Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#25:

--

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok, geen monoloog. Excuus :P Ik vond deze opdracht echt héél ingewikkeld (en iets met tijdgebrek), maar vond dat ik op de valreep van dinsdagavond toch nog wel een poging moest wagen :P

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geeft niks. Er zijn er meer hier die geen monoloog heb. (Ik ben ook schuldig ;)) Ik vind het een mooi gedicht. Ik snap alleen de witregel tussen de vingers en de lippen niet. Een mooi poging Gayalnidiya :).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet het eigenlijk ook niet. Als hij er meteen achteraan stond, stoorde het me dat het niet echt rijmde of geen kloppende klank had. Zo los kon het wel, vond ik :) Maar eigenlijk, niet echt over nagedacht.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vind het wel een monoloog. Wel een beetje sneu voor haar dat hij haar niet ziet staan. Je moet niks, hoor. Je mag alles. O nee, dat ook weer niet.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mjah, bij een monoloog denk ik in elk geval aan een andere vorm dan dit. Eerder iets cabaretesk oid. Met oplopende vurigheid, opinie, etc. Het idee wat ik had vond echter niet genoeg ruimte, en toen werd het dit. De laatste zin heb ik overigens weggehaald voordat ik het plaatste, maar zou wellicht de context beter verklaren (en verzwaren): Als ik voor jou je alles was En jij mijn allerliefste moeder

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles wordt m.i. gezegd door dezelfde persoon, die ook de 'ik' is, en het speelt zich allemaal in dezelfde tijd af, dus volgens mij voldoet het aan de regels van de monoloog. En ik zie ook een verlangen. Ik zie alleen niet zo goed dat dat een verboden verlangen is. Maar je hebt dan weer wel een hele leuke nieuwe avatar :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ohja, zie je,ik wist dat ik iets vergeten was. In mijn hoofd klopte het wel: een kind dat verlangt naar de kleinste aanraking, maar dat aan zijn verzorger geen bestaansrecht ontleent. (het mag er niet zijn) De avatar hoort bij mijn nieuwe jaarproject ;).

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gayalnidiya, Het is wel een monoloog, maar: 'Kijkend'; 'Luisterend'; 'Troostend'; 'Helend'. Zijn alle tegenwoordig deelwoord. En dat stokt (zie ook interview met Carolina Trujillo in 'schrijven magazine'). Ik heb beter van je gelezen, Gayalnidiya. Kortom, werk aan de winkel! Morgen een nieuwe kans :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I know :) (En fijn dat je het verschil ziet, ik was niet eerder zo ontevreden als dit keer). Gelukkig blijven we nog heel de maand aan het verboden verlangen gebonden. Jullie mogen wel Gaya zeggen hoor :-)