Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verboden Verlangen Opdracht No 25

Vorige week was het twee jaar geleden. Een blik op de kalender en opeens wist ik het. Ik kon het bijna niet geloven, maar toch 2 jaar! Eerst gingen de dagen als stroop voorbij en was je constant in mijn gedachten. Nu lijkt de tijd voorbij gevlogen. “Misschien tot later”, zei ik, in de hoop dat je nooit meer terug zou komen. Jouw roep werd wel zachter, maar verdween nooit echt helemaal. Ik heb mijn momenten van zwakte gekend, maar ik heb jouw verleiding kunnen weerstaan. Ik heb er geen spijt van dat ik je heb laten gaan, maar toch...Iedere dag zie ik je voorbij gaan. Ik ruik jouw geur op de adem van mijn baas en op de kleren van vreemden in de trein. Je bent geen deel meer van mijn leven. Je bent iets van vroeger, van een andere tijd. Een afgesloten hoofdstuk van een boek op de koffietafel. En daar ben je altijd aanwezig. Koffie. Zonder jou. Ik haat je. Ik mis je. Ik lieg tegen iedereen. Ik doe net alsof ik nooit naar jou verlang. Ik lieg tegen mezelf. Ik lieg tegen jou. Misschien geloof jij mij op een dag. En dan kan het boek dicht. Dan kan het boek weg in de kast op de bovenste plank, waar ik zonder krukje niet bij kan. Dan kan ik zonder weemoed kijken naar een brandende lucifer als ik een kaars aansteek. Dan kan ik verder. Wie weet, misschien over nog twee jaar..........

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke monoloog Ravan. Technisch en inhoudelijk erg goed gedaan. Een klein dingetje: aan het eind gebruik je 2x 'het boek' vlak na elkaar en dat stoort mij een beetje. Je kan die twee zinnen makkelijk laten versmelten denk ik. Maar zeer zeker een plezier om de dualiteit in zijn (of haar) gevoelens te lezen. Mooi gedaan.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien geloof jij mij op een dag. En dan kan het boek dicht.
Dit begrijp ik niet. En de puntjes op het eind. Echt, drie is eigenlijk al te veel. Maar verder prachtig, mooi, die dualiteit, die tegenstellingen, die verwarring, heel mooi

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar zat ik ook een beetje mee. Kan het boek écht dicht als zij de leugen gelooft dat hij over haar heen is? En als het dat voorbij is en het boek is dicht, waarom moet het dan zover worden opgeborgen? Over twee jaar? Ik denk het niet... Misschien is dit zo'n gavel waar de HP zelfs de schrijver voor de gek houdt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is onmogelijk om te voorspellen hoe de situatie over twee jaar is. Ik hoop voor HP dat het leven er over twee jaar beter uitziet. Het enige wat mij dwarszit is het waarom? Waarom wil HP niet meer?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je reinste zelfkastijding, hef het verbod wat je aan jezelf opgelegd hebt op HP, geef toe aan je verlangen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Ik ruik jouw geur op de adem van mijn baas en op de kleren van vreemden in de trein.] Dag Ravan, welkom. Bovenstaande zin vind ik knap vreemd. Je uitgesproken liefde voor de ex daarentegen sterk uitgedrukt.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn gevoel is dat dit verhaal doelt op een verlangen naar een sigaret, eerder dan een persoon. Althans, dat is het eerste waar ik aan dacht tijdens het lezen. Dat rijmt voor mij met de teksten "Ik ruik jouw geur op de adem van mijn baas en op de kleren van vreemden in de trein" en "Dan kan ik zonder weemoed kijken naar een brandende lucifer als ik een kaars aansteek." Daarentegen raak ik in verwarring met de expliciete vermelding van "Koffie". Ik moest toen heel even denken aan een koffieverslaving, wat dan weer onlogisch klinkt ten opzichte van de rest van de tekst. Verder een mooi verhaal wat de worsteling met gevoelens goed weergeeft.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie allemaal hartelijk voor het lezen van mijn monoloog voor jullie commentaar. Het vurige verlangen van de hoofdpersoon was inderdaad gericht aan een sigaret gezien vanuit het oogpunt van iemand die is gestopt. Hopenlijk verklaart dit een aantal zinsnedes in het verhaal. Ik hoop in ieder geval niet dat iemand een ex-partner ruikt op de kleding van vreemden en iemands adem (@Mili). @Kenny T; Voor veel mensen die roken en koffie drinken gaan deze twee hand in hand en koffietijd was voor mij het moment dat ik een rokertje het meeste miste. Vandaar de referentie aan de 'koffie zonder jou'. Met de weemoed doelde ik inderdaad op de brandende lucifer waarmee menig sigaret was aangestoken en niet op de romantiek van het kaarslicht. @Conny; 'Stoppen met Roken' is inderdaad een mogelijke titel van het boek op de koffie tafel. Het verlangen naar een sigaret neemt weliswaar af met de tijd, maar steekt toch met regelmaat zijn kop op en blijft daardoor héél lang een open boek. Ik denk dat het verhaal voor ex-rokers herkenbaar is en ik hoop niet dat ik het voor niet-rokers te cryptisch heb omschreven. Dank voor de opbouwende kritiek!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ravan, Heel origineel! hier had ik 'm door:
Ik ruik jouw geur op de adem van mijn baas en op de kleren van vreemden in de trein.
Mooie invulling van de opdracht.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had het pas bij #7 door. Maar ik ben een niet roker. ;) Als ik het terug leest klopt het wel maar ik houd er toch een ontevreden gevoel aan over. Wat mij betreft had er iets meer duidelijkheid in gemogen. Ik mis het waarom van het volhouden, daar had misschien de verduidelijking in kunnen zitten. Originele invulling van de opdracht. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had de sigaret er ook niet uitgehaald. Dacht daarom dat het om een persoon ging, maar dan kon ik de zinnen ook niet goed plaatsen. Misschien was een hint wel wat duidelijker geweest. Als ik hem nu zo teruglees begrijp ik je zinnen wel.