Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 – Verborgen Verlangen/ Altijd weer (2)

Altijd weer (2) 'Vergeeft u mij mijn onbeleefdheid. Wilt u er ook een?' 'Nee. Ik bedoel...nee, dank u.' 'Als u liever een ander merk heeft, u hoeft het maar te zeggen. Dat is zo geregeld.' 'Dank u. Ik rook niet.' 'Wilt u misschien iets te drinken?' 'Water. Graag... alstublieft.' 'Haal een karaf koel water voor meneer Bravo!' 'Si.' 'Het komt eraan.' 'Dank u.' 'Het is niets. Weet u dat het prachtig weer is? Ik vermoed dat in een dorp als het uwe, op een zondag zoals deze, nu iedereen buiten zit. Ze zullen zich afvragen waar u bent, denkt u niet?' 'Misschien wel. Ik ben niet zo belangrijk.' 'Kom, kom. Niet zo bescheiden, dokter Bravo.' 'Ah, gracias adjudante. Schenk een glas in voor meneer.' 'Dank je. Ik roep je wel als ik je nodig heb.' 'Waar was ik? Oh ja, bescheidenheid. In ieder geval zal uw vrouw zich zorgen maken. En uw zoontje. Hoe oud is Miguel nu? Zeven jaar?' 'Bijna.' 'Bijna zeven. Bijna zeven. Weet u? U kunt vanavond weer bij hem zijn. Het is allemaal niet persoonlijk, dat bezweer ik u, maar de kolonel ziet graag resultaten. Als u mij drie namen geeft, of goed, laten we zeggen twee, laat ik u naar huis brengen. Naar uw vrouw en kind. Nou?' 'Sorry, maar zoals ik uw mannen al gezegd heb; ik hou mij niet bezig met politiek.' 'Jammer. Verrekte jammer. Ik ben geen onmens, weet u? Maar ik moet met resultaten komen.' 'Adjudante!' 'Si.' 'Op de lijst! Morgenvroeg.' Vervolg op: http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/weke… Maar wel met een ander verborgen verlangen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Dank je. Ik heb al een idee voor het volgende 'Verboden Verlangen'. Hangt natuurlijk wel van de concrete opdracht af.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het verborgen verlangen van de HP zit in het verrot willen schelden en slaan van zijn belager. Mooi vervolg op het vorige verhaal. Met een prettig te lezen dialoog.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvengeluk, Dank je. Maar het verborgen verlangen ligt bij de ander.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog Woodpecker. De gemaakte vriendelijkheid en de onderhuidse psychologische druk heel mooi verwoord. Leuke voortzetting van je vorige verhaal. Graag gelezen en herlezen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, W Rynlandt,
De gemaakte vriendelijkheid en de onderhuidse psychologische druk.
:) Daar was het me vooral om te doen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ryn was mij te vlug af en heeft het al verwoord. Deed me denken aan nazitechnieken die ik in boeken las. Het wrede einde: 'Op de lijst!' Waarom heb je voor 'Bravo' gekozen voor de dokter? Pure spot?

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Milli, Dank je. Bravo is een veel voorkomende naam in die contreien. Volgens mij heeft de naam ook iets met moed te maken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik terecht te zijn gekomen in een gesprek tussen een kruiperige restauranteigenaar en een zeer gewaardeerde gast. Al snel bleek dit niet bepaald het geval te zijn. Ik geloof dat mijn eerste interpretatie toch prettiger geweest zou zijn voor HP. Knap verhaal weer. Maar Woodpecker, haal je HP weer van de lijst? Dat lijkt me beter.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het sterk, Woodpecker, maar ik vraag me wel af of het zonder het vorige verhaal duidelijk genoeg zou zijn. Qua vervolgopdracht zit je denk ik wel goed. Na de monoloog en de dialoog, lijkt me een trilogie voor de hand liggen :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven, Woody. De dreiging blijft wel heel lang onderhuids, bijna onzichtbaar - de voorkennis van jouw #25 helpt.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Johanna B,, Dank je. Of de hp weer van de lijst gaat hangt uiteraard van de volgende opdracht af.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag bartssnel, Dank je.
ik vraag me wel af of het zonder het vorige verhaal duidelijk genoeg zou zijn.
Een terechte vraag. Mij lijkt van wel, maar ik ben verre van objectief. De trilogie? De zware last om dat mogelijk te maken, drukt op de schouders van Henny.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Ostinato. Het onderhuidse dat was wel de bedoeling, ja. Zie #5 en #6. Ik had een Zuid-Amerikaanse tegenhanger van Hans Landa (Inglourious Basterds) in gedachten.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed vervolg en alweer goed geschreven. Godlof heb ik nooit onder zo'n dictatuur hoeven leven, maar ik kan me voorstellen dat het zo gaat: een klein beetje druk, nog meer, dreiging dat je gezin wat wordt aangegaan. Ik zal het vervolg ook lezen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
akelig onderhuids; goed weergegeven (althans, ik heb er geen ervaring mee, maar het komt zelfs bij mij onder de huid, dus dat is goed gedaan) vond het goed te begrijpen zonder je vorige bijdrage, trouwens sterker nog; vind het meer een tweeluik dan een vervolg, nu ik hem erbij gezocht heb

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, De dreiging is idd 'akelig onderhuids' zoals in #17 staat. Goed geschreven (leuk dat je voor een vervolg hebt gekozen) ;)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Dank je. Dan ga ik voor jou m'n best doen op een derde luik :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Dank je. Zo'n vervolg. Ja, dat niemand anders daar aan dacht :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Dank je. Hoe het eindigt hangt natuurlijk allemaal van de volgende opdracht(en) af. Zo gaat dat in een dictatuur.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag bartssnel, Dank je.
ik vraag me wel af of het zonder het vorige verhaal duidelijk genoeg zou zijn.
Een terechte vraag. Mij lijkt van wel, maar ik ben verre van objectief. De trilogie? De zware last om dat mogelijk te maken, drukt op de schouders van Henny.
Hahaha, ik moet de opdrachten van te voren inleveren, dus kan niet meer wijzigen. Maar ik denk dat de volgende opdracht geen enkele belemmering zal inhouden

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk. Daar kan ik je dus op afrekenen }) Oh ja, of jij mij :o
Ik zei het toch al eens, dat jij voorkennis hebt. :)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk. Daar kan ik je dus op afrekenen }) Oh ja, of jij mij :o
Ik zei het toch al eens, dat jij voorkennis hebt. :)
De opmerking van Henny was eigenlijk bedoeld als 'reversed psychology'. Hadden we zo afgesproken. Mooi K, dat jij daar niet intrapt :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bovenstaande gaat aan mij voorbij, maar je dialoog vind ik sterk. Zo onderkoeld, zo heftig. Het grijpt me naar de keel en de vrouw is wonderbaarlijk sterk. Of lijkt dat alleen maar zo?