel eerlijk te zijn, net iets te langgerekt, maar ik zie in de reacties dat het voor velen nog niet genoeg was ... wonderlijk. Aad in een tuin vol dingen die nog benoemd moeten worden? Hoe kan dat anders ... In elk geval origineel en grappig ... "als ik er nou een taart van bak" ... ik lach nog steeds :).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
bartsnel, Origineel :) (noot: pas nadat Eva (Eef) de appel heeft genomen, verandert het meest sluwe dier in een slang - als straf Genesis 3)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
bartsnel - bron: uit mijn hoofd.:) Het beest dat Eva verleidt heeft ledematen, die worden hem afgenomen, zodat hij voor altijd door het stof moet kruipen. Even opgezocht: God, de HEER, zei tegen de slang: ‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan, het vee zal je voortaan mijden, wilde dieren wenden zich af; op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, je hele leven lang.' Genesis hoofdstuk 3, vers 14

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook een mooi verhaal, maar de versie waarin de slang Eva verleidt is volgens mij toch wel breed geaccepteerd. Je houdt me wel scherp!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtige uitwerking. Ik krijg gewoon een minderwaardigheidscomplex op dit forum. Heel mooi, heel origineel. Waar is dat boek dat ik van je wil lezen?